dierenbescherming bellen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

dierenbescherming bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 11:34

Ik heb even een vraag: ( en er komt een verhaal bij kijken)

Ik ben afgelopen zaterdag met een vriendin bij een manege een buitenrit wezen maken.

We kregen daar de paarden opgezadeld aangeboden en vertrokken met 5 personen naar het strand.

Ik had een paard toegewezen gekregen die wat moeilijker was maar dat vond ik juist leuk.

Toen we vertrokken had ik meteen in de gaten dat ik op koos stuurloos zat. Echt dat beest kon ik niet stoppen niet laten draaien ik kon er helemaal niks mee.

Naja het was opzich een leuke rit maar ik had het idee dat het paard waarop ik reed iets van rugproblemen had, steeds hoofd omhoog gooien, rug wegdraaien, echt niet normaal.

Toen we terug kwamen vroeg een meisje ons te helpen met afzadelen.

Toen ik het zadel van zijn rug haalde had hij echt mega drukplekken op zijn rug. ik schrok me werkelijk een ongeluk. Dat beest had dus echt iets aan zijn rug.

Ik hielp verder nog wat andere paardjes afzadelen, ALLEMAAL drukplekken. echt alle paarden hadden plekken, niet normaal.

Er stond ook een tinker, die lag helemaal open op zijn rug, helemaal aan het bloeien.

Ik ben naar dat meisje gelopen en had gezegt wat ik had gezien. Ja zegt ze het is hier hoogseizoen de paarden gaan ongeveer 5 keer per dag mee op buitenrit.

Ze staan de halve dag opgezadeld in een stand en alleen de neusriem werd losgemaakt.

Ik vond dit allemaal heel erg om te zien. en vraag me nu af of dit niet iets is om de dierenbescherming te bellen.

Ik ben echt geen penny mesije maar ik stond daar echt met tranen in mijn ogen.

Wat vinden jullie? moet ik de dierenbescherming bellen?


[Edit Karin] i.v.m. privacy naam manege verwijderd [/edit]

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!


newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 11:42

Ik vond het echt heel erg.
Ik had deze rit als verlaat kadootje gekregen via het werk van de vader van mijn vriendin.
Als ik dit eerder had geweten was ik er nooit heengegaan.
Maar is dit echt niet iets voor de dierenbescherming?
Het was zo zielig

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 11:45

Denk dat ik dat maar ga doen.
Is toch niet normaal.
Ik zat trouwens op een 4-jarige.
Niet echt een oude manege pony.

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 12:06

ik zal ze straks even een belletje geven.
Wel in en in triest hoor!

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 12:19

Was heel jammer ja..
Volgende keer als ik ewrgens ga rijden dan kijk ik wel drie keer mijn paard na onder het zadel echt overal.
Die vriendin heeft zich duizend keer verontscxhuldigd maar zij kan er ook niks aan doen.
We zijn smiddags gewoon lekker met onze eigen paardjes gaan rijden en dat is toch the best.

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-03 11:06

Ik heb een e-mail gestuurd naar de fnrs.
Ik hoop daar wat van terug te krijgen.
De DB heb ik nog niet gebelt.
Ik wacht even af wat de fnrs hieraan doet.
Bedankt voor de reacties

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Cjuan, Esther_r20, herous, Hicaria, Hobbyhorse, Ik_is_Ik, jitskenienke, mingming, MirjamRobin, Nanu, Roihi, Utixo, xRooss, xRoossie95 en 90 bezoekers