Een nieuw paard kopen is moeilijker dan je denkt!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Een nieuw paard kopen is moeilijker dan je denkt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-03 09:59

Scheve mond Je denkt dat er zoveel leuke zijn.....Maar het valt allemaal zo tegen: Of te groot, of te klein, of te ver weg, of te duur, of een stalgebrek, of te oud, of te jong, of, of, of Boos! Heb je dan eindelijk eentje gevonden die heel erg aanspreekt.....Zal je zaterdagmiddag gaan kijken......wordt je om half 9 gebeld: Hij is waarschijnlijk verkocht Verdrietig
Gelukkig was ze wel heel aardig, als ze er weer eentje kreeg of als ze niet verkocht was, zal ze ons bellen. Lachen
Maar ik baal er toch wel ontzettend van Dit is namelijk al de 2e keer dat mij zoiets overkomt! Een maand of 2 geleden zouden we bij een schimmel kijken en die was ook voor me neus verkocht, zodat we niet meer hoefden te komen. En die zie ik nu weer op andere adverteersites voor 4000 euro meer Bloos! Maarja....ik baal er dus best wel van en moest het gewoon even kwijt, en aangezien er nog niemand op msn is.... Schijnheilig

Groetjes yvette

sHaKiEjLaVeR
Berichten: 1432
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 10:01

ja... dat is zkkr poedersuiker...

sHaKiEjLaVeR
Berichten: 1432
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 10:01

toch nog veel succes verder !!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 10:17

je kan ook even bij ons komen kijken.......... kijk maar even op de website

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 10:20

Wat ook heel moeilijk is, is een paard te verkopen. Boos!
Vooral als er een keuringsraport bijzit, braaf met rijden, talent voor hogere dressuur en een lage prijs heeft. Verward

Marsie

Berichten: 956
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 10:22

idd een paard kopen en verkopen is heel moeilijk! heb ook met dat probleem gezeten Haha!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-03 10:27

gijsenkim schreef:
je kan ook even bij ons komen kijken.......... kijk maar even op de website



Ik heb al vaker op jullie site gekeken...maar Delft is nou ook niet bepaald naast de deur voor ons

Ik heb wel een heel gaaf paard gevonden, maar die was onbetaalbaar Scheve mond

Bedankt dat jullie allemaal zo met me meedenken Lachen Als je nog iets weet mag je het hier best neerzetten Lachen

Dit zoek ik ongeveer:
dressuur
4-7 jaar
165-170
ruin/merrie
liefst geen vos *LOL*

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 10:48

Ik vond het toen ook zo vreselijk moeilijk om aan een paard te komen.
Ik heb ruim een half jaar gezocht. Ik zocht een paard dat niet al te veel kende, maar wel braaf was tot ca. jr. oud.

Ik heb er een hoop uitgeprobeerd en een aantal ook een aankoopskeuring laten ondergaan. Er zijn 6 paarden afgekeurd.
Uiteindelijk heb ik dan toch het 'perfecte' paard gevonden. Via een fokker/handelsstal terwijl ik me daarvoor meer op particulieren gericht had.

Je moet gewoon geduld hebben en zeker wel kieskeurig blijven. Je vind 'm vanzelf wel.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 10:58


Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 11:24

Sjimmie: de eerste is 1.61 Scheve mond en ze zoekt tussen 1.65 en 1.70....

Succes verder met het zoeken naar een paardje! Haha!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-03 11:41

idd een beetje aan de kleine kant en zit ook wel op mijn leeftijdsgrens....Die andere is qua beschrijving e.d. wel leuk, maar zo op de foto´s te zien is het een vrij fors paard. En aangezien ik tamelijk lang en nogal weinig vlees heb (om het zo maar te zeggen Haha! ) sta ik absoluur niet op zo´n paard Ik moet meer een chique paardje hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 11:47

Toch maar naar Brabant afreizen en Twilight ff komen kijken Lachen
www.stoeterijdebleek.nl

Past precies in je omschrijving Haha!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 11:52

Weet je, als je een beetje flexibeler bent, of iets minder moeilijk doet over dat 'verliefd willen worden', dan kom je de leukse paarden tegen.
Tuurlijk, het dier moet je wel aanspreken en het moet voldoen aan je gebruiksdoel, maar soms moet je wel een beetje durven!
Als je d'r nu eentje ziet waar je wat bij voelt, stap in de auto, kijk en koop (onder voorbehoud gezondkeuring). Hak de knoop door.

