Wat heeft 'ie toch?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Wat heeft 'ie toch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-03 21:12

Ik weet even niet meer wat ik ermee aan moet. Racer is al vanaf vorige week vrij lusteloos. En dan vooral met rijden. Hij reageert niet meer op mijn hulpen, geeft niet meer na en nog meer van dat soort dingentjes. Erg vreemd, omdat hij normaal al met de lichtste kuitdruk reageert, nu moet ik echt schoppen Scheve mond . Ook nageven doet hij niet, hij reageert nauwelijks op het bit. Zo heb ik vandaag met spoortjes gereden, maar dat was ook geen succes, hij liep wel wat meer door maar reageerde verder ook niet op de galophulp. Mijn instrictrice raadde vorige week ook al aan om te temperaturen maar hij had geen koorts. Hij lijkt wel opgewekt, maar toch is er iets aan de hand. Dit gebeurt niet zomaar. Zou hij een winterdip hebben? Bloedarmoede? Iets met zijn spieren? Is hij aan het wisselen?
Ik word er een beetje moedeloos van, het lijkt wel of niks helpt Verward . Ik ben helemaal gek op dat beest, en kan er dan ook niet tegen als er zoiets geks met hem aan de hand is. Ik wil hem deze week een vitaminekuur geven, misschien pept hij daar wat van op.
Hij krijgt ook genoeg voer enzo, dus wat het kan zijn, ik weet het niet meer Verdrietig .

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 21:15

Laat de DA anders eens lanskomen als je het niet vertrouwt.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 21:28

Hij is drachtig Knipoog

Nee, ff serieus, wat krijgt ie te eten? En staat hij onder dekens?

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-03 21:33

Feetje schreef:
Nee, ff serieus, wat krijgt ie te eten? En staat hij onder dekens?


Hij krijgt 3x 1kilo sportbrok en 2 keer een pluk kuilgras.

Hij staat ook onder dekens, een 200/250 grams, en daaronder nog een zweetdeken omdat hij het nog vrij koud had (en krijgt nu toch weer wintervacht Verward )

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 21:33

Misschien heeft hij te weinig afwisseling en verveeld hij zich?
Probeer eens iets anders, neem hem mee naar buiten wandel met hem in plaats van rijden, jaag hem op in de wei oid.
Als het daar niet aan ligt zal ik ook idd de DA erbij hallen, straks heeft je paardje wel iets en dan kun je er maar beter zo snel mogelijk bij zijn!
Veel succes! OK dan!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-03 21:36

Afwisseling heeft hij genoeg, 1 รก 2 keer per week naar buiten, ook wat dressuur of springen, en iig om de 2 werkdagen los.

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:04

tja dierenarts erbij halen of iemand die ook wat van paarden afweet niet dat jij dat niet kan maar je moet toch iets doen!!

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:10

Als je het niet vertrouwt zou ik er een dierenarts er bij halen. Jij kent je paard het best. Van achter de computer is het moeilijk te beoordelen.

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 22:31

Ook niks voor racer !
Ik denk dat een vitaminekuur geen kwaad kan maar er moet eigenlijk al genoeg in je gewone voer zitten.Loopt hij in de zomer buiten en is hij nu net naar binnen?dan voelt hij zich daarom misschien een beetje minder happy?Ik weet het echt niet.Je kan natuurlijk de DA erbij halen(zekerheid voor alles ),misschien bloed laten prikken?

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 10:27

Ik zou de DA erbij halen, je weet nooit wat er aan de hand is Bloos!
En zoals Ruitje al zegt, bloed laten prikken ! misschien komt daar iets uit...

mariskaLover

Berichten: 1245
Geregistreerd: 07-01-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 11:24

bij ons op stal hebben ook een paar paarden daar last van..
ik kan natuurlijk niet zeggen of het hetzelfde is als bij jou paardje..
maar bij ons hadden ze last van de overgang van de wei naar kuilgras.
bij ons worden ze 3x gevoerd en krijgen de paarden ook 3x kuilgras.
hier zit veel eiwit in. en kregen sommige paarden dikke benen en/ OF werden stijf en sloom en reageerde veel minder op het been..

als het erger worden of het gaat met de tijd niet over zal ik ook een DA bellen..
je weet maar nooit..

succes en laat nog wat van je horen..

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 13:32

mijn paard beau toonde precies dezelfde symptomen, hij zag er opgewekt uit, maar was zo lusteloos als maar wat met rijden, luisterde niet op de hulpen enz. later bleek dat hij ataxie had. dan verlamde zijn zenuwstelsel en voelde hij nix meer. vandaar het niet luisteren op de hulpen, en omdat ataxie fysiek heel zwaar is werd hij er wat lusteloser van, maar af en toe kipete hij al van het kleinste duwtje...
ik kan natuurlijk niet zeggen ( en k denk en hoop het natuurlijk ook niet) dat hij het ook heeft... maar laat er idd een DA bij... da's het beste...
veel suc-6 met je paardje
=xxx= shanna en UUU bowena

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 15:29

ik zou er toch een DA naar laten kijken als je het niet vertrouwt, miss dat er toch wat zit, hoeft niet maar dan ben je er iig op tijd bij als ie wel wat heeft!
veel succes verder!!