Effe zeiken...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 09:13

Sjuimpje schreef:
Daar kan ik me al helemaal niet druk om maken,
ik heb zelf 4 jaar lang heel veel schik gehad met een naar Bokt-maatstaven oerlelijk paard. Maar ik heb er wel heel veel van geleerd.
Ik zie nu ook wel eens foto's van paarden die ik niet knap vind maar waar de eigenaar smoorverliefd op is, dat vind ik juist leuk en ik moet er altijd om glimlachen.
Toch niets leukers als mensen die zo dol zijn op hun dier?


Daar gaat het mij ook niet om, Sjuim. Tuurlijk is iedereen gek met zijn eigen dier, hoe lelijk ook. Lijkt me niet meer dan logisch. Het gaat mij met name om de 'o- en 'ah'-reacties van mensen die op zo'n topic reageren. Dan denk ik bij mezelf: of je hebt er echt geen verstand van als je zegt dat het een mooi paard is of je kunt ongelooflijk huichelen.
Anyway, mij zul je niet vaak vinden op de foto-forums/fora.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 09:27

Maar maakt het wat uit dat er veel mensen Bokken die weinig idee van paarden hebben?
Dat is juist de charme van Bokt, het is voor iedereen toegankelijk.
90% van de topics/posts kunnen mij niet intresseren, die sla ik gewoon over.
Ik zelf reageer alleen als ik ook echt wat toe te voegen heb, maar kan mij niet storen aan Me 2 reacties.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 09:39

Ik moet zeggen dat je groot gelijk hebt!!!

Ik dacht dit al langer.
Lijkt wel een amerikaans forum waar ook alles GREAT en BEAUTIFUL is. Bah

Totaal geen realistische kijk en altijd een roze bril op.
Moet je er eens onder zetten:
"ik vind het een lelijk dier"
Drukt Bart meteen op de rode knop!


Heb ik ooit gehad toen iemand BE paardenwagentje had gekocht en er een kop boven had geplaatst in de trant van:
"Mijn nieuwe vrachtwagen"
Aangezien ik zelf razend geinteresseerd ben in paardenvrachtwagens van het caliber Actros / DAF XF95 en reageeerde met de opmerking dat je dat echt geen vrachtwagen mocht noemen (en dat klopt volgens de letter der wet). Dat had ik dus beter NIET kunnen doen...........

Kleuters.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 09:52

Maar dat is weer een ander uiterste, ik vind dat er gerust kritiek gegeven mag worden, maar om op een topic van een dolgelukkige paardeneigenaar het paard de grond in te trappen vind ik geen stijl.
Kijk gewoon lekker de andere kant op (je eigen wei over Knipoog )

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 10:13

MMmmm Scheve mond Ik denk dat niet iedereen helemaal vat waar ik me aan stoor.

Voor de duidelijkheid, ik stoor me NIET aan een lelijk paard dat iedereen mooi vindt. Ik ga een lelijk paard NIET afkraken. En als ik iemand op een Tinker zie springen vind ik dat iet 'mooi', maar het beest vouwt z'n voorbeentjes wel mooi onder zijn lijf, dát vind ik dan weer leuk! Dát zeg ik dan ook, en niet dat ik het dier niet mooi vind want dat is inderdaad smaak en niet eens dat hij een achterlijk heftig bit in heeft...

En nou kan iedereen wel roepen dat iedereen zelf moet weten of hij op een - ik heb het over - veels te kleine pony gaat zitten, maar ja, dan mak ik toch zeggen dat ik de verhouding zoek vind?? Het gaat mij niet om 'mooi' of 'lelijk' maar dat ik het er echt niet meer leuk uit vind zien. Dat je denkt dat het knap is dat de pony niet omvalt met zo'n joekel op zijn rug.

En dan vragen mensen of ze hun handen netjes hebben of dat hij niet geweldig aan de teugel loopt en dan zie je een onderhals en weggedrukt ruggetje en dan gaat iedereen roepen 'wow'!!!

