Weekendje Achterhoek, ik ben jaloers!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Weekendje Achterhoek, ik ben jaloers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 16:15

Werd ik van het weekend toch weer even met mijn neus op de feiten gedrukt hoe groot het verschil is tussen de ruimte bij ons (randstad/kust) en in de Achterhoek...

We gaan daar regelmatig heen, omdat de ouders van Richard daar wonen en nu hadden we voor het eerst Fie eens meegenomen, om te kijken of dat zou bevallen.
Wat een verschil met onze stal zeg, en de meeste stallen dicht bij ons in de buurt!
Alle paarden, manege en pension, gingen elke dag een aantal uur de wei in. Dat werd gedaan door personeel, ook het voeren en uitmesten werd voor je gedaan. (Fie kon 's middags alleen, als de andere paarden naar binnen waren)
Dan hadden ze een kleine binnenbak en een 25 x 80 buitenbak met een mooie zandbodem die goed bijgehouden werd.
Je had er genoeg mogelijkheden om in een rustige bak te rijden (dressuur en springen), ook al waren er lessen en andere mensen aan het rijden.

De uitrijmogelijkheden heb ik nog niet allemaal getest, maar je kon er ook heel aardig buiten rijden, al moest je wel regelmatig een stukje langs de weg of een weg oversteken.

Ik was toch eigenlijk wel heel benieuwd wat je hier voor een maand pension zou moeten betalen, bij ons zou je voor zo'n stal al snel zo 300 tot 350 euro moeten betalen.
Bleek dat de pensionprijs 205 euro per maand was!

Dat vind je hier in de buurt dus echt niet...

Maar goed, we hebben van ons weekendje achterhoek genoten en we gaan Fie zeker vaker mee nemen, want ik voelde me bijna schuldig om haar weer mee naar huis te nemen, waar ze het moet doen met een zandbakje, een stapmolen en een klein hobbelig buitenbakje!
Maar goed, wel met een mooi strand op loopafstand!

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 16:39

hahaha Tjah Achterhoek.... wat zal ik daar van zeggen... tis inderdaad heeel leuk om daar te wonen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 16:46

Gewoon verhuizen, is niks an. Been there, done that..... (alleen dan naar Twente he Haha! )

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 19:54

De achterhoek is natuurlijk een mooi stukje land. En gelukkig is er nog wat plaats om lekker buiten te rijden enzo en om stallen redelijk ruim op te zetten.
Toch denk ik dat je het wel getroffen hebt op de stal waar je was, want zo zijn niet alle stallen. Hier in de buurt zijn er genoeg mensen die snel geld willen verdienen. Wel zoveel mogelijk stalgeld innen, maar dan vergeten dat je daarvoor een paard hebt te verzorgen.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:18

Tja, El, laten we ons maar niet verlekkeren aan de prijzen, stallen en mogelijkheden buiten de Randstad. Dat is helaas voor ons toch niet weggelegd!
Fie en Fitz zijn nu eenmaal veroordeeld tot een "Randstad" bestaan (hoewel verhuizen voor jou toch niet onmogelijk is Knipoog )

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 22:31

Fitzroy schreef:
Tja, El, laten we ons maar niet verlekkeren aan de prijzen, stallen en mogelijkheden buiten de Randstad. Dat is helaas voor ons toch niet weggelegd!
Fie en Fitz zijn nu eenmaal veroordeeld tot een "Randstad" bestaan (hoewel verhuizen voor jou toch niet onmogelijk is Knipoog )


Niks is onmogelijk, en m'n 'schoonouders' zullen het ook zeker niet erg vinden Haha! !
Maar ik blijf voorlopig nog even lekker hier! Knipoog
Dan moeten we die weekendjes maar even extra genieten, inclusief Fie!

