Muziek in de stal?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Muziek in de stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 21:40

Muziek in de stal

Daar gaat een heel artikel over in de Bit. Bij ons op stal staat ook altijd de radio aan. Vooral als ik aan het vlechten ben vind ik het wel fijn om wat muziek er bij te hebben.
Heel soms neemt iemand de radio mee naar de binnenbak en rijden we terwijl er een muziekzender aanstaat. Op zich wel fijn, want op die manier leren de paarden ook gewoon langs zo'n lawaaierig ding te lopen. En ik vind het soms wel lekker om bij een bepaald nummer eens een lekker marcherende draf te rijden. Of welke gang dan ook bij het tempo van de muziek past.

Maar hebben jullie ook muziek in de stallen? En waarom wel of waarom niet?

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:43

JA wij hebben wel een radio maar mogen die niet gebruiken van de 2 meisjes bij ons opstal ben dus thuis al aann het kijekn geweest voor een oude radio maar nie tte vinden helaas. Sorry als er wat veel fouten in het stukje staan maar ben aan het printen en de computer is zo sloom dat ik de woorden pas na een poosje te zien krijg.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:47

Ik zet zelf de muziek altijd zo hard mogelijk aan. Ben "vaak" alleen op stal en dan heeft niemand er last van: paarden staan op de wei. Als er dan iemand komt op stal, zet diegene vaak de radio iets zachter. Vind het leuk om bij het mesten, poetsen en rijden muziek aa te hebben. Meebleren met de nummers Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 22:42

Wat staat er dan in dat artikel? Op stal staat wel altijd de radio aan, vind ik persoonlijk verschrikkelijk. Altijd, altijd moeten die paarden als ze op stal staan die paasei aanhoren. In plaats dat ze een keer rust aan hun oren hebben... Hij staat niet hard ofzo, maar hij staat gewoon altijd aan. Af en toe dan heb ik er geen problemen mee hoor.
Enneh, ik weet wel dat op een studentenwedstrijdje, er ook van die megaboxen met mziek stonden te bleren. Meeste paarden waren zenuwachtig en doodsbenauwd ervoor, die van mij stond er vlak naast en gaf er gewoon niets om. Echt lachen toen *LOL*

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 22:44

Bij ons staat in de stal waar de meiden staan bijna altijd de radio aan met pokkeherrie.Als ik binnenkom trek ik heel gemeen de stekker eruit!In mijn andere stal is dus ook GEEN radio Tong uitsteken

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 23:29

Bij ons op stal staat oook altijd de radio aan. In de binnenbak hebben we ook een radio en die kan je gewoon aanzetten als je dat wilt.
Zelf vind ik het altijd wel gezellig, met zo'n muziekje dan is het niet zo stil Haha!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 08:47

Ik had ook een radio in de schuur maar die heb ik vorige week verhuist naar de bak, het is nu lekker sfeervol in de bak Haha!
Ik had elke dag de radio in de stal aan staan maar nooit erg hard, soms hoorde je hem niet eens als je in een van de boxen stond.
Ik heb niet het idee dat mijn paarden er last van hebben gehad.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 08:50

Af en toe een muziekje kan geen kwaad maar hij mag ook niet te luid staan. Ik heb ook nog geoefend met een radio die flink stoorde omdat op wedstrijd de boxen soms flink kraken en als je op dat moment net passeert kan je paard raar doen.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 09:07

Ik vind het heel prettig als de stalradio aan staat. Deze staat bij ons ook altijd aan. Geen idee wat erover in het BIT staat, maar ikzelf vind het heel prettig voor de paarden. Maar dan met het volume als 'achtergrondmuziek'. Verder kun je bij ons de radio ook in de binnenbak aanzetten. Héérlijk als het hard waait, dan zet je het volume gewoon íets hoger!
(Was trouwens wel grappig: maandag was ik aan het rijden met de radio aan en toen kwam er een hinnik-geluid op de radio. Mijn paard zag je écht reageren erop!).

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 09:36

Ik heb mijn eigen radio ongeveer een jaar terug bij ons in de stallen gezet. De staleigenaar heeft er een mooi plankje voor gemaakt boven de stallen en het stopcontact. Staat dus eigenlijk altijd aan als er iemand bij ons achter bezig is. Bij mij sowiezo altijd, ik vind het heerlijk om muziek te hebben tijdens het poetsen en opzadelen, of met het knotten..

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:05

Ik heb geen radio in de stallen. daar moet het gewoon rustig zijn vind ik.
Ze gaan 's avonds op stal en krijgen dan kuil dus ze zijn bezig ook rijd ik dan daarna gaat er nog meer kuil in voor de nacht en dan gaan de lampen uit.
Ik heb dus niet echt muziek nodig om verveling tegen te gaan.
Ik vind het soms wel leuk om te rijden met muziek maar das heel zelden vaak ben ik anders meer bezig met de liedjes van de radio dan met mijn paard.

