Nieuwe pony!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-01 21:52

Sinds gister staat er een nieuwe pony bij ons op stal, een Holsteiner merrie van 6 jaar oud, en 1.53 m hoog. Het meisje rijd haar sinds Juni en gister heeft ze de merrie gekregen van haar ouders. De pony heet Midnight. Midnight is als 3 jarige ingereden en op de wei gezet. Sinds Juni word ze dus weer gereden door dat meisje. Nooit heeft midnight echt leren springen. Ze stond vandaag los in de buitenbak. In de andere buitenbak waren er wat aan het rijden en we stonden met zijn alle te kletsen in de hoek. Midnight was al de hele tijd erg nerveus rond aan het rennen. Ineens komt ze in volle galop aan rennen, springt zo over de bakrand heen, en dan over het hek van een weiland, en staat zo in de wei! Iedereen kreeg onderhand een hartverlamming.. Extreme duivel Ow ik schrok me echt dood!
Ok, midnight er maar weer uitgehaald. Schijnheilig
Toen ging het meisje rijden, ik vond de pony al lelijk, maar dacht wie weet loopt ie wel super mooi. Maar nee echt niet. Ik vond het echt een lelijke pony.. Toen ging mijn vriendin van stal erop, lelijke midnight veranderde in een super dressuur pony!? Verward Nog nooit wedstrijden gereden oid, maar ze kon wel al galopswissel. Vreeeemd? Verward Ze was echt de wei op gegooit toen ze zadelmak was verder niets mee gedaan. Dat vind ik dus echt super vreemd!? Verward

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 22:08

*LOL* *LOL* Doet me denken aan een verhaal van een kennis van mij met een uit de bak springende pony.
Een pony die goed aan het been is, zijn galopwissels wel te doen, beetje geluk en een fatsoenlijke ruiter doet wel wat. Of er is toch meer met die pony gebeurt dan wat ze vertellen.
Wat lelijk betreft, ook hier beter een leljke pony die de sterren van de hemel loopt, dan een oogverblindend beest wat vervolgens geen reet uitvoerd. En als de eigenaresse er nou maar gelukkig mee is, dat is uiteindelijk het belangrijkste.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 23:43

wat leuk dat er een nieuwe pony op stal staat. ach het ligt ook aan de ruiter hoe je hem showt he. dus bij jouw vriendin kwam hij er veel beter uit, en dat is mooi. wel een beetje raar en vaag dat ie galopswissel enzovoorts kan maar oke

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 10:49

Als een jonge pony goed aangereden is, kan hij ook goed aan de hulpen zijn, en van nature een makkelijke overspringer zijn. Ik zie wel vaker net aangereden paarden een galopwissel maken als ze de galop nog niet zo lang kennen. Blijkbaar is dat makkelijker voor ze dan contragalop. En springen onder de man is heel wat anders dan vrijspringen... Een veulen kan toch ook springen!
Maar goed. Een paard kan zich heel verschillend tonen. Mijn pony is vaak heel traag, liever lui dan moe, maar als er iemand opzit die hem flink aanpakt en heel consequent is, dan is het een duiveltje, maar hij loopt wel een stuk sjieker!

Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 16:34

Tja Sanne, dat vind ik dus ook, zeker bij paarden!! Lachen

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 18:00

Als ik mijn paardje heb ingereden gaat ie daarna ook voor een maand of 3 het land weer op. Pas in het najaar pak ik hem weer op en ga er echt mee beginnen.

Maar het is doodeng als je paardje de bak uitspringt Meis deed dat ook uit het land. Vooral als ze alleen stond heel ff en er moest nog een ander paard bij dan was ze zo weer weg. Is mij zo'n 60 X overkomen.

Greetz Merilyn

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-01 19:31

Wauw.. ik heb echt geluk.. lees mijn topic "Wauw ik heb zo'n geluk.. " Haha!