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 22:40

Leuk he, de achterhoek!!!
Waar ben je precies geweest?
En, niet alles is hier rozegeur en maneschijn hoor! Hihihi Lachen

samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 23:58

wat leuk dat het zo goed bevallen is!!! Als je nog een ander mooi stukje van de achterhoek te paard wil zien, willen mira en ik jullie wel gezelschap houden. Lachen

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 07:36

Pascha schreef:
Leuk he, de achterhoek!!!
Waar ben je precies geweest?
En, niet alles is hier rozegeur en maneschijn hoor! Hihihi Lachen


Richard z'n ouders wonen in Aalten, en de manege was in Ijzerlo, vlak buiten Aalten, manege 'de Achterhoek'.

O, dat geloof ik graag hoor, dat niet alles rozegeur en manenschijn is, dat is het nergens helaas...
Maar zo op het eerste gezicht...
en als ik dan weer op m'n kleine pensionstalletje thuis ben waar iedereen elkaar voor de voeten loopt!
Het is in ieder geval leuk om een keer te ervaren!
En ik ben ontzettend blij dat het allemaal zo goed is gegaan, de lange trailerrit en de stalling, dan kunnen we het vaker doen!


Citaat:
wat leuk dat het zo goed bevallen is!!! Als je nog een ander mooi stukje van de achterhoek te paard wil zien, willen mira en ik jullie wel gezelschap houden.


Ik houd het in gedachte voor een volgende keer!
waar wonen jullie en waar staan de paarden?

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:33

[quote="Nouvel
Richard z'n ouders wonen in Aalten, en de manege was in Ijzerlo, vlak buiten Aalten, manege 'de Achterhoek'.
[/quote]

Hee daar was ik toevallig zondag ook nog heel even. Die manege ligt daar echt op een mooie plaats. En die buitenbak is ook Kwijl de binnenbak mag wat groter maar daar wordt aan gewerkt heb ik begrepen.
En dat is natuurlijk een mooi stukje achterhoek, nee hoor ik woon niet in die omgeving. Schijnheilig

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 14:25

Esther schreef:
[quote="Nouvel
Richard z'n ouders wonen in Aalten, en de manege was in Ijzerlo, vlak buiten Aalten, manege 'de Achterhoek'.
[/quote]

Hee daar was ik toevallig zondag ook nog heel even. Die manege ligt daar echt op een mooie plaats. En die buitenbak is ook Kwijl de binnenbak mag wat groter maar daar wordt aan gewerkt heb ik begrepen.
En dat is natuurlijk een mooi stukje achterhoek, nee hoor ik woon niet in die omgeving. Schijnheilig


Dan waren we er op dezelfde dag!
Wij zijn alleen 'smorgens om 11 uur vertrokken om eventuele files voor te zijn.
De buitenbak is inderdaad super, de binnenbak heb ik niet getest.
Ze hebben wel plannen voor een nieuwe 35 x 80 binnenhal...

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 16:55

Nouvel ik kan me wel voorstellen dat je jalours bent op ons Achterhoekers. Ik zou ook niet met jullie willen ruilen, dan bedoel ik de arme schapen die in het Westen wonen Cool (grapje). Helaas wonen wij weer iets verder van de zee en de duinen
Maar als je weer eens in Aalten bent moet je maar eens langs komen bij ons op stal in Westendorp..... Vingers aflikken

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 12:25

hanna schreef:
Maar als je weer eens in Aalten bent moet je maar eens langs komen bij ons op stal in Westendorp..... Vingers aflikken



Ik zal het onthouden, bedankt voor je aanbod!

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 17:54

Zeg, Nouvel, als je weer bij Eddie en Alice bent, moet je het wel laten weten hoor. Maken we er een Boktmeeting van...

Ik rijd er praktisch iedere week. Vrijdagavond in de manegeles met een paard van een ander en als ik er tijd voor heb, dinsdagavond met mijn eigen paard in de springles.

Als je lekker buiten wilt rijden, moet je een keer naar de Vennenbulten. Vooral samen met Eddie en nog wat lessers daar. Weet je zeker dat zowel jij als je paard genieten!

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:28

He, dan kom ik ook meeten!!! Lijkt me leuk!!!