Tinkertje op het oog, wat vinden jullie ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Tinkertje op het oog, wat vinden jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 16:41

Foto's : Cheese!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Naam : Owen

Gekopieerd vanuit advert. :
Zeer lieve en betrouwbare 2.5 jarige tinker die nog niet door heeft dat hij nog een hengstje is. Hij kan natuurlijk altijd nog geruint worden.

Owen is vos-bont en ongeveer 1.45 hoog.
Heel braaf (ook voor kinderen) in de dagelijkse omgang.

We hebben veel met hem langs de weg gewandeld en gefietst. Dat vind hij geweldig.

Hij is verkeers en trailermak en zeer lief bij de hoefsmid.
Hij staat bij ons bij een andere hengst en altijd buiten in de wei.


Er wordt 1800 euro voor hem gevraagd.

Wat vinden jullie ? Vingers aflikken

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 16:44

Lekker dier, ik had hem al op marktplaats zien staan. Zo op de foto ziet hij er goed uit, en als hij verder helemaal goed is is 1800 euro denk ik een nette prijs.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 16:45

ziet er goed uit!!!!
alleen is hij nog groen, wil je niet liever een paard wat al zadelmak is??
de prijs is volgensmij ook wel redelijk, probeer daar nog wat af te halen .

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 16:47

Nee., ik hoef niet perse een paard dat zadelmak is, vind het juist wel een uitdaging om hem (met behulp van mensen die er echt vanaf weten) hem zelf alles te leren etc...

De Prijs leek mij ook wel redelijk,
en hij staat indd. op marktplaats, ik zag die foto en was er gelijk verliefd op, ik ga het er vanaaf verder met mn vader over hebben, ik hou jullie op de hoogte Haha!:D:))

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 16:51

als je het kunt en durfd en je hebt hulp, dan moet dat inrijden wel lukken, tinkers zijn zo ontzettend braaf daarin!!
je kunt hem dan idd helemaal naar je hand zetten
ik ben geen tinkerkenner maar ik vind hem echt mooi en hij lijkt me ook ontzettend lief als je dat koppie op de eerste foto ziet!
ik kan me voorstellen dat je er verliefd op bent geworden !!!

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 16:56

Het lijkt mij een goed paard.
Op de foto's te zien is ie erg leuk Knipoog

Als je 'm neemt, veel plezier ermee en succes dan met het beleren!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 16:56

leuke tinker hoor, ik had hem ook al gezien op marktplaats,
weet je waarom ze hem verkopen, lijkt me namelijk dat daar wel een reden voor is,
tijdgebrek ofzo,

probeer wel eerst of je daar van alles met hem mag testen, enge dingen bijvoorbeeld en goed overal aan zn lichaam voelen of er niet ergens plekken heel heet zijn of dat je ergens bobbels voelt,

misschien kan je wel een ervaren iemand meenemen, ook als je zelf ervaren bent, want vaak ben je al verliefd op zo'n paard en dan let je niet meer zo goed op,

succes met de eventuele koop dan maar he,

judithM
Berichten: 1494
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 16:57

Ik zou me toch een beetje afvragen waarom ze zo'n braaf dier dan verkopen. Ik zou hem dan zeker laten keuren!
Verder vind ik het een heel leuk dier waar je zeker plezier mee kunt hebben!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 17:04

SuperRoos schreef:
leuke tinker hoor, ik had hem ook al gezien op marktplaats,
weet je waarom ze hem verkopen, lijkt me namelijk dat daar wel een reden voor is,
tijdgebrek ofzo,

probeer wel eerst of je daar van alles met hem mag testen, enge dingen bijvoorbeeld en goed overal aan zn lichaam voelen of er niet ergens plekken heel heet zijn of dat je ergens bobbels voelt,

misschien kan je wel een ervaren iemand meenemen, ook als je zelf ervaren bent, want vaak ben je al verliefd op zo'n paard en dan let je niet meer zo goed op,

succes met de eventuele koop dan maar he,


laat er zowiezo een da bij kijken, voor een klinisch of evt rontchenologisch onderzoek
maar dat is tegenwoordig vort logisch geworden .....

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 17:07

Ik ben ook geen tinkerkenner, maar omdat ik veel dingen wil doen en heb begrepen dat tinkers daar geschikt voor zijn leek het me een goed idee (dressuur, springen & western, maar NIET op wedstrijdniveau hoor !) en ik vond tinkers al leuk, had er alleen nooit echt aan gedacht om een tinker te kopen, zat meer te kijken naar de kwpn-ertjes, maar dan zat je toch weer met dat western... dus ben nu helemaal into-tinker Haha! haahahah!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 17:08

Idd, tuurlijk wordt hij gekeurd ! En als ik het goed heb begrepen is de stal waar hij van komt een fokkerijtje dus.. dat zal de reden van de verkoop zijn ? maar bedankt voor de tip, ik zal er nog even naar informeren !

Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 17:23

mooie tinker *LOL*

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 17:25

Coolio schreef:
mooie tinker *LOL*


Heeelemaal mee eens Haha! Haha! Haha!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 17:28

Yellowfish schreef:
Ik ben ook geen tinkerkenner, maar omdat ik veel dingen wil doen en heb begrepen dat tinkers daar geschikt voor zijn leek het me een goed idee (dressuur, springen & western, maar NIET op wedstrijdniveau hoor !) en ik vond tinkers al leuk, had er alleen nooit echt aan gedacht om een tinker te kopen, zat meer te kijken naar de kwpn-ertjes, maar dan zat je toch weer met dat western... dus ben nu helemaal into-tinker Haha! haahahah!


groot gelijk heb je !! zeker omdat je geen wedstrijden op topniveau wil gaan rijden, heb je veel meer aan zo'n veelzijdigheidspaardje!
en ze zijn erg braaf en werkwillig, ik ken veel maneges die voornamelijk tinkers hebben , omdat ze zo braaf en werkwillig zijn!
ik hoop voor je dat je je ouders overgehaald krijgt!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 17:47

Ikvind normaal niet veel aan tinkers maar deze vind ik wel leuk. Ik zou hem wel ook laten keuren. Succes ermee! OK dan!

Leo

Berichten: 50115
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 17:49

Mooi beestje! Redelijke prijs ook, en hij ziet er goed uit, ik had hem ouder geschat op de foto.

Veel succes met overhalen Knipoog

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-03 18:08

Jaa ik vind het ook een superpaardje Haha!:D
En dat overhalen, DUIM VOOR ME OK dan!

Morgen uitgebreid verslag, ga namelijk vanaaf ff " overleggen "

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 18:29

Ik had hem ook al op de marktplaats zien staan! Echt een lekker ding!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 18:38

Yellowfish schreef:
zat meer te kijken naar de kwpn-ertjes, maar dan zat je toch weer met dat western...


Ik wil niemand beledigen, maar ik weet zeker dat een KWPN-er echt niet slechter is dan een Tinker op westerngebied. Ik zou er niet aan moeten denken om western te moeten rijden met een Tinker, juist omdat ik het type paard daar niet bepaald geschikt voor vind (te grof, zitten niet echt atletisch in elkaar en van nature geen supergalop).

Tinker op de foto vind ik er trouwens wel heel leuk uitzien! En als je van alles een beetje wilt gaan doen, lijkt het me best een heel leuk beest. De kleur is gaaf en die sokken vind ik ook heel schattig. Wees wel consequent, want een verwende Tinker is echt rampzalig...

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 21:54

Leuk beestje hoor!! Wel moeilijk schoon te houden Schijnheilig Tong uitsteken
Ik vind hem idd ook ouder lijken op de foto's...

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 21:56

Mooie prijs! ook mooi beessie (al vind ik hem persoonlijk teveelwit Haha!) maar zeker een leuk beessie!

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 22:00

Ik had hem ook al gespot op de marktplaats, leuk beestje, mag nog wel wat meer vlees op ( ik zie ribben!) Maar het moet klikken, dus ga eerst maar een kennismaken. Dat ie nog niet weet dat ie hengst is kan ineens veranderen...
Goed laten keuren idd en goed bedenken waar je aan begint... Je zult de eerste 2 jaar nog niet kunnen rijden op hem.
Zo op de foto ziet hij er mooi uit!

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 22:51

Leuk diertje , oogt als een super vriendelijk paardje !
Leuk juist dat patroon , daar zal een mooi bruin westernzadel vast SUPER op staan !!! OK dan! Haha!

De prijs valt me wel een beetje tegen eigenlijk.

Ik weet niet hoe de Tinker-prijzen liggen ,
maar volgens mij zijn er ERG veel Tinkers in Nederland en is het een ras zoals Fjorden en Haflingers , 13 in een dozijn en daardoor valt de prijs meestal wel mee... daarom vind ik 1800 euro ERG veel voor een zelfs nog on-ingereden exemplaar....

Ik had eerder verwacht een 1000-1500 euro....maar misschien heb ik er dus idd geen kaas van gegeten Lachen

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 23:04

Het is een populair paard maar de prijzen liggen toch echt zo hoog.Waarschijnlijk juist daardoor.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 23:51

[quote="crossmonster"]als je het kunt en durfd en je hebt hulp, dan moet dat inrijden wel lukken, tinkers zijn zo ontzettend braaf daarin!!
quote]

Euh :/ Tinkers zijn net als alle paarden afwisselend en de ervaring die ik heb is dat ze snel zadelmak zijn maar dan....:/ "mijn" tinkers kwamen allemaal uit Ierland, misschien dat dat scheelt, maar ga er niet vanuit da het lekker snel gaat omdat het een tinker is Gewoon per stap kijken hoe het gaat, dan lukt het best OK dan!

Ik vind de prijs ook vrij hoog maar pmarena, Haffies en fjorden zijn geen 13 in een dozijn Boos! Dat klinkt iig niet lief