En dan reageert niemand nog op mijn irritatie op Medisch waarop mensen zó met hun paard aan het kloten zijn dat ik echt denk, bel die DA nou ipv je tijd te verkloten met onzinadviezen van bokkers!!

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:19

Sjuimpje schreef:
Is maar net hoe de Boktwind waait.
Nu is alles koek en ei, en volgende week worden de mensen die wat kort zitten de grond in geboort Haha!

Oh en Roxxie:
    Statistieken voor Roxxie
    Forum Berichten
    [VvdD] Verslag van de Dag 18.99%
    [PP] Paardenpraat 14.46%
    [AM] Algemeen 13.24%
    [HAW] Horses At Work 13.24%
    [VMR] Vraag-Maar-Raak 12.72%
    [ITP] In The Picture 8.89%
    [RT] Rijtechnische problemen 4.53%
    [WD] Wedstrijden 3.31%
    [FA] Fokkerij en Afstamming 3.14%
    [RP] Rassenpraat 2.26%
    [MD] Medisch 1.39%
    [JH] Jeugdhonk 1.05%
    [EA] Eenmaal, andermaal... Verkocht! 0.87%
    [UZ] Uit het Zadel 0.87%
    [MH] De Mesthoop 0.52%
    [VN] Voorpagina Nieuws 0.35%
    [BV] BoktmeetingVerslagen 0.17%

Tong uitsteken Wel eens wat geplaatst dus op medisch *LOL*



Ah dank je Bloos Bloos Bloos Bloos

Heb net zelf gekeken en heb alleen maar dingen geantwoord dus niks gevraagt Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door Roxxie op 31-10-03 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:22

Yellowfish schreef:
Iedereen moet zn hart eens luchten he Tong uitsteken

Ik snap wel wat je bedoeld, die mensen (bv. diegenen die veeeel te groot zijn) realiseren zich niet dat het er niet uitziet, maar, ik weet uit ervaring dat je dat als pony/paardeneigenaar vaak zelf niet doorhebt, en anderen niet gelooft, TOT je een foto van jezelf ziet, dan dringt het meestal wel tot je door Knipoog *tuurlijk, er zijn uitzonderingen*

Maar ik snap iig wat je bedoeld

Mag ik me dan als uitzondering melden??? Haha!
Ik heb me altijd gerealiseerd dat ik te lang was voor hon. Maar met mijn (toen) 50/55 kg kon ze me makkelijk houden. Mijn doel was niet om het Z te halen met haar. 2x een onderling wedstrijdje, puur voor de leuk. Lol met mn knol. En ik lach me nu nog steeds rot als ik er eens een keer op stap en ik laat haar een paar pasjes wijken of achterwaarts gaan.. "goh, ik wist niet dat een shet dat kon"
Waar ik me aan erger is dat veel wedstrijdmensen een kleine pony enkel zien als grasmaaier of gezeldschapspaardje, terwijl er veel en veel meer is. Moet je eens op een shetland keuring gaan kijken. Daar staan ze nog 5 sec voor ze de ring in gaan de maantjes netjes te kammen, zodat de pony piekfijn de ring in gaat. Dat gaat er echt serieus aan toe. En wat dacht je van aangespannen?
Helaas zien veel wedstrijdruiter (dressuur onder de man) dat niet.
Dat dat niet hun ding is, prima, maar laat een ander dan ook in zijn waarde (heb het trouwens ook over IRL hier)
Laatst had ik het er in een topic met sjuimpje over. Dat zij nooit met haar paarden tut, tenzij het functioneel is. Dat is haar manier, en ik vind het prima. Ik kan me er alleen niks bij voorstellen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:31

Om op jouw voorbeeld terug te komen Stef,
ik heb dus wel shetlander keuringen bezocht, wat zeg ik; ik heb er tig klaargemaakt en voorgebracht. Maar dat ging er wel iets anders aan toe als jij omschrijft hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:35

Dat ligt er natuurlijk ook totaal aan met wie je naar zo'n keuring gaat. Ga je met een broodfokker die gewoon hoopt om daar geld te maken, tja, dan wordt e.e.a. functioneel opgeknapt.
Maar ik denk dat Stef meer bij de absolute liefhebbers en hobbyfokkers loopt, en dan gaat het er inderdaad zo aan toe als zij beschrijft. Heerlijk!

