Passier GB van 5 jaar niets meer waard.. boos!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Passier GB van 5 jaar niets meer waard.. boos!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 09:17

Ik ben heel boos op Passier en ga ze dan ook een flinke brief sturen, vandaag.

Omdat ik een nieuw paard heb, moest mijn zadel iets aangepast worden. Mijn zadel, toendertijd gekocht voor 3500 gulden, is dit jaar 5 en volgend jaar wil ik hem inruilen en weer een nieuw zadel kopen.
Ik vroeg de zadelmaker of hij ook even een opgave wilde doen hoeveel inruilwaarde ik over een paar maanden krijg als ik ook bij hem een nieuw zadel koop.
Hij legde gisteren uit dat er op de naad van de lepel tot het rokje een klein (hooguit 1 cm) slijtageplekje zit, waardoor hij het zadel dan gewoonweg niet kan doorverkopen. Hij adviseerde mij om te proberen het zadel particulier te verkopen. Ik vroeg wat voor prijs dan redelijk is om te vragen. Antwoord: 450-500 euro!!!

Ik vind dit gewoon schandalig! Het zadel is nét 5 jaar oud, heb ik voor veel geld gekocht en blijkt nu dus amper nog wat waard te zijn. Buiten dat slijtageplekje is alles nog perfect! Ik had gerekend op zo'n 800 euro. Dit is toch belachelijk?!

Ik heb toendertijd speciaal voor Passier gekozen omdat ze 'bekend staan' om hun goede kwaliteit en fijne, sterke leer. Ik heb toen voor dit dure zadel (toen de duurste) gekozen vanwege die kwaliteit én duurzaamheid. Ik heb het zadel trouw elke 2 weken gezeept en gevet (met nog wel Passier Lederbalsam, zoals Passier adviseert).
Blijkt al die moeite voor niets te zijn!

Nou, afhankelijk van het antwoord op mijn brief van Passier: voor mij niet zo'n duur zadel meer en waarschijnlijk wordt het dus ook geen Passier!

Ik heb er wel al jaren plezier van, dat wel! Dat is ook wat waard natuurlijk.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 09:24

eerlijk gezged klintk het mij als een l*lverhaal van je zadelmaker in de oren. Zels mijn 2ehands Kieffer Aachen van 8 jaar oud levert meer op.

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 09:45

Alles wordt duurder, maar de handelaren willen steeds minder geven. Ik zou maar eens bij een andere zadelmaker gaan informeren. Zeker als je het zadel inruilt, dan mogen ze wel wat meer geven. Volgens mij liggen de prijzen voor een 2e hands Passiers zo rond de € 1000,- afhankelijk van hoe ze eruit zien natuurlijk.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 09:49

Moet je eens met van rijs in zevenhuizen bellen ze zitten ook op internet mischien kunnen zij iets voor je betekenen.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 09:58

Ik vind het ook een slap verhaal van die vent.
Voor mijn 5 jaar oude Kieffer veelzijdigheid kreeg ik ongeveer 5 jaar geleden ook nog 800 gulden. Terwijl dat zadel nooit meer als het dubbele heeft gekosten.
Ik zou ook gerekend hebben op inruil van 1750, ongeveer 800 euro.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 10:20

Andere zadelmaker zoeken die je oude wel voor een goede prijs wil inruilen. Ik kreeg voor mijn stubben van 4 jaar met beschadigingen het dubbele wat jij krijgt!!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 10:32

Idd Van Rijs in Zevenhuizen, die hebben er écht verstand van. Ook een grote werkplaats bij hun bedrijf. Als ik ooit een zadel ga kopen dan komt het daarvandaan.+

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 10:40

Gebeurd heel vaak hoor, dat een winkel/zadelmaker er weinig voor wil geven. Op de particuliere markt is zoiets bijna altijd meer waard (de zadelmaker vraagt er ook weer 800 euro voor, zodat hij het tussenliggende bedrag verdient).
Ik ging met een heel goed zadel van een jaar oud naar de Horseman (overigs een prima zaak) en ze boden echt een schijntje - want ze hadden er nog twee liggen en zouden het dus moeilijk kwijt raken. Wat een winkel bied hoefd dus echt niet de werkelijke (of zelfs maar realistische) waarde te zijn.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 10:41

Inderdaad gauw naar een ander gaan. Ik verwacht dat je zadel zeker nog 800 euro op moet kunnen leveren. Ik heb onlangs een prestige zadel ingewisseld op een nieuwe Diamant, Prestige zal was 4 jaar oud en kreeg er nog 700 euro voor terug.
Ik zou mijn nieuwe zadel ook niet kopen bij deze zaak, wie weet waarmee hij nog meer flest...

Jenny10
Berichten: 26
Geregistreerd: 30-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 10:41

Je krijgt meestal veel meer terug als je het particulier verkoopt, je hebt dan alleen het 'gedoe' met mensen die willne passen e.d. Ik heb ook goede ervaringen met Van Rijs. Zeker als je een nieuw zadel bij hen koopt, doen ze erg makelijk over de inruilprijs. Starho in Rhoon is trouwens ook een prima zaak als het gaat om zadels inruilen...

