Claudina uit kliniek en oma verhuist vandaag!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Claudina uit kliniek en oma verhuist vandaag!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-03 22:11

Vandaag was het dan zover: Claudina mocht naar huis!!! Ze heeft bijna 4 weken in Hochmoor (duitsland) gestaan ten gevolge van een zware koliek operatie.
Ze was erg blij dat ze weer met de trailer meemocht. Eerst nog even een contante aanbetaling doen bij de balie, anders mocht ze niet mee. Ach, was maar 2000 euro, de rest komt op de rekening... (gelukkig wel verzekerd...)
Op de pensionstal aangekomen was ze helemaal vrolijk! *LOL* Blij om de andere paarden weer te zien.
Ze liep de stal in en ze ging spontaan meteen rollen in het stro. Toen ze opstond hinnikte ze, dat heb ik haar nog nooit horen doen! Ze kan het dus wel, zo blij was ze nu dus. Hyper!

Ik heb een nabehandelingsplan meegekregen, de eerste 2 weken stappen 2x per dag 15 min, de volgende 2 weken 30 minuten, en de daarop volgende 2 weken 45 minuten (gelukkig bestaat er zoiets als een stapmolen, want om nou 2x per dag 45 minuten te wandelen.... 1x in de molen,en 1 x aan de hand lijkt me een goed alternatief voor mijn voeten...) Verder dus die weken boxrust, dus niet in de wei. Daarna mag ik haar weer licht oppakken met longeren enzo.
Maar ja, niet klagen, ze is er nog, dat is het belangrijkste!!

En dan hadden we vandaag nog een verhuizing. Natascha, mijn pony van 28 jaar ging vandaag ook verhuizen.Na ongeveer 14 jaar op haar stekkie te hebben gestaan, moet de stal afgebroken worden ivm een uitbreiding van het bedrijf ernaast.

Dus al haar spulletjes ingepakt, (je verzamelt nog wel wat in al die jaren... Bloos! ) en in de trailer naar haar nieuwe stal. Op een boerderij, daar hebben ze in totaal 3 stallen. Best moeilijk om dan je oude stalletje te verlaten. Huilen
Ze heeft 14 jaar alleen gestaan, en nu staat ze dus op een stal met een veulen en een shet. Ze kwam een beetje snuiverig uit de trailer,maar eenmaal op stal ging ze direct eten. Ze voelde zich al meteen thuis!!!
Morgen gaat ze voor het eerst met de andere 2 in de wei, ik ben benieuwd hoe dat gaat!!

Allebei de paardjes staan nu in dezelfde straat, dus dat is ideaal, niet meer heen en weer pendelen tussen die twee.
Allebei eten ze goed na de verhuizing, ze voelen zich allebei (weer) thuis,
dus ik ben helemaal opgelucht......

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 00:09

Fijn he, om je paard weer thuis te hebben? Succes met het revalideren. En het stappen went snel hoor!

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 00:26

Ja, ik weet dat het went, mijn vorige paard had een peesklap, daar heb ik een half jaar mee rond gewandeld!!!

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 20:46

Is er dan verder niemand blij voor mijn paardje?? <snif> Huilen

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 20:59

leuk dat ze weer thuis is!! En hoe is het verlopen op de weide met je pony en de andere twee?? Hou je vooral aan dat "schema" dat je gekregen hebt, heb al gezien hoe het anders verkeerd kan aflopen..:S

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 21:14

Die drie kunnen het heel goed met elkaar vinden, Natascha blijft voorlopig ver uit de buurt.... Haha! Haha! Ze vind het wel best zo.
Ze eet gelukkig goed en ziet er vrolijk uit, dus ik ben helemaal blij!

Vandaag Claudina voor het eerst in de molen gedaan, een kwartiertje. Ging super!!! ze liep constant te hinniken!! Wel een uitkomst hoor zo'n molen, als je 2x per dag stappen moet. Ze gaat nu 's ochtends in de molen, en 's avonds stap ik met haar aan de hand.