Als ik meerdere paarden achter elkaar moet vlechten zet ik wel de radio aan , niet voor de paarden maar voormezelf

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:10

in dat artikel van bit stond dat paarden niet zozeer voorkeur hadden voor klassieke muziek, maar ze werden wel heel onrustig van house en dat soort takkeherrie. Nou ja, dat is niets bijzonders, dat heb ik zelf ook. Gisteren was het rijvereniging en ik liep een stal binnen en daar stond die takkeherrie ook op. gelukkig niet heel hard, maar wel duidelijk hoorbaar. Dan kunnen ze die radio nog beter uit zetten.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:17

Ik heb wel is een beetje muziek aan, maar niet altijd. GEwoon echt alleen alsk dr effe zin aan heb, maar ik denk dr lang niet altijd aan...

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:38

wij hebben ook een radio bij de stallen, en ik vind het super lekker om buddy lekker met een muziekje te poetsen!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:40

Wij hebben ook een radio op stal, helaas niet in de bak.

Ik vind het heerlijk op stal.... het maakt het wel gezellig en volgens mij is het voor de paarden ook wel lekker rustgevend (je moet dan natuurlijk geen house opzetten ofzo).

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:59

Wij hebben opstal een installatie die door het hele complex hoorbaar is. Dus in beide stalgangen, kantine,binnenbak, zadelkamer(fijn met tuig invetten). Ik vind het erg lekker een muziekje erbij. Hij staat niet echt hard en altijd op rustige riedeltjes.

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:11

Bij Nike op stal staat ook meestal de radio aan en ik vraag me inderdaad wel eens af of die paarden dat nou wel zo plezierig vinden. Voorheen stond ie op Arrow, harde rockmuziek dus, waar ik me soms wel wat aan ergerde. Vooral laat op de avond spelen die nou niet bepaald toegankelijke muziek. Nu staat ie op Sky Radio, wat iets vriendelijker klinkt. Het ding staat overigens hoog, waar ik dus niet bij kan, vandaar dat ik hem niet zelf op een andere zender kan zetten.

Als ik bezig ben laat ik hem aanstaan, ach soms is het best leuk om wat achtergrondmuziek te hebben. Als ik wegga echter, en ik ben eigenlijk altijd de laatste die weggaat, doe ik hem uit. 's Nachts moeten die paarden rust hebben vind ik, anders moeten ze maar zorgen dat ik niet bij die stekker kan.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:23

Ik kan er zelf echt helemaal kriegel van worden als de radio te hard aan staat met een schreeuwerige discjockey, irritante jingles, stomme reclames en onaangepaste muziek tussendoor. Paard lijkt zich er niet veel van aan te trekken, maar ik kan het echt niet hebben, vooral tijdens het rijden niet.
Zacht op de achtergrond en niet te extreme muziek vind ik wel prettig, maar ik zal niet de persoon zijn die de radio aanzet.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:28

Margreet schreef:
Ikschreeuwerige discjockey, irritante jingles, stomme reclames en onaangepaste muziek tussendoor. .

Ooooooooooooooh, dat geloei en getoeter in je oren van die dj's he! VRE-SE-LIJK!

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:30

FlairS schreef:
Bij ons staat in de stal waar de meiden staan bijna altijd de radio aan met pokkeherrie.Als ik binnenkom trek ik heel gemeen de stekker eruit!In mijn andere stal is dus ook GEEN radio Tong uitsteken


Ik doe hem meestal zachter want afentoe kan je mekaar geeneens verstaan.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:32

En als ze nou nog wat te melden hadden....

's ochtends in de file kan me er wel mee vermaken, soms is het nog wel humor, maar op stal vind ik dat geOH echt vreselijk! Ik ben op stal echt een sky-radio type hoor en dan nog zet ik 'm het liefst uit bij de reclame.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:33

Bij mij op stal staat de radio altijd aan..
De gene die het laatste weg gaat doet hem uit of zachter..
En savonds is die altijd uit geloof ik..
Ik vindt het altijd wel realext om m'n paard te poetsen met een muziekje erbij..
Rijden met muziek doe ik nooit..maar dat gaat ook een beetje moeilijk.. het lijkt me trouwens wel heel leuk..

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 11:52

Nog niet (want de stal staat er nog niet), maar die gaat er wel komen. Niet voor Dennis maar voor mezelf als ik aan het uitmesten/poetsen/opruimen enz ben.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:00

Op stal staat er een radio, langs de poetsplaats. Die staat bijna altijd aan. Wanneer hij uitstaat mag je hem gewoon aan zetten.

In de bak kunnen we muziek hebben van uit de kantine, er hangen 2 grote boksen in de bak die via de kantine geregeld kunnen worden.

Ik vind muziek tijdens het poetsen etc. wel prettig. Tijdens het rijden ook wel, maar niet te hard, anders hoor je de instructeur niet meer.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 13:06

Wij hebben ook een radiootje uit het jaar nul op stal staan.
Die staat dus alleen aan als er iemand aanwezig is die daar behoefte aan heeft.

Als we weggaan gaat die weer uit, en als er iemand last