Aah gossie, mijn hengstje is nu ruintje !!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Aah gossie, mijn hengstje is nu ruintje !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 20:33

Gisterochtend heb ik Salvator (mijn 1,5 jarig shet hengstje) naar de kliniek gebracht om hem te castreren. Toch wel eng hoor, als het je eigen beestje is die op tafel moet. Ik ben dierenartsasssitente en ben dus dagelijks bezig dieren onder narcose te brengen en te opereren. De hele voorbereiding heb ik zelf gedaan; Premedicatie gegeven, infuus aangelegd, samen met de DA plat gelegd en op tafel getakeld. DA heeft Salvator gecastreerd volgens de liesmethode en ik heb de verdere narcose verzorgt. Ging gelukkig allemaal super. De castratie wondjes zijn nauwelijks te zien, geen enkele zwelling en Salvator is al weer topfit.
OK dan!

Ik ben wel blij dat dit achter de rug is

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 09:26

Spannend hoor! wel leuk dat je dan bij je eigen beessie mag assisteren!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 19:20

Vind het toch altijd zielig als ze gecastreerd moeten worden, maar sommige hengsten zijn gewoon onhandelbaar.
Helaas word zargo ook als die oud genoeg is gecastreerd, maar dat is ook zeker nodig Lachen

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 19:48

Mijn paard is ook volgens die methode gecastreerd (castratie volgens Cox Haha!). Ik was er toen heel tevreden over! Na drie weken was de wond helemaal genezen en was de zwelling weg, toen kon ik al weer rustig aan gaan rijden. Wat alleen wel echt heel stom was: mijn paard staat op krullen, had één of andere oetlul van de kliniek (dierenarts/dierenarts-assisent) 'm op stro gezet (terwijl ze heeeel goed weten dat hij op krullen staat, de dierenarts komt zowat elke week even langs). Ja, mijn paard heeft dus z'n hele stal leeggevreten! Gevolg: koliek!! Gelukkig was het met één prik over! Maar echt zo stom, een dierenarts notabene!!! Verward Maar het is godzijdank helemaal goedgekomen, ze hadden alleen wel het lef om de rekening naar ons te sturen (van die prik). Echt niet betaald dus... Schijnheilig Haha!