Veulen met hooivork geprikt.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Veulen met hooivork geprikt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 10:07

Ik heb gisteren van een vriendin een afschuwlijk verhaal gehoord. Op een pensionstal hier in de buurt is door de pension eigenaar een veulen met een hooivork zo diep geprikt dat er een nare wond onstond. Het veulen schijnt nogal brutaal te zijn, maar ik vind eerlijk gezegd dat dit geen manier is om een paard te straffen. Een klein imponerend tikje met de achterkant van een hooivork zou ook wel werken, denk ik.
De pension houdster vind dit echter heel normaal en komt er voor uit, dat zij dit veroorzaakt heeft. Het betreft een veulen van een pension klant.
Wat vinden jullie hiervan? Boos! Huilen
Ik zal geen namen noemen, want je mag iemand nooit beschuldigen voordat het bewezen is.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:10

wow ook nog eens het veulen van een pensionklant?
dat is dus echt niet normaal!
gewoon met een hooivork bij een veulen geprikt?
echt waar ik pakte me spullen en was diezelfde dag daar nog weg en diende een klacht ofzo in.
bah bah....

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:12

Zo dat zouden ze niet moeten proberen bij mijn veulen want ik prik de pensionhoudster aan de hooivork. gelukkig sta ik op een top stal (vind ik)waarbij ze dat soort praktijken niet doen.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:12

een veuelen van een pensionklant!!
dit is echt te belachelijk voor woorden!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:13

Het ligt aan de situatie,
ik was er niet bij, maar ik weet wel dat veulens rare dingen uit kunnen halen. In zo'n geval zou ik ook met het eerste het beste wat ik voor handen heb het veulen afweren.

Ik zelf mest nooit uit met de paarden op stal en heb een veulen die gelukkig erg braaf is Tong uitsteken

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 10:15

Nee kan niet zeggen dat ik dit erg netjes vind. veulens kunnen idd rare dingen doen, maar om ze dan af te weren met een hooivork?? Ze hoeven het bij die van ook echt niet te doen. Nou zal dat ook niet zo snel gebeuren, die van mij is bijna net zo lieV als die van Sjuim Haha!

wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 10:30

Ik ben er niet bij geweest, en het is dus moeilijk om hierover te oordelen. Maar volgens de verhalen is dit niet de eerste keer, dat op deze pensionstal dit soort dingen gebeuren. Waar ik mij aan stoor, is dat ik steeds dit soort verhalen hoor, en dat bijna iedereen (bijna, niet iedereen dus) die daar staat, dat schijnbaar accepteerd. Ik ben een ontzettende dierenliefhebber en heb als motto, dat je van dieren en kleine kinderen af moet blijven, die kunnen zich namelijk niet verdedigen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:02

Ik snap je wel hoor,
ik krijg alleen altijd een beetje de kriebels van 'verhalen'.
Achteraf blijkt het vaak de waarheid niet eens te benaderen, dan staat er zo'n veulen met een eigenwijs smoelwerkje en een iniminie schrammetje op zijn bil.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:13

Oke een veulen kan weleens heel vervelend zijn... maar om nou een veulen aan je hooivork te spiezen gaat me iets te ver!!
Zeker als je dan nog hoort dat het nieteens HAAR veulen was!
Schandelig vind ik het, zou ook echt niet moeten horen dat iemand zoiets bij mijn paard zou flikken! Boos!

wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 11:28

Je hebt gelijk Schuimpje, ik heb geen poot om op te staan, zoals het gezegde is. Alleen ik hoor wel heel veel verhalen over deze pensionhoudster, en het is wel heel makkelijk om helemaal niets te doen. Maar ik kan helaas niets doen, want er is geen bewijs. Inderdaad zou het om een schrammetje kunnen gaan (dit zogenaamde schrammetje moest trouwens wel dagenlang behandeld worden), alleen er zijn daar nog meer dingen gebeurd, daar kan ik niets over vertellen, want ik wil geen mensen beschadigen.
Ik hoop dat de betreffende pensionhoudster dit leest en tot de conclusie komt, dat dit soort dingen echt niet kunnen. Anders ben ik bang dat dat uiteindelijk toch het einde van haar pension betekend. Bovendien bereik je met geweld niets, dat is een teken van onmacht.
Maar zo is het wel een beetje in deze maatschappij, we durven allemaal onze handen er niet aan te branden, maar ondertussen gaat het geweld wel gewoon door.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:40

