Pjelk kopen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-01 13:43

Vanochtend toen ik naar het bos ging met Beau kwam ik de eigenaar van Pjelk en zijn moeder tegen. De eigenaar gaat zoals ik al eerder zei verhuizen en zou eerst Pjelk meenemen maar heeft nu besloten Pjelk hier te laten. Hij heeft besloten om te proberen hem aan de manege te verkopen omdat hij nu ook de voltigeles loopt en verder ontzettend lief is en dus best geschikt. Maar nu mijn probleem (?) ik kan hem ook kopen! Alas ik gauw reageer of als de manege hem niet hebben wil. Het geld is er, de tijd is er ( nu nog wel) om hem en Beau samen te houden. Het enige punt is; dat het zo`n lieverdje is. Reuze fijn natuurlijk maar ik vraag me af of dat leuk blijft, of het over een jaar niet saai is met hem te rijden. Voordelen zijn wel:
- buitenrijden heb ik niet veel gedaan ( hij mocht niet op ijzers) maar de keren dat ik het deed was hij heel mak. Deed niet raar ofzo. Vond wel fingen eng maar daar kan hij aan wennen.
- dressuur rijden kan hij ondanks zijn zware bouw best goed. Hij kan aan de teugel, heeft een lekker tempo en loopt verder best netjes.
- Ook springen kan hij best. Als het vrij moet vind hij er niets aan maar met ruiter gaat het prima. Dan kan hij wel zo`n 70 a 80 cm.

Nou het is weer eenbheel verhaal geworden. Ik weet niet of er iemand reageren wil maar zo kon ik toch alles even op een rijtje zetten. Ik ga vanmiddag nog even rijden met hem en maar eens heel hard nadenken en... gauw beslissen!


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mellien op 2001-10-13 14:18 ]</font>

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 13:56

Ik lees alleen maar voordelen, gewoon doen! Dat het een lieverdje is vind ik geen argument, dat is toch juist fijn? En als paardenliefhebster moet je toch weten dat lief=NIET saai!! Een paard is echt nooit saai, het is maar wat jij onder saai verstaat. Als ik het zo lees kan dat paardje van alles, dus kun je lekker afwisselend rijden. En denk je echt dat je je verveelt na een jaar met pjelk, dan moet je hem niet kopen maar uitkijken voor een moeilijker paard. Maar eerlijk gezegd denk ik dat je daar op terug gaat komen, het wordt veel te veel geromantiseerd, moeilijk paard en de ruiter traint hem tot een perfect rijpaardje. De echte 'moeilijke' paardenbezitters weten dat het trainen van een moeilijk paard niet over rozen gaat en zelfs gepaard gaat met veel tranen en frustraties. Ik zou het wel weten maar het blijft jouw beslissing. Succes!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 14:15

Ja,veel succes met je keuze!
Het lijkt mij ook een toppie paard hoor!

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 14:21

Als ik jou zo hoor krijg je spijt als je het niet doet, ik denk dat de manege hem ook wel wil hebben als ie zo braaf is en ook de voltige les doet. Het kan gebeuren dat je na een jaar besluit dat het toch geen paard voor jou is, dan kan je tegen die tijd nog kijken of je hem verkoopt of niet. Persoonlijk denk ik niet dat je hem over een jaar kwijt wil, en als je de mogelijkheid hebt om hem te houden en kopen zou ik het gewoon doen!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 14:51

Doen !

Als ik jou was had ik t gedaan.
Ik ben nu ook op zoek naar een paardje voor dr bij, om lekker mee te rijden etc.
Party!!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 18:04

wat heerlijk ik zou die kans pakken, je kent hem nu al goed en dat dat je eigen paardje wordt, heerlijk
en een nieuw maatje voor je shet!!

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 19:16

Hooi, ik zou het doen hoor want ook al heb je een pony die geen lieverdje is dan wordt het vaak vanzelf een lieverdje!!! En je hebt toch ook die andere pony toch duz heb je dan daar plezier aan!! En als je gebrek aan tijd hebt kan je een bijrijder voor 2 dagen in de week ofzo nemen!!!!! Ik zou het! *LOL*

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-01 23:10

Bedankt voor de reacties! Pjelk is idd een leuk paardje en iedereen zegt ook dat ik het doen moet. Er zijn alleen twee dingen waarover ik twijfel. Ik ben er gewoon niet helemaal uit of hij echt mijn droompaardje is. Ik zou graag een pony hebben met hele fijne gangen en die van hem zijn niet heel raar maar ook niet echt comfortabel. Bovendien is hij superbreed en vind ik een beetje smaller ook wel mooi. Hij heeft echter wel een superlief hoofdje
Afbeelding Lovers

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 09:14

ah wat leuk. heeft ie een kol? Haha! wissik niet.
ik vind een lief paardje wat van je houdt belangrijker dan een smal pittig ding

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-01 14:17

Ja hij heeft idd een kol. Best apart voor een Fjord volgens mij.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 14:18

ja. moet je es een foto van maken wil ik zien Haha!
sonja de fjord van claudia heeft een bles

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 15:00

Hai Mellien,

Het is toch fantastisch dat je Pjelk (mooie naam!) al zo goed kent?
ik vond vroeger moeilijke paarden ook leuker op de manege dan.
Maar als je een eigen paard hebt, wil je toch wel graag dat ie lief is! (tenminste ik dan)
veel succes ermee, en ik zou het zeker doen!!

leonie12345
Berichten: 75
Geregistreerd: 15-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 15:30

HOI
wat een schattige fjord zeg !
ik weet zeker dat mijn 1 jarige fjordenmerrie het een lekker ding vind haha !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 16:02

nou ik kan je 1 ding vertellen een fjord gaat nooit vervelen !!!!!!! Haha! Haha!