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 10:51

Allemaal Thanks voor de tips! Ik ga dus zeker nog even naar een andere ruitersportzaak. Verder is alles nog perfect, kussens zijn nog mooi vol, kussens zijn gelijk en zelfs de singelstoten zijn nog prima. Ik denk dat ik idd bij een andere zaak misschien meer zou vangen. Toch staat de goede man goed aangeschreven (Ooteman in Hoogkarspel), maar ik heb idd geen ervaring bij hem met zadels kopen/verkopen.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 12:53

Wij kregen destijds voor een oud kieffer zadel wat er echt wel gebruikt uitzag, nog 500 gulden geboden. Laat je niet gekmaken door die zadelmaker. En bespaar jezelf die postzegel voor Passier.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:15

naar van rijs was ook het eerste wat ik dacht, wat een bedrag zeg.....pfffffffffff wat een oznin!!!!!!!!!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:40

Is de naad door op de plek die je beschrijft? Want in dat geval zou er een nieuw zitvlak op moeten om het te repareren, en dat is niet goedkoop.
Ik ben met je eens dat 450-500 euro wel heel weinig is, maar ik kreeg voor mijn 3 jaar oude in zeer goede staat verkerende Passier 800 euro terug...

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 14:55

Nee, de naad is niet door. Het slijtplekje is wel op de naad, maar hij is lang niet door. Ook de naad rafelt niet ofzo.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:56

Randy01 schreef:
Allemaal Thanks voor de tips! Ik ga dus zeker nog even naar een andere ruitersportzaak. Verder is alles nog perfect, kussens zijn nog mooi vol, kussens zijn gelijk en zelfs de singelstoten zijn nog prima. Ik denk dat ik idd bij een andere zaak misschien meer zou vangen. Toch staat de goede man goed aangeschreven (Ooteman in Hoogkarspel), maar ik heb idd geen ervaring bij hem met zadels kopen/verkopen.



Wacht even, als ik het goed begrijp heeft Ooteman dit gezegd? Clown
Het spijt me zeer maar die goede man heeft geen verstand van zadels.

Zo zag ik hem een stel leken een NIET-passend zadel aansmeren, die mensen hebben het nog gekocht ook voor hun jonge dochter en pony.

Hij heeft nieuwe singelstoten op mijn zadel gezet... veel te breed Verward Geen enkele singel waar ze doorheen passen. Maar het kostte me wel 70 euro.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 14:57

Randy01 schreef:
Nee, de naad is niet door. Het slijtplekje is wel op de naad, maar hij is lang niet door. Ook de naad rafelt niet ofzo.


Hmm, in dat geval ben ik inderdaad met je eens dat het een belachelijk lage prijs is! Want als het zadel verder nog netjes is moet je er zeker 700-800 euro voor kunnen krijgen.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 15:33

Nou mensen, ik weet genoeg!!! Ik ga het dus zeker nog even proberen bij een andere zadelhandelaar!!!
Bedankt voor de tips.
Ik werd er al onwijs depri van en voelde me behoorlijk ge.......

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 16:40

Is wel heel banketstaaf, vraag het ander bij iemand anders?

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 01:07

ik kreeg voor mijn kieffer stubben dressuur zadel net 300 euro
en die was ook 5 jaar oud en zag er nog perfect uit
helaas ben ik daar toen mee accoord gegaan
achteraf had ik hem beter particulier kunnen verkopen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132003
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 09:27

Inderdaad even rondshoppen langs wat ruitersportzaken om de beste prijs te krijgen.
Voordeel is dat je een nieuw zadel wilt kopen, dat maakt het toch wat makkelijker dan wanneer je op zoek bent naar een tweedehands (ze moeten tenslotte maar net wat hebben liggen.....).
Veel succes !

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:33

Ik dnek wat die meneer bedoelde niet zozeer in de aanschafprijs ligt of het merk van het zadel.

Maar simpelweg in het feit dat er een slijtplek op zit. Veel mensen willen niet iets 2e hands kopen wat er niet helemaal perfect uitziet. Ik denk dat het voor een zaak moeilijk is om een niet helemaal perfect zadel of hoofdstel goed te kunnen verkopen en lopen ze een risico om er een tijd me te blijven zitten.

Kijk naar 2e hands auto's. "Men" wil een auto niet als je kan zien dat hij gebruikt is, ja hallo het is 2e hands.

kijk eens heel eerlijk naar jezelf, als je kan kiezen tussen een perfecte staat of iets met een slijtplek koop je toch de perfecte ook als de andere goedkper is. Al kan het mij niks schelen als het maar lekker zit en past.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:42

flair schreef:


Wacht even, als ik het goed begrijp heeft Ooteman dit gezegd? Clown
Het spijt me zeer maar die goede man heeft geen verstand van zadels.

Zo zag ik hem een stel leken een NIET-passend zadel aansmeren, die mensen hebben het nog gekocht ook voor hun jonge dochter en pony.

Hij heeft nieuwe singelstoten op mijn zadel gezet... veel te breed Verward Geen enkele singel waar ze doorheen passen. Maar het kostte me wel 70 euro.


Dat zegt idd alles..... nee bij hem zou ik absoluut geen zadel inruilen en zelfs niet halen!
Vroegop gaf ook vrij veel terug voor een passier

UniFlap

Berichten: 2749
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 11:11

Ik heb een aantal keer bij Hyporama en Sta-rho gevraagd wat ze terug geven voor een 4a5 jaar oude ainsley vanguard popular. En een keer van een lemetex veelz. Ze schatten ze daar dan ongeveer op de helft van de nieuwwaarde. En dan heb ik het over kleine beugelriemslijtage plekken. Dus je niet laten naaien en gewoon voor de helft van de nieuwwaarde verkopen hoor!:)

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:05

Je kunt het ook bij MJL in Heiloo proberen, of bij Stubenitzky (eeeeh, geen idee hoe je dat schrijft) in Heemskerk zit die geloof ik. Een vriendin van me heeft een Passier van zekere 12 jaar oud en die ziet er echt niet meer geweldig uit, maar daar zou ze zelfs nog ruim 500 euro voor terug krijgen bij MLJ!