ik kan me voorstellen dat als je een box staat uit te mesten en een veulen stormt op je af dat je dan misschien met een hooivork afweert... maar toch, zelfs dan is het eigenlijk geen stijl...

Als het echt zo vervelend is op het pension, is het misschien een goed signaal om weg te gaan?

wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 11:51

Voor de duidelijkheid, ik heb niet gezegd dat dit met mesten is gebeurd. Daar weet ik niets van. Het is gebeurd naar aanleiding van het brutale gedrag van het veulen.
Ik roep iedereen op om te reageren op dit verhaal, zodat dit een tijdje op Bokt op de eerste pagina zal staan. Ik denk dat dit een goede manier is om de betreffende mensen wakker te schudden. Omdat ik geen bewijzen heb, kan ik niemand aanpakken, want ik sta daar niet op stal. Dit is beslist niet het eerste verhaal wat ik gehoord heb, want dat zijn verhalen om van te huiveren. Ook betreft het niet alleen de paarden daar maar ook de honden.
Juist omdat ik niets kan doen, hoop ik dat de pensionhoudster en de klanten dit lezen, misschien realiseren ze zich dan waar ze mee bezig zijn.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:55

Ik vind het sowieso een beetje raar om je af te weren met een hooivork, je weet dat er scherpe punten aan zo'n ding zitten en dat daar dus ongelukken mee kunnen gebeuren.

Tja je kan niks bewijzen, maar ik snap niet dat iedereen die daar in pension staat dat maar normaal vind. Verward

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:00

Of het nu een veulen van een pensionklant is of een eigen veulen. Ik vind niet dat een paard/veulen met een hooivork geprikt mag worden. Je kan hem op een andere manier ook straffen en niet op deze gemene manier.

Dit zouden ze dus echt niet bij mijn paard moeten doen, dan draai ik helemaal door.

Maar hoe dan ook, je moet altijd uitkijken met een hooivork. En ik zou mijn paard nooit maar dan ook echt nooit met een hooivork prikken. Ik hou haar ook altijd uit de buurt van de hooivork. Niks meer als normaal denk ik.

Ik snap niet dat mensen dit doen.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:10

Solide schreef:
Of het nu een veulen van een pensionklant is of een eigen veulen. Ik vind niet dat een paard/veulen met een hooivork geprikt mag worden. Je kan hem op een andere manier ook straffen en niet op deze gemene manier.

Dit zouden ze dus echt niet bij mijn paard moeten doen, dan draai ik helemaal door.

Maar hoe dan ook, je moet altijd uitkijken met een hooivork. En ik zou mijn paard nooit maar dan ook echt nooit met een hooivork prikken. Ik hou haar ook altijd uit de buurt van de hooivork. Niks meer als normaal denk ik.

Ik snap niet dat mensen dit doen.


sluit ik me helemaal bij aan.
sjuimpje heeft ook gelijk als ze zegt dat het best mogelijk is dat het verhaal zo aangedikt is dat het veulen bij wijze van spreken misschien een prikje met een tandenstoker heeft gekregen, èn dat arrogante veulentjes ècht wel een keer een opdonder verdienen, maar als je een beest om zeep wil helpen moet je met hooivorken gaan prikken. het zou de eerste niet zijn die daar aan sterft.
en dát is niet aangedikt, maar wetenschap Haha! !

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:14

Mocht het dus inderdaad zo zijn voorgevallen lijkt het me vanzelfsprekend dat ik dezelfde dag nog mijn biezen had gepakt.
Dat is ook de enige manier waarop je zo'n stalhouder kan treffen; in zijn portomonaie. Dat doet bij zulk soort volk veruit het meeste zeer.

