Okkie is niet meer van mij...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Okkie is niet meer van mij...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 00:25

Ik besef het nu nog niet zo goed, maar het begint te komen en de grootste klap zal wel komen als er kopers komen. Ik kan nog terug, maar dat zal onverstandig zijn..

Al zeker 3 maanden gaat het slecht met ons als combinatie. Hij is te groot en te sterk voor me. Hij is best lang en groot gebouwd en probeert zich vaak met rijden op de meest onmogelijke manieren zich onder het werk uit te maken. Maar ik heb niet de kracht om dan een ophouding eens door te laten komen, wat bij hem af en toe wel nodig is. En daar maakte hij gewoon zoveel misbruik van dat mijn stiefvader er zo vaak op moest om het op te lossen dat het gewoon niet meer leuk was.

Dan liep hij super en had ik zo'n fijn gevoel maar als ik dan de ring in kwam deed hij niks anders dan eikelen en buiten de ring liep hij weer. We hebben naar zoveel oplossingen gezocht en zoveel geprobeerd, maar hij is waarschijnlijk toch niet het juiste paard voor me.

Gister vroeg ik aan mijn ouders of ik zondag wedstrijd had. Maar die zeiden dat ik dit jaar geen wedstrijden meer had en dat ik per 1 januari met Treasure op wedstrijd kon beginnen, ze hadden mijn startkaart al stop gezet en de nieuwe aangevraagd. Okkie is geruild voor Treasure...

Ik besef het helemaal niet omdat ik Treasure zowieso al elke dag reed en Okkie de laatste tijd steeds minder omdat hij veel te sterk voor me was. Maar de klap komt nog wel als we een koper hebben.... Scheve mond

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 00:31

Heel veel sterkte....als een paard gewoon te sterk voor je is moet je er idd aan toegeven.
Is het geen optie om Okkie te gaan verhuren, of hem te laten leasen? Dan blijft hij wel van jullie...en is de stap niet zo definitief om hem te verkopen...

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 00:34

We hebben een handelstal, en het geld moet blijven rollen natuurlijk. Eigenlijk was Treasure (moet even aan de naam wennen, noemde haar altijd gewoon "de merrie") voor de handel. Maar dat klikte gewoon zo goed dat ze maar besloten hebben om ze 'te ruilen'. Ik denk niet, weet wel zeker eigenlijk dat mijn ouders hem dan op stal willen houden. Dan levert hij minder geld op en we hebben geen stal vrij voor wat nieuws, hoe stom dat ook klinkt, zo is de realiteit.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 00:36

Het is fijn dat je in ieder geval al een paard op stal hebt staan waar het wel goed mee klikt. Dus je kunt in ieder geval al afstand nemen van Okkie....in ieder geval sterkte ermee.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 00:56

wat jammer zeg
kan me voorstellen dat je tot de conclusie bent gekomen hem weg te doen
veel sterkte ermee

madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 10:16

mooi paardje wel (ff in je profiel gekeken Lachen )jmmr dat het nit is kunnen klikken veel suc6 vedder

BloemBloem

Berichten: 16583
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 11:00

Nee niet doen!!!!!

Okkie is zo'n superpaard........

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-03 14:06

Ik vind het ook niet leuk dat ik tot deze oplossing ben gekomen, al ben ik wel heel erg blij met Treasure maar Flower als je een betere oplossing in jou ogen weet dan hoor ik het graag

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 14:09

Heb ook even in je proefiel gespiekt.

okkie ziet er mooi uit, maar als we foto's vergelijken lijkt het alsof je op Treasure veel rustiger zit, minder gespannen.
Misschien momentopname, het is wel een geweldig mooi beest.

Sterkte in ieder geval, en Okkie zal best wel een goed huissie krijgen.

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 15:41

Ja ik heb ook even naar je profiel gekeken,mooie foto's!
Treasure en Okkie zijn allebei echt prachtig,ik denk ook ja dat hij echt wel een goed tehuis krijgt!
----------------------------------------
www.shetz.tk

Midas,kom je zaterdag ophalen!Spannend:)):P

Green
Berichten: 1008
Geregistreerd: 28-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 16:00

hey solvej!!
Oww wat erg!! echt heel jammer man!!
In het begin ging het toch echt super goed met jouw en okkie he!?
Echt heel erg voor je dat hij nou weg moet, maar ja als er geen andere oplossing is... dit is ook niet leuk rijden he!
Nou veel sterkte!
spreek je nog wel!
xxx ginou

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 17:54

Jeetje wat jammer.
Maar ik vind het erg raar dat dat niet gewoon besproken wordt, maar dat je ouders dat bepalen. Het is waarschijnlijk wel de beste oplossing, maar ik zou het niet pikken als mijn ouders mijn startkaart stop zouden laten zetten zonder dat ik er iets van weet.
Verder veel succes met je nieuwe paardje!

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 18:13

Ik begrijp ook niet helemaal dat je ouders nou bepaald hebben dat je Okkie weg moet doen. Of heb je dat wel zelf bepaald? Veel sterkte in ieder geval en veel plezier met Treasure (mooie merrie trouwens!).