Ik heb nog nooit langer gezocht dan 14 dagen, en ik zie om me heen legio paarden te koop waar je heel leuk in de sport zou kunnen uitkomen.
Maar goed, sneu is het wel, als je hem maar niet kan vinden.....
Toch: deze afmeting, klinisch en rontgen 100 %, makkelijk lopen, dressuurgericht, geen vos, moet mooi koppie op zitten (anders word jij niet verliefd)...poehhh, die willen we allemaal wel. dat zijn de duursten.

Waarom eigenlijk die leeftijdsgrens? Je zoekt een paard express in zijn pubertijd, met alle rottigheid van dien? Een beetje ruimer kwa leeftijd en je komt gegarandeerd hele leuke (talentvolle!) paarden tegen waar zowel jij als je beurs blij van worden.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-03 12:20

runningkawa schreef:
Toch maar naar Brabant afreizen en Twilight ff komen kijken Lachen
www.stoeterijdebleek.nl

Past precies in je omschrijving Haha!


*LOL* grappig kawa!

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 12:27

Dees schreef:
Weet je, als je iets minder moeilijk doet over dat 'verliefd willen worden', dan kom je de leukse paarden tegen.
..


Daar ben ik het niet mee eens, ik vind dat je toch echt op het eerste ogenblik die "klik"moet hebben, anders krijg je later spijt!

Wij hadden met elkaar afgesproken (mijn zus en ik hebben samen een paard gekocht) dat we allebei iets van "wauw DIT is hem!!" moesten hebben en dat het anders niet door zou gaan!

Na 15 paarden bekeken te hebben zijn we HEM tegen gekomen!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-03 12:30

Dees schreef:

Toch: deze afmeting, klinisch en rontgen 100 %, makkelijk lopen, dressuurgericht, geen vos, moet mooi koppie op zitten (anders word jij niet verliefd)...poehhh, die willen we allemaal wel. dat zijn de duursten.

Waarom eigenlijk die leeftijdsgrens? Je zoekt een paard express in zijn pubertijd, met alle rottigheid van dien? Een beetje ruimer kwa leeftijd en je komt gegarandeerd hele leuke (talentvolle!) paarden tegen waar zowel jij als je beurs blij van worden.


Ja, ik weet wat je bedoeld, maar het is ook maar een indicatie he! Maar kijk, als het plaatje voor de rest klopt en hij is nog maar 3 of juist wat ouder, dan is dat natuurlijk geen probleem. Of hij is wat kleiner dan 1.65, dat geeft natuurlijk ook niet....Het is maar gewoon om een idee te geven. En karakter blijft natuurlijk ook heel belangrijk! Als ie me op het eerste gezicht aanspreekt en IK vind hem fijn te rijden, dan doet de rest er niet zo heel veel toe, maar het is natuurlijk altijd mooi meegenomen. Maar qua bouw moet het natuurlijk wel bij mijn bouw passen, strax krijg ik nog bekkeninstabiliteit ofzo omdat ik op een tonnetje moet zitten Tong uitsteken
Maar ze zijn er wel hoor die ik zoek voor een normale prijs! Naar zo een zal ik dus gaan kijken, maar die is helaas verkocht Boos!

Iedereen bedankt voor de nuttige reacties! Ook de mensen die via Pb hebben gereageerd! Lachen

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 12:31

Ik herken me helemaal in jouw verhaal, Yvetje. Ik heb ook heel wat paarden gezien. Gewoon stug door blijven zoeken, degene die jij wilt is er echt wel.
En Dees: ik vind ook dat er een verliefdheid moet zijn. Als je dat niet hebt, zul je je veel sneller irriteren aan de onhebbelijkheden van een paard.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-03 12:35

en wat SamSam zegt klopt: als je denkt dit is hem! maar daar staat bijvoorbeeld tegenover dat hij nog vrij jong en groen is, dan hoeft dat helemaal geen probleem te zijn toch Verward Ik heb ook zeker geen haast met een paard te zoeken. Ik wil gewoon iets wat bij me past! En daar moet je nou eenmaal een beetje geduld voor hebben. Een paard is ook niet zomaar een investering!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 13:52

yvetje schreef:
idd een beetje aan de kleine kant en zit ook wel op mijn leeftijdsgrens....Die andere is qua beschrijving e.d. wel leuk, maar zo op de foto´s te zien is het een vrij fors paard. En aangezien ik tamelijk lang en nogal weinig vlees heb (om het zo maar te zeggen Haha! ) sta ik absoluur niet op zo´n paard Ik moet meer een chique paardje hebben...


