Nieuw verzorgpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Nieuw verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 14:34

Hoi hoi,
vanmorgen ben ik voor het eerst gaan rijden op mijn nieuwe verzorgpaard. Ik kende het paard al een hele tijd maar had er nog nooit op gereden.
Ze heet Pepper en is een wat oudere dame van bijna 22 jaar, tot een paar jaar geleden liep ze nog Z-dressuurwedstrijden, en de laatste tijd wordt ze vooral recreatief in het bos gereden. Het is wel een paard met een bijzonder karakter, niet bepaald vriendelijk tegen andere paarden, en ik ben al flink gewaarschuwd dat ik haar niet de baas mag laten worden. Maar verder is ze ook best lief, en ze wil ook wel knuffelen Lovers .

Ik ging dus rijden, dressuur, dat is weer even heel anders dan het western dat ik de laatste maanden heb gedaan. Ook wel weer leuk hoor, zeker op zo'n paard waar in principe alle knopjes op zouden moeten zitten, maar die knopjes moet ik alleen nog even zien te vinden.
Het begon niet zo lekker, kop in de lucht en heel stijf in haar lijf. Scheve mond
Tsja, ze is niet heel veel gewend de laatste tijd dus ik ben heel rustig aan begonnen, lekker aan een lang teugeltje stappen en draven, veel voltes en wendingen. Na een kwartiertje werd ze wat losser en kon ik haar netjes aan de teugel rijden. Ik was ook al gewaarschuwd dat ze bij het aanspringen in de galop wel eens de neiging heeft om heel hard te gaan draven, dus ik probeer het, en op mijn zit ging ze al keurig in de goede galop, hahaha, nou zo'n goede ruiter ben ik nou ook weer niet hoor, maar toch wel leuk dat anderen het niet lukt om in galop te gaan terwijl ze het bij mij de eerste keer al zo simpel doet. Tong uitsteken
Later heb ik haar wat meer kunnen verzamelen en wat zijgangen enzo geprobeerd, nou ze kan alles hoor, leuk! ik heb er veel zin in om met dit paard aan de slag te gaan. Ik mag er in principe alles mee wat ik wil, lekker naar buiten kan dus ook. Ik ga 2 keer in de week op haar rijden. Lachen

groetjes,
Wendy

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:07

klinkt echt heel erg leuk Lachen
Lijkt me dat je waanzinnig veel van zo'n paard kan leren!

Nona

Berichten: 295
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:40

Wat leuk voor je Haha! waar kende je haar al van dan? heb je haar eerst een hele tijd gewoon verzorgt ofzo?

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 14:46

ze staat op stal waar mijn vroegere paard ook heeft gestaan. Ik ken daar dus ook nog een heleboel paarden, het is echt leuk dat ik daar weer kom nu. het is/was er altijd heel gezellig.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 14:51

Hé tof dat je het zo leuk vind! Blijf je wel op zaterdag western lessen rijden?

Ik wil binnekort wel weer eens met je mee, eens jou dressuur kunsten bekijken Haha!

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 15:01

ik twijfel nog maar denk dat ik ga stoppen met die lessen. Er staan weer een boel grote uitgaven voor de deur dus ik moet wat zuiniger aan gaan doen, en het kost me ook wel heel veel tijd. Misschien dat ik er volgend jaar weer mee verder ga. Weet ik nog niet.
Je bent uiteraard van harte welkom om te komen kijken, het is weer heel wat anders dan Casanova.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 15:10

Oja Juul en Val willen natuurlijk mooie kado's met sinterklaas Haha! Haha!

Ik weet echt niet meer welke ookal weer Pepper was, maar ik zal haar waarschijnlijk wel herkennen. Anders moet je vast even een foto neer zetten!

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 15:43

het is niet het mooiste paard van stal, beetje groot hoofd enzo. Ik zal binnenkort wel eens een foto maken.
(kosten zijn vooral autoschades, verbouwingen, nieuwe spullen etc)