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 18:34

Treasure is echt een prachtbeestje !! Okkie is trouwens ook mooi, maar t is wel te zien dat het een sterk diertje is.. kan me voorstellen dat je daar moeite mee hebt.. veel sterkte met de verkoop en succes met Treasure..

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 18:52

jeetje dat is errug jammer hee! Nou klopt je naam ook nie meer. Veel succes met Treasure!

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 19:11

Echt jammer. Maar als Okkie te sterk wordt voor jou dan moet je een beslissing nemen. Sterkte.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-03 19:11

Hmm balen zeg, want in je profiel is alles nog positief.
Veel sterkte, dat is het nadeel van de handel, raak maar nergens aan gehecht.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 09:45

wat jammer zeg dat het toch niet lukt met okkie

maar dan weet je nu dus wel welk paard je volgend jaar mee naar deurne neemt, daar twijfelde je al over he, of je okkie wel/niet weg moest doen omdat je treasure zo leuk vind

wel fijn dat je iig alvast een ander paard hebt, sterkte nog tijdens de verkoop van okkie
ik weet zeker dat hij een goede nieuwe eigenaar vindt!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 10:15

Het kan erg rot zijn als je ouders zo'n beslissing nemen, maar aan de andere kant als je ouders je zien twijfelen en de problemen zien met dat je er geen plezier meer in hebt... En jij kan zelf die knoop niet doorhakken... Dan is het wel een opluchting achteraf als iemand je daarbij helpt en voor jou de knoop doorhakt!
Sterkte als je afscheid neemt en veel plezier met Treasure!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 11:59

Dankjewel allemaal. Mijn ouders wisten inderdaad dat ik vreselijk twijfelde.

Afgelopen zondag had ik nog wedstrijd met Okkie en het was alweer eens een vreselijke teleurstelling. De paarden en de sport betekenen alles voor me. Ik heb als doel presteren en als dat niet meer lukt door zo'n omstandigheden maar de druk blijft erachter kom je natuurlijk niet verder. Ik bleef op 1 punt hangen waar ik niet meer wegkwam maar juist altijd bij wegzakte. Okkie is gewoon een paard waar je heerlijk mee kunt rijden maar als je hem meer opgericht gaat rijden en meer van hem gaat verlangen dan gaat hij er alles aan doen om eronder uit te komen. Als je dat niet kan oplossen heb je een probleem. Natuurlijk moet je een paard niet op kracht rijden maar af en toe moet je toch eens de kracht en techniek hebben om een ophouding flink door te laten komen en goed je binnenbeen erbij te kunnen houden. Hij is heel groot en best lang gebouwd, wat het extra moeilijk maakt om dat op te lossen. Dan kan ik wel altijd mijn vader erop laten rijden om het op te lossen maar dat levert natuurlijk ook niks op.

Gister ben ik met Treasure naar mijn les geweest en daar stonden ze ook helemaal achter de beslissing. Iedereen zag dat ik dan veel ontspannender kon rijden. En dat is uiteindelijk het doel van de sport. Als je alleen al 3 kwartier nodig hebt om controle over je paard te krijgen dan ben je niet op de goede weg. Ik denk dat dit het beste is en vind het daarom ook niet zo erg dat mijn ouders het min of meer voor mij beslist hebben.

Dankjewel allemaal!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 12:27

Wat is die Uroko in je profiel ongelofelijk mooi. Als ik ooit een paard voor de sport koop word het een Anglo-arabier, dat weet ik nu zeker..

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 13:28

Ja dat lijkt mij ook vreschrikkelijk ja om je paard weg te doen..
Toch is het wel goed van je want Okkie heeft het denk ik ook beter met mensen waar ie goed mee op kan schieten...Sterkte ermee en veel plezier met Treasure

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 15:44

Ik wist het natuurlijk al, maar ik wil toch nog even op dit topic reageren. Ik vind het erg jammer dat Okkie weggaat, maar Hub zal zeer zeker een goed plekje voor hem zoeken. Wat ook helemaal niet moeilijk is voor zo'n superpaard als Okkepok.
Treasure is ook een heel leuk paard, en als jij denkt dat je met haar je droom kunt verwezenlijken, wie ben ik dan om je tegen te houden.

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 17:02

Wat verschrikkelijk voor je! Dit moet wel een moeilijke beslissing voor je zijn geweest. Toch denk ik dat je wel de juiste keuze hebt gemaakt. Heel veel sterkte in ieder geval, en veel succes met Treasure!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 19:35

Hey, ik schrok wel even van je berichtje maar zag het toch min of meer aankomen...

Ik hoop dat Okkie ene goed baasje vindt! Maar dat zal wel want hij is best een superpaard Lachen

Verder: Hold on to your dreams! Jij wil het Z bereiken en als dat met Treasure gaat moet je dat vooral doen!

Heel veel succes met Treasure en sterkte met de verkoop van Okkie! OK dan! Ach gut