Ik ben zelf 1.80, slank en hele lange benen. Ik rij ook op het schimmeltje van 1.61. Misstaat niet. Ze toon gewoon veel groter dan 1.61.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 14:15

Ik sluit me wel bij Dees aan,
ik had bij geen enkel paard wat ik nu heb een 'klik'.
Maar ze voldeden allemaal aan mijn eisen en die 'klik' is er langzaam gekomen, ik ben ook niet een typje wat zo snel hoteldebotel is dus misschien heeft dat er ook mee te maken.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 15:10

Ik heb een klein JAAR gezocht naar wat ik wilde... Maar nu heb ik hem, ben er wel voor naar Spanje moeten afreizen Haha!

Ik ben ook voor het principe van de 'klik', als je maar 1 paard wil, en dat voor een lange tijd, liefst tot aan zijn dood neem ik aan, dan is die klik toch erg belangrijk vind ik...

Nou, toen ik Licor al maar op foto zag (een half jaar voor ik hem irl heb gezien), wist ik het eigenlijk al meteen, en toen ik hem dan eindelijk kon rijden, was ik zo in de wolken dat ik zelfs spontaan een lening ben aangegaan om hem te kunnen betalen Haha!

SUCCES! Ergens staat je droompaard op je te wachten...

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 15:25

yvetje schreef:
Dit zoek ik ongeveer:
dressuur
4-7 jaar
165-170
ruin/merrie
liefst geen vos *LOL*


Zo een zoek ik dus ook.
Heb er tot nu toe ook nog geen een gevonden die echt aan de eisen voldoet.
Btw, bij mij mogen ze ook boven de 1.70m zijn Lachen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 15:37

Heb je zelf al eens een advertentie geplaatst, op marktplaats of in een paardenblad? Misschien dat je dan bruikbare reacties krijgt.
Het is idd niet gemakkelijk om jouw "ideale" paard te vinden. Maar blijf zoeken en ga naar zoveel mogelijk paarden kijken. Uiteindelijk kom je de ware dan echt wel tegen!
En als zo'n paard niet echt naast de deur staat: probeer dan op 1 dag bij meerdere paarden te gaan kijken.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-03 16:17

Feetje"]
[quote="yvetje schreef:
Dit zoek ik ongeveer:
dressuur
4-7 jaar
165-170
ruin/merrie
liefst geen vos *LOL*


Zo een zoek ik dus ook.
Heb er tot nu toe ook nog geen een gevonden die echt aan de eisen voldoet.
Btw, bij mij mogen ze ook boven de 1.70m zijn Lachen
[/quote]

Is natuurlijk ook wel het ideale plaatje he Knipoog Als ik een grote vind, zal ik aan je denken Lachen

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-03 16:22

Sjuimpje schreef:
Ik sluit me wel bij Dees aan,
ik had bij geen enkel paard wat ik nu heb een 'klik'.
Maar ze voldeden allemaal aan mijn eisen en die 'klik' is er langzaam gekomen, ik ben ook niet een typje wat zo snel hoteldebotel is dus misschien heeft dat er ook mee te maken.


Je wilt toch niet zeggen dat je geen ´klik´ had bij je geweldige gribalditje? Bloos!

Dat heb ik trouwens wel die ´klik´
We zijn op een stal wezen kijken en het eerste paardje wat ik zag was: ´Dit is em!` Maarja, die was dus onbetaalbaar Scheve mond Ik heb het nu dus ook 2 x gehad, waarvan ik na het zien van een foto en verdere info denk: Dit is het! maar die werden voor me neus verkocht Boos! Ooit vind ik hem wel! Moet er alleen wat sneller bij zijn Haha! Simba vond ik ook zo´n leuk dier, maar die was ook verkocht, voordat ik er erg in had...