Een stal vol met getraumatiseerde paarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Een stal vol met getraumatiseerde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 22:36

Vandaag mocht ik Triumph uit de kliniek ophalen, de castratie was prima verlopen dus de rest van zijn stalrust mag hij thuis volmaken OK dan!
Ze adviseren 10 dagen, wel lang, maar beter een dag te lang op stal dan het risico op evt. complicaties, die kunnen hem heel wat meer ongemak geven.
Omdat ik Triumph overdag niet alleen op stal wil houden terwijl de rest lekker buiten loopt, maar ook niet een paard onnodig binnen wil houden heb ik besloten om voor hem een ander slachtoffer te zoeken...
Laat ik er zelf nou nog 1 op 5 minuten afstand lopen hebben staan! Who's the Boss!
Die is er onderhand wel aan toe om afgespeend te worden dus aan hem de eer om Triumph te vergezellen Ach gut
Jonkvrouw kon natuurlijk ook niet alleen in de wei achterblijven, dus die kreeg de minifries tot haar beschikking Eén probleempje, dat is Ozep zijn pony Bloos!

Nou heb ik dus 3 snielige mannetjes op een rij, een veulen welke zijn moeder voor het eerst moet missen, een ontmand baasje welke dolgraag buiten de beest wil uithangen en een vos welke zijn eigen minifriese vriendin moet missen.

Gelukkig was het tussen Triumph en Boss liefde op het eerste gezicht, Triumph kleeft lekker tegen de tussenwand aan en zodra Boss naar zijn zin te ver bij hem vandaan rommelt geeft hij met zijn voorbeen klopjes tegen het tussenschot zodat Boss weer op hem toe komt lopen. Erg zoet zijn die twee.
Ozep zal ik nog een paar keer samen met onze Aag buiten zetten, heeft die ook nog een maatje. Volgende week kan hij dan nog een paar keer met Boss naar buiten tot die naar de opfok wordt gebracht.

Ik ben net nog even sneaky op de fiets Jonkvrouw en Bapke wezen controleren, Jonkvrouw was redelijk rustig, ze stapt wat heen en weer om vervolgens weer even te grazen. Af en toe laat ze een zacht verdwaald hinnikje ontglippen. Bapke stond op haar gemakje te grazen. Gelukkig geen paniek!

Hopenlijk blijft vannacht alles rustig. Cool

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 22:39

Fijn dat alles zo goed is gegaan.. Lief dat je Triumph zo zoet is tegen Boss. Brenin is ook zo vreselijk lief tegen de veulens als die nast hem staan, ze geven gelijk geen kick meer..

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 22:41

*LOL* Paardenbeul! *LOL* Klinkt als een goede oplossing zo! Makkelijk he, als je uit je paarden kunt kiezen Tong uitsteken.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 08:16

hihi wat leuk als je zoveel paarden hebt, de een hangt aan die, de ander kan niet zonder die ..
wel lief dat triumph en Boss zo zoet zijn met elkaar Lachen

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 09:15

Perfecte oplossing zo,Sjuim. Alle paarden blij en rustig, dat hoor je ook wel anders bij afspenen.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 09:31

Toch wel makkelijk dat je zoveel paarden hebt staan! Voor ieder probeem een oplossing.....eh stal/weide-maatje. Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 09:40

Heh, match-making ten top Haha!
Fijn dat het allemaal goed gaat zover Lachen

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 09:40

Echt mooi beestje. Ben trouwens ook helemaal weg van Jonkvrouw! Prachtige merrie!!!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:06

Ik las dit verslagje gisteravond en sjuimpje ik moet zeggen: jij hebt echt een geweldige manier van vertellen!

Is me al vaker opgevallen. Ik zie het hele spul echt al voor me!
Misschien moet je hier iets mee gaan doen!
De geweldige verhalen van..... Sjuim!! haha

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:13

Gut, soms is paardje houden ook gewoon pure denksport, vind je niet?!
Zo te lezen heb je het goed opgelost, petje af
Sterkte met dat zielige groepje Haha!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:39

Ja dat is het geluk als je verschillende paarden hebt, kan je onderling wat schuiven als er iets mis is en toch ervoor zorgen dat de rest niets te kort komt.

Maar Ozep moet daar toch aan wennen, want dat schattige minifriesje is toch voor de verkoop, Ik verbaas mij trouwens dat daar nog niet een serieuze gegadigde voor is komen opdagen.

Maar hoe zijn ze de nacht doorgekomen??? Eet Bosje al lekker en hoe is het met Triumph ziet het er allemaal nog mooi uit???

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 14:17

Sjuim je beestjes hebben al zo weinig te klagen Knipoog

Maar lekker toch dat het zo kan?

BloemBloem

Berichten: 16583
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 14:26

Lekker voor ze hoor.
Hebben ze allemaal een maatje...!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 20:16

Haha leuk verhaaltje!

Maar castratie met stalrust? Wij hebben de hengsten gecastreerd in het land en daar kwamen ze ook weer bij, de eerste stappen zo dronken als wat, maar ze zijn niet op stal geweest! Onze DA zegt dat met frisse lucht de wonden sneller helen........

Mijn Tos moet nu op stal, ze wordt te dik en de andere paarden moeten juist meer gras hebben dus ik ben ook op zoek naar een slachtoffer, heb er eigenlijk al eentje op het oog.....

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 21:44

maarreh als echte boktsnob heb je er nog geen paardenpsychiater bijgehaald? de koninklijke familie woont toch vlak bij? las laatst dat daar ook een fluisteraar tussen zat, en niets is natuurlijk te min voor jou snobjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 00:23

Beul!!!

Die arme ozep, moet ie gewoon zijn vriendin afstaan omdat er toevallig een driejarig ettertje geopereerd is. Hij zal wel denken..........ben stoer en heb ook geen ballen meer, dus veel meer recht op een lekker fries wijfie!