Ach, het is zo makkelijk oordelen over andermans paard/tuig/materiaal/stal/rijden/houding etc etc.
Ben er laatst weer achter gekomen hoe ontzettend makkelijk je iemand daarmee kunt kwetsen, al is het geheel onbedoeld, dus wees daar toch voorzichtig mee... Als iemand toch gelukkig is met z'n beestje en het dier lijdt er niet onder, dan is het toch goed?
We hoeven niet allemaal te presteren in de ring, we hoeven niet allemaal alleen maar door het bos te crossen, en we hoeven het ook niet allemaal met elkaar eens te zijn. Maar een beetje respect en meeleven is toch niet zo veel gevraagd (en ja dan zet ik op ITP ook wel eens "Joh wat een leuk diertje heb jij!" bij een paard dat ik niet mooi vindt maar waar het baasje dolblij mee is, maar waar niemand iets aardigs over zegt.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:46

"het is een lief paard" Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:46

en dat is verrekte belangrijk.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 11:58

stef schreef:
"het is een lief paard" Haha!


Met dank aan Herman *LOL*

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 12:18

stef schreef:
"het is een lief paard" Haha!

En een mooi hoofdstel

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:04

"En een heel mooie hengstenvlecht! Echt mooi gemaakt!"

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:36

Om dan ook maar op het onderwerp medisch in te gaan Haha!

Ook op vraag maar raak ziek ik afentoe vragen en de daarbijhorende antwoorden dat ik idd ook zoiets heb van ga toch gewoon naar de da.
Maar dan zie ik bij sommige zoveel reacties staan dat ik daar maar niet mee aankom en gewoon verder ga met een ander topic.
Misschien ben ik dan wel echt zo'n muts die de da er om het minste en geringste bij haalt Haha! Ook al is die pas 1 keer geweest voor de enting.

Maar dingen als mijn paard is kreupel wat meot ik doen heb ik maar 1 antwoord en dat is dus idd bel de da op.

Dus wat dit betreft ben ik het wel met je eens.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:47

Ik ga enkel hier even op in.

Nou ik 'stoor' me dus aan totaal iets anders ...
Mensen die ad hand van 10 foto's ineens beter denken te weten waar ze het over hebben, dat op een ietwat pissige manier zeggen, ze krijgen vervolgens een nette reactie met duidelijke uitleg over hoe en wat, laten vervolgens niets meer van zich horen en dan ineens kom je zo een topics tegen!!!


Gail schreef:
En nou kan iedereen wel roepen dat iedereen zelf moet weten of hij op een - ik heb het over - veels te kleine pony gaat zitten, maar ja, dan mak ik toch zeggen dat ik de verhouding zoek vind?? Het gaat mij niet om 'mooi' of 'lelijk' maar dat ik het er echt niet meer leuk uit vind zien. Dat je denkt dat het knap is dat de pony niet omvalt met zo'n joekel op zijn rug.



Ik heb je je ding laten zeggen maar ik vond dat ik toch wel het volste recht had om even uit te leggen hoe mijn pony dit ervaart, want een foto bekijken geeft heus niet het volledige correcte en zelfde beeld als dat je hem in het echt ziet lopen.

Dat het er niet uit ziet das prima en dat mag je van mij zo vaak roepen als je wilt. Daar stoor ik me dus écht niet aan, heb wel wat anders te doen. Maar gaan verkondigen dat dit niet KAN (en dan nog met zo een lelijk ondertoontje zoals je deed) nou sorry maar dan kan je je aan een reactie terug verwachten. Ik heb dan nog de moeite genomen om er een ietwat "leuke" reply van te maken, omdat je je bericht al had gepost met de intentie alsof ik je voor het rot van de straat verrot ging schelden. En die lol gunde ik je dus écht niet.

Als je in het vervolg niet met een ander gevoel naar Bokt kunt komen, doe ons dan een lol en blijf meteen weg.