In dit geval zijn de mensen die daar dus blijven staan bijna net zo erg als de stalhouder.

wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 12:22

Mee eens, Schuimpje, de eigenaren van het veulen zijn medeschuldig, want ik had mijn paard onmiddelijk daar weggehaald.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:24

Wat doet een veulen op een pensionstal? Hij hoort naar mijn mening tussen leeftijdsgenoten te lopen. Een veulen dat alleen op een pensionstal staat zal best vervelend worden maar dat is geen excuus om er een hooivork in te steken.
Wij hebben een meisje gehad die bij ons werkte die eens één van mijn paarden met de mestvork geprikt had.
En toen was ze weer werkeloos . Daar moet ik niets van hebben van zulke types.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:38

Eehh.. ik heb van de week ook een veulen aan mijn mestvork gehad Bloos !
Okay, het was niet echt mijn schuld en al zeker niet mijn bedoeling Knipoog !
(De box die ik aan het mesten was, is een zgn. open box: dubbel zo groot als een normale en met 2 in-/uitgangen) Op het moment dat ik met de vork een paar drollen wilde opscheppen, kwam het hengstje naar binnen gescheurd; hij schrok van mij, ik van hem Clown en uit reaktie schoot ik met de vork omhoog, zo tussen z´n voorbenen Verdrietig ! Ook hij had een flinke kras (ondanks dat de vork van kunststof is), maar hij hoefde niet gehecht ofzo te worden Lachen !
Dat je een opdringerig veulen af-en-toe met de achterkant van de mestvork verjaagd, vind ik okay, er mee "prikken" niet !!
(Overgens staan er bij ons ook 4 veulens -waaronder die van mij- op een pensionsstal ! Na het afspenen worden die 4 bij elkaar gezet en hebben zo hun eigen groep Lachen !)

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:57

ohwjeej wat erg joh!!! en al helemaal achterlijk als het van een pensioen klant is! jeetje... die pensioeneigenaar staat er dan wel erg laks tegenover, tegenover paarden van anderen bedoel ik. Of behandeld hij zijn eigen paarden ook zo?

Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:16

Prikken met een hooivork.. Zoiets idioots hoor ik gelukkig niet vaak. Ik probeer er altijd errrrg goed op te letten dat ik die dingen niet in het bereik van de paarden rond laat slingeren, juist omdat ze zich er lelijk zeer aan kunnen doen.. Dus ehhh met het risico op een lelijke verwonding een veulen 'eraan spiezen'.. gewoonweg belachelijk! :S Als je zonodig wat moet.. prik dan met een bezem tegen zn billen ofzo, dat voelt ie ook wel lijkt me en is een stuk veiliger!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:20

Persoonlijk is het ook niet mijn manier van straffen, maar je weet niet wat er gebeurd is!

Ken iemand die stak de mestvork in het achterwerk van het paard. Voor ie hem naar de slager bracht.............

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 16:20

als het daar vaker voorkomt, dit soort dingen, zou ik toch meteen mn paard verplaatsen hoor!! als het nou een schrikreactie is, en dus perongeluk, is het al heel erg rot, maar als je dit normaal vindt...

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:14

Ik weet niet wat het veulen heeft gedaan, maar met de punten van een hooivork steken vind ik nogal raar. Als het veulen iets doet wat niet kan kun je 'm toch ook gewoon een klap geven of als het echt gemeen is een schop? (natuurlijk wel op een normale plek en niet tegen de benen of het hoofd)
Om te gaan steken vind ik echt niet kunnen, dat had veel erger af kunnen lopen.

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 18:32

Een veulen kan irritant doen, maar dit vind ik nog geen reden om hem te prikken met een hooivork. Er zijn humanere manieren om een paard te laten weten dat zijn gedrag niet kan.
Ik zou mijn paard dus gelijk van die pensionstal weghalen.