Mijn humeur daalt gelijk met de temperaturen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Mijn humeur daalt gelijk met de temperaturen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 17:02

Het is de tijd van het jaar weer. De bladeren vliegen je om de oren, het is nat en guur, de koude staat om een hoekje te wachten en 's avonds om vijf uur is het alweer bijna donker.
Samen met de temperaturen daalt ook mijn humeur tot bijna onder het vriespunt.

Net als ieder jaar rond deze tijd. De omschakeling van bijna dagelijks rijden naar misschien 1 keer in de week kan ik niet echt verwerken lijkt het wel.
Overdag baal ik onder mijn werk als het zonnetje schijnt. Als ik om 6 uur thuiskom, kan ik nog net een paar schimmen onderscheiden, ik geef ze een aai en een snoepje en dan kan ik de avond in huis verbrengen.

Niet meer rijden, behalve in het weekend. In het weekend regent het. Of als het mooi weer is, moet ik heel kalm aan doen, omdat ik Isolda geen spierpijn wil bezorgen. Alhoewel ze daar zelf geen rekening mee houd, want ik maak regelmatig een ongewenste sprint of buiteling.
Gedoe met naar binnen en naar buiten brengen. Deken op, deken af.
Nat land, overal blubber, je zelf zorgen maken in welke wei ze de volgende week nou weer moeten.

De winter is nog niet eens echt begonnen en ik heb de smoor in Boos!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 17:04

Geen rijvereniging op het eiland?

Ik kan me voorstellen dat je vreselijk baalt, de ellende is, ja kan er zelf niks aan doen, niet dat dat helpt Knipoog . Kun je niet een paar uurtjes per week minder werken (middagje vrij) zodat je in ieder geval door de weeks ook nog een keer kan rijden?

ruthiiii
Berichten: 340
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: edegem/antwerpen/BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 17:23

binnenpiste?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 17:40

Binnenbak hoeft natuurlijk niet eens
Verlichting bij de buitenbak (als je die hebt) kom je al een heel eind mee.

Maar buiten dat, merk ik zelf sowieso ook dat ik echt heel chagerijnig wordt als het regent. Kan er ook zelcht tegen als het al vroeg donker wordt e.d. ....

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 18:39

Ik ken het probleem. Verbetert pas over een paar maandjes helaas

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 18:43

Ja ik leg me er dan maar gewoon bij neer. Maar het duurt altijd even voordat dat gelukt is. Knipoog
De binnenbak is op 6 kilometer afstand, we hebben geen trailer. De buitenbak is ietsje dichterbij, ik denk drie kilometer, maar daar zijn ze nog met het buitenlicht bezig.
Achja, het is niet anders. Maar vandaag was het echt een superbaaldag. Verdrietig

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 18:43

Ik heb precies t zelfde.. en dan strax word t nog kouder, en sneeuw.. bah! Ik haat winter!!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 23:29

tis gewoon de tijd van het jaar dat je ook wat sneller in een dipje zit.. brr heb er zelf ook last van, vind het echt vreslijk als het zo vroeg donker word! helemaal als je smorgens in het donker weg gaat en vervolgens weer net zo hard in het donker thuis komen Boos!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 00:27

Ik ken het, momenteel heb ik niks aan een bak dus ben ik ook van daglicht afhankelijk....

Maar Melchior knuffelen maakt vast een heleboel goed! Lovers
Misschien moet je hem toch maar weer naar huis halen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 09:49

Hier hetzelfde verhaal, geen bak dicht in de buurt en thuis mag ik geen verlichting aanleggen Scheve mond
Ik heb wel vervoer en ben ook lid van de rijvereniging maar om de merrie´s te laden moet je met z´n tweeën zijn.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 10:00

Kan me voorstellen dat dat echt balen is, alleen in het weekend rijden. Gelukkig kan ik gebruik maken van een verlichte buitenbak en evt. een keer een binnenbak. Maar in het algemeen het vroeg donker zijn en het niet altijd lekker lopen van de training doet mijn humeur ook geen goed aan...
Gelukkig zijn we met meer!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 10:03

Ik kan het me goed voorstellen.
Vroeger had ik er ook zo de pest in.
Gelukkig heb ik nu wel verlichting enzo maar als het koud en nat is heb ik altijd veel minder zin

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 10:08

Ik weet precies wat je doormaakt Haha!
Hier precies hetzelfde verhaal.
Je kijkt de hele week al uit naar het weekend en "oke"dan maar de regen trotseren en rijden en voordat je het weet is het weekend al weer om Boos! en kan je weer een hele week wachten en uitkijken Boos!
Ik wil LENTE OK dan! ......lange dagen, lekker zonnetje, en groene blaadjes

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 13:30

mijn humeur veranderd ook naarmate t weer slecht word..mn vrienden zeggen dak op zonne energie werk!!heb k zomers ook beetje last van in de felle zon praat k kei veel is de zon weg val k stil...en rijden lekker in de zon zo relax..in de regen word k grijnzig!!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 13:38

Het kan mij dus echt helemaal niets schelen. Winter is echt mijn seizoen! Natuurlijk is het rot weer, natuurlijk heb je er last van, natuurlijk is het vroeg donker. Maar het word weer duidelijk WINTER, heerlijk. Lekker het bos in nu de bladeren vallen. Straks zonder zadel rond crossen als het vriest. Heerlijk *al zullen niet veel mensen die mening delen*.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 13:50

Dennis, eigelijk vind ik de herfst prachtig! De kleuren, de bladeren etc. Ik houd helemaal niet van warmte. Maar het is zo vroeg donker!! Verdrietig
Lekker in een dikke trui een strandrit maken met volle wind, de golven hoog. Maar het is zo vroeg donker Verdrietig
(he, dat zei ik al eens he? Haha! )
Daar baal ik nog het meeste van. Dat en de regen. De regend ie altijd in het weekend lijkt te vallen. Nou ben ik niet een mietje, maar Isolda wel en dan rijd ik IN de regen MET een idioot paard. Niet leuk

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 13:52

Ik vind het heerlijk dit weer Haha!

Mijn ijsco's ook, zijn eindelijk na die snik-hete zomer weer een beetje ijslandsvuur aan het tonen.

Tip om de herftsdagen door te komen: investeer in een goede water en winddichte jas en lange waterdichte chaps, dan valt het allemaal wel mee. Na half januari worden de daagjes alweer langer.. dus eigenlijk nog een kleine 2,5 maand Haha!

MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 19:37

Ik ken het probleem ook, gelukkig heb ik een hele lieve vader die me met de trailer naar een binnenbak brengt!
Maar dan kan ik nog maar 4 keer rijden per week, eerst was dat 6/7 keer...

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 23:27

Ik ken het probleem ook! Ben de luxe van een binnenbak gewend en ik moet zeggen dat ik best snotter nu in de buitenbak, eh van de kou denk ik dan he! Ben de afgelopen drie dagen steeds zeik nat geregend, heel fijn, maar goed, straks word het wel weer beter, als het maar droog is.