Modeartikelen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 09:24

Bij mij thuis is het noemen van de afstamming ipv de naam ook uit noodzaak gegroeid.
Als ik tegen mijn moeder zei dat Simba springschoenen om moest hebben trof ik Triumph ermee aan Haha! Dus toen werd het automatisch het Mondriaantje en 'De Hengst'.
Zo heette mijn vroeger paard 'De Grote', toen hij kwam werd hij Generaal genoemd en dat vond ik echt afschuwelijk, aangezien het een paard zonder papieren was stond toen al vast dat die naam bij ons niet gebruikt zou worden maar een nieuwe naam had ik ook niet zomaar op de planken liggen. Aangezien hij 1.80 meet was 'De Grote' snel geboren, en die naam heeft hij altijd gehouden. Voor andere mensen klinkt dat waarschijnlijk heel afstandelijk, maar zelf heb je dat niet door, het is net een naam als Beauty, Magic e.d.
Verder is het ook zo dat als mensen ik mensen spreek die meerdere paarden hebben, ik ook de namen niet uit elkaar houdt, de afstamming onthou ik echter wel.

Ik geloof best dat het raar in de oren klinkt als je van een beschermd stalletje vandaan komt waarbij de namen allemaal mooi op de boxdeuren in de meest exotische lettertypes staan geschroefd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kasmir, Vagabondo en 36 bezoekers