Desbetreffende topic is te vinden op [HAW] verslag+foto's van een boktmeetingkje

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 14:03

mmmmm... ik ben misschien een beetje traag van begrip maar als ik het goed begrijp, mag er van jouw enkel foto's worden geplaatst als paard en ruiter een 10 krijgen van de jury voor combinatie en de verhoudingen precies passen, je kan rijden als een topdressuuramazone of ruiter en je mag enkel commentaar geven als je de minder goede punten wil aangeven en alles van rijtechnisch afweet. of snap ik hem nu verkeerd?

anyway ben ik het met de andere eens. Ook al staat het misschien niet altijd even mooi op een pony, who cares? Als je er beiden maar plezier van hebt. En ik zie veel liever een lang slungelig meisje dat nauwelijks aan de 55kg komt op een pony dan een klein zwaarlijvig geval dat er 70 weegt.

En de meeste mensen plaatsen hier foto's omdat ze ofwel trots zijn op hun beestje ofwel iets willen bijleren over hun houding en rijgedrag. Misschien zie jij wel een foto met een paard dat bv tegen de hand loopt, maar heeft de topicstarter dat niet gezien. Dan kan je dat toch gewoon even zeggen, maar je moet daarvoor geen mensen gaan afkraken. En sommige mensen zijn nu eenmaal geen wonderamazone, ik geef zelf toe dat ik dat ook niet ben en die zeggen gewoon wat ze denken, dat het er mooi uitziet. En moet ik eerlijk zijn, ik zou persoonlijk veel liever hebben dat mensen mij 5 keer zeggen van "ooh, wat een mooi paard " dat niemand reageert en mijn topic gewoon in de vergeetput raakt, want dan heb ik het gevoel dat niemand zich interesseerd.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 14:18

Mmm, grappig hoeveel mensen zich ineens aangesproken voelen. Volgens mij heb ik niemand met naam genoemd of iemand persoonlijk afgekraakt. Niet in dit topic en ik maak daar geen gewoonte van. Had misschien niet de 'lelijke' Extreme duivel opmerking moeten plaatsen Verward over dat het naar mijn mening niet kon/kan.

Verschil van mening he?! Ik zal eens even kijken naar wat voor grappigs je op dat topic hebt geantwoord. Maar ik blijf van mening dat de verhouding echt zoek is. En hoe weet jij zo zeker dat dat ponytje er totaal geen last van heeft? Je bent daar wel aan het springen!

Maar ja.

Have fun met je pony, met je mokbenen, met je slechtetende viervoeter met zijn weggedrukte ruggie, ik zal mijn mond houden! Lips are sealed

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 15:01

Gail schreef:
Mmm, grappig hoeveel mensen zich ineens aangesproken voelen. Volgens mij heb ik niemand met naam genoemd of iemand persoonlijk afgekraakt. Niet in dit topic en ik maak daar geen gewoonte van. Had misschien niet de 'lelijke' Extreme duivel opmerking moeten plaatsen Verward over dat het naar mijn mening niet kon/kan.


Ja, wat dacht je nou? Ik ben niet achterlijk, ik kan ook tellen. Clown

Citaat:
Verschil van mening he?! Ik zal eens even kijken naar wat voor grappigs je op dat topic hebt geantwoord. Maar ik blijf van mening dat de verhouding echt zoek is. En hoe weet jij zo zeker dat dat ponytje er totaal geen last van heeft? Je bent daar wel aan het springen!


Nou in tegenstelling tot jou ben ik degene die Greg al 10 jaar kent, en weet ik dus ook dat als hij echt iets niet wil omdat hij het niet kan hij het gewoonweg ook niet doet.
Maar natuurlijk ken jij hem na 10 foto's te hebben bekeken véél beter als ik, en heb jij onvoorwaardelijk gelijk hoor.
Leuk hoeft overigens niet gelijk te staan aan grappig.

Wat betreft dat gezeur over verhoudingen ed daar spreek ik me niet meer over uit. Heb ik al meer dan genoeg gedaan, als jij er telkens overheen leest daar kan ik ook niet aan doen.

Citaat:
Have fun met je pony, met je mokbenen, met je slechtetende viervoeter met zijn weggedrukte ruggie, ik zal mijn mond houden! Lips are sealed


Goh, en jij bent écht 33 jaar? *LOL*

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 17:06

Ik erger me aan mensen die meteen een negatief oordeel hebben over een foto (lees: momentopname) en dat dan ook niet zo netjes verwoorden Misselijk
Ik kom ook vaak mensen tegen die alle onderwerpen afgaan op ITP met onder elk onderwerp steeds hetzelfde bericht:
"Leuk" Gaaaap

Verder erger ik me gelukkig bijna nooit aan andere bokkers Haha! Ik reageer gewoon niet op ruzie topic's Haha!
Btw, nog één ding... wat me opvalt is dat bijna alle discussies uitlopen op ruzie... of ben ik nou aan het banketstaaf? Lachen

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 17:52

Jessie88 schreef:

Verder erger ik me gelukkig bijna nooit aan andere bokkers Haha! Ik reageer gewoon niet op ruzie topic's Haha!
Btw, nog één ding... wat me opvalt is dat bijna alle discussies uitlopen op ruzie... of ben ik nou aan het banketstaaflen? Lachen


Ik reageer dan soms wel en volgens mij lopen er ook wel heel veel tropics uit op ruzie (zat er hier volgens mij ook weer aan tekomen)..
Vind het altijd wel grappig om te lezen hoe druk mensen ze zich kunnen maken om iets waar ze toch nooit wat aan kunnen veranderen...

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 17:58

Roxxie schreef:
Vind het altijd wel grappig om te lezen hoe druk mensen ze zich kunnen maken om iets waar ze toch nooit wat aan kunnen veranderen...


*LOL* jaa klopt! Die kom ik ook regelmatig tegen. Dan heb ik ook echt zoiets van: " *zucht*, wat wil je nou in godsnaam bereiken?! Slapen " En dan moet ik toegeven dat het me erg veel moeite kost om niet te reageren *LOL*

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 18:39

Gail schreef:


Verschil van mening he?! Ik zal eens even kijken naar wat voor grappigs je op dat topic hebt geantwoord. Maar ik blijf van mening dat de verhouding echt zoek is. En hoe weet jij zo zeker dat dat ponytje er totaal geen last van heeft? Je bent daar wel aan het springen!



Ja dus? Ik spring ook nog weleens met hon... (en die is veeeeeeeel kleiner dan greg) nee, niet elke dag, nee, nog niet eens 1x in de maand, maar ik doe het weleens ja, net zoals ik dat al 6 jaar doe.
Moet je mij eens op Hon zien crossen. Weet je wat dat beestje dan heeft? Dan heeft ze LOL.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 19:15

Loolapelooza schreef:


Citaat:
Have fun met je pony, met je mokbenen, met je slechtetende viervoeter met zijn weggedrukte ruggie, ik zal mijn mond houden! Lips are sealed


Goh, en jij bent écht 33 jaar? *LOL*


Uh, dit sloeg dus niet op jou of jouw pony, maar op al die mensen die maar geen DA bellen en liever gaan bokken. Of aanklooien ipv les nemen.

Maar ik zal - proberen Knipoog - me niet meer te storen. Oké? Oké. Schijnheilig

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 19:32

Sjuimpje"]
[quote="stef schreef:
"het is een lief paard" Haha!

En een mooi hoofdstel
[/quote]


mooie FOTO's Tong uitsteken
Leuk koppie
Mooie staart

Nee serieus, de posts in mijn fototopics met ooh wat een prachtige pony met prachtige gangen lees ik niet eens.... Het is namelijk geen prachtige pony met prachtige gangen Haha!

Ik heb liever commentaar waar ik wat aan heb, dat krijg ik alleen zelden, terwijl ik zelf toch genoeg puntjes kan noemen vanaf mijn eigen foto`s.

Lange ruiters op kleine pony`s kan ik me niet aan storen wanneer de pony het kan houden. Ik ben ook niet superklein en heb een ponietje van 1.45... ze neemt toch graag nog een spurtje Haha!