Afgestoten veulen van 6 maanden

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 09:46

Tessake"]
[quote="DeesDeBest schreef:
Wat moet zo iets op de mesthoop!??? Dat moet afgevoerd worden.

Tja ik zeg niet wat er mee moet gebeuren he, maar de leraaren weten ook wel wat ze doen he en de mesthoop word zogoed als elke week leegmaakt
[/quote]

ik weet nog zo niet of die leraren echt zo goed bezig zijn! abortus kan ook door bepaalde besmettingen veroorzaakt worden, dus is het zeker niet aangewezen om daar zo nonchalant mee om te gaan. en wettelijk is dat trouwens ook verboden, ivm. besmettingsgevaar voor andere paarden dan.
maar dat kan jij uiteraard niet helpen, is ook geen verwijt naar jou, maar wèl naar de verantwoordelijken.



ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 10:31

Tessake"]
[quote="ingeo"][quote="Tessake"]
[quote="DeesDeBest schreef:
Wat moet zo iets op de mesthoop!??? Dat moet afgevoerd worden.

Tja ik zeg niet wat er mee moet gebeuren he, maar de leraaren weten ook wel wat ze doen he en de mesthoop word zogoed als elke week leegmaakt
[/quote]

abortus kan ook door bepaalde besmettingen veroorzaakt worden, dus is het zeker niet aangewezen om daar zo nonchalant mee om te gaan.
[/quote]
snap het niet wat je hier bedoelt
[/quote]

daarmee bedoel ik dat bepaalde bakteriën en virussen abortus kunnen veroorzaken, en dat ook andere merries daarmee kunnen besmet worden, omdat zo'n afgestoten veulentje dat heel erg bij zich draagt. als jij dan bv. (of die leraren, of hun studenten) dat veulentje aanraken, en daarna zonder speciale (ontsmettings)voorzorgen bij een drachtige merrie komen, dan kan die ook haar veulen afstoten!!
dus zo'n veulen op een mesthoop laten rondslingeren kan heel veel misère veroorzaken voor andere paarden (en dus mensen). het hoéft niet, maar het kán wel. en dat zouden leraren absoluut behoren te weten!
zo'n vrucht moet in principe opgehaald worden door een speciaal verwerkingsbedrijf.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 11:55

en, waar denk je dat die mest terechtkomt? juist, op het land, zomaar open en bloot voor vogels, katten enz. en die kunnen dan weer met restjes gaan slepen.
als boeren op zoiets worden betrapt gaan de poppen verschrikkelijk aan het dansen, dus op een school zouden ze ZEKER het goede voorbeeld moeten geven!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 20:00

het zal ook wel niet zijn dat nu juist dát veulentje een groot gevaar is, maar het is op een school dat het goede voorbeeld moet gegeven worden he? maar neen, jij kan daar niets aan doen Knipoog

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 13:26

Cassidy schreef:
Ook al gaan ze er niets aan doen, je hebt het wel gemeld. En als je mentor het doorgeeft, zal er in de wandelgangen en tot in de hoogste instanties melding van worden gemaakt.

Moet ik je eraan herinneren wat er na het geval Dutroux is gebeurt in Belgie? Je sloeg steil achterover wie er allemaal van wist, maar gebeuren deed er niets.
Waarom?
Omdat iedereen zijn mond hield.

.


kom, kom cassidy, dutroux....!! is dit er niet een beetje heel erg bij de haren bijgesleurd?? zo kunnen we ook met 'nederlandse modder' beginnen gooien hoor.
waar slaat dat nou op!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 17:28

stef schreef:
Het gaat niet om dutroux, het gaat niet om een belg (dus niet zo snel op je tenen getrapt). Cassidy haalt alleen een vergelijking aan waarbij iedereen zijn mond hield. Hoef je je als belg zijnde niet gelijk aangevallen te voelen omdat Dutroux toevallig een belg is.
Verder hoort een dood dier "gewoon" door de ruimingsdienst (kan er even niet opkomen hoe het heet) opgehaald te worden, en zeer zeker niet op de mesthoop.
Krijg zo erg mijn twijfels bij zo'n school, die het goede voorbeeld zou moeten geven



dáár waren we het zonder meer over eens, zie mijn eerdere berichten

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 19:03

ha, maar dat is het juist, ik ben helemaal niet van plan om met wat voor modder dan ook te gooien, weet wel leuker dingen.
en wat betreft die 'laissez faire' : wie is er hier in dit topic uitvoerig op in gegaan dat deze werkwijze HELEMAAL niet klopte?? nog even herlezen misschien, ik heb er ook maar een berichtje of 4 à 5 aan gewijd.
daar lees je snel over natuurlijk Haha! .


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Maartje_M, Natascha en 28 bezoekers