Word Hopeloos van die knol...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Word Hopeloos van die knol...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 18:47

Ik word helemaal gek van Redna.. Heb ik een lekker plekje voor haar gevonden en dan moet ze nog zo verschrikkelijk drammen... Huilen
Hebben vorige week een nieuwe stal in het weiland gemaakt.. Ze had die we bij de buren mochten lenen al gesloopt.. Heel de tralies waren verbogen en het hout ook naar ze grootje.. Boos! Maar goed we hebben het voor hun gerepareert en nu kon ze in onze eigen stal... Hele week is ze rustig geweest.. OK dan! Maar vanochtend werden we ons bed uit gebeld want er kwam zo'n herrie uit die box.. Wij denken dat er misschien 1 vast ligt.. Maar nee die rot merrie van mij stond zich gewoon aan te stellen...
De deur van de stal is nu ontzet... Al het hout wat naast de stal opgestapeld lag (tegen de stal aan) was om gedondert...
Maar ja ze heb ook heel haar benen kapot... En zo heeft ze elke keer wat en ik weet nu echt niet meer wat ik nou met haar moet..

Afbeelding

De deur.. Hij hoort dus achter dat metalen dingetje te zitten.. En die is niet eens verbogen dus hoe ze het voor elkaar krijgt?? Verward

Afbeelding

en dit zijn mevrouw haar benen.. Dat moet toch niet lekker zijn?? Heb het wel even goed schoon gemaakt met betadine en schoonwater...

Afbeelding

andere kant van haar benen... Scheve mond

Afbeelding

En dit is de schuldige Boos!

Ann

Berichten: 13243
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 18:57

De foto's doen het niet, komt ze er overdag ook uit?
Misschien vindt ze er gewoon niets aan om op stal te staan Scheve mond

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 19:12

ik zie geen fotos doe haar gewoon leuker vaak int land

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 19:34

Ze staat de hele dag buiten s'ochtend in het land en s'middags in de padock en dan rij ik ook nog paar keer in de week... Dus ze komt er genoeg uit..

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 19:35

En ik snap niet waarom die poedersuiker foto's het niet doen...

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 22:14

Je moet ff kopieeren-plakken, dan doen ze het wel!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 23:05

ja die deuren kon Quentin ook altijd zo lekker ontwrichten.....en vervolgens zelf kreupel zijn

wat ik heb gedaan is heel de stal met rubber bekleed, dat dempt de klap als ze er tegen aan schopt, en ze krijgt er sowieso minder snel wondjes van

geef haar wat extra hooi voor je de stal afsluit, en misschien vind ze het niet fijn om alleen te staan?dat ze daar door zo onrustig is/

xXdaphneXx
Berichten: 390
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 09:33

ja meschien een geit of een andere pony die ze kan zien , meschien voelt ze zich dan niet zo bedrijgt.

xXdaphneXx
Berichten: 390
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 09:33

want het is en blijft een vluchtpony

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 16:39

Staat ze alleen op stal? Kun je er geen inloopstal van maken?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 17:49

Mijn oude merrie deed dit ook, gek genoeg alleen als ze andere pony's kon zien, zij heeft ooit wel eens een paar bakstenen uit de muur getrapt. Wij hebben haar toen uit de buurt van andere paarden gezet in een buitenstal waar ze ze niet zag en sinds die tijd is het goed gegaaan.
Ze kon alleen ook niet tegen een box waar ze haar hoofd niet kon uitsteken in een dichte box ging ze helemaal door het lint.

Overdag in de wei was er niks aan de hand.

Ik weet niet of ze juist alleen of met andere paarden en of de boks s nachts heemaal dicht is. Misschien raakt ze in paniek als ze niks te doen of te zien heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 17:51

mss verveeld ze dr? O wat vervelend dit denk je het voor mekaar te hebben slopen ze de boel en nog wonden ook....balen jammer dat de foto's het niet doen!

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 22:05

Er staat een paard bij en die kon ze zien maar dat hebben we nu dicht gemaakt want die wil ze ook steeds aanvallen... Ik wordt er echt moe van.. we gaan nu de stal ook met rubber bekleden en anders ruilt ze met de andere pony zodat zij straks in de loopstal komt ik hoop dat het dan over is want ik weet soms echt niet meer wat ik nou met haar moet...

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 22:57

Volgens mij heb je de oplossing zojuist zelf gegeven.........

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 00:27

Dat denk ik ook. Volgens mij geeft ze gewoon duidelijk aan dat ze zo'n stal niks vindt. Laat haar gewoon lekker buiten (met die inloopstal tot haar beschikking) Dat is voor haar leuker, bovendien scheelt het jou een hoop gedoe! Succes!

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 10:22

Ja maar die loop stal is er nog niet.. Die komt pas over een maand ofzo.. En ze heb altijd op stal gestaan dus eigenlijk zou ze het gewent moeten zijn.. Maar ik wacht gewoon met de op de loopstal en tot die tijd zal ze gewoon in die stal moeten staan en zullen we die met rubberematten bekleden..

Ik baal alleen dat ze zich zelf verwont heeft want ze heb een hele dikke haken en allemaal wondjes... En 1 van haar achterbenen is helemaal dik.. Maar goed dat zal wel weer overgaan...

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 12:31

Ik bedoelde eigenlijk meer dat paard dat ze telkens wilde aanvallen. Ze voelt zich daardoor waarschijnlijk niet op haar gemak.
Wel fijn dat het probleem over een maand sowieso is opgelost als de loopstal er is.

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 13:01

Tja als ze die loopstal wel heel houd natuurlijk... Bloos Want ze sloopt echt alles kon haar ook al niet normaal achter het schrikdraad houden dus zij heeft nu een heel hek werk om de paddock staan en er komt ook nog een heel nieuw hek om het weiland.. Me oom is blij met me Zijn paarden staan al 5 jaar daar en alles was nog in goeie kwaliteit (tot mijn knollie de boel kwam zieke)...

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 13:26

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je paard.............
De foto's in je profiel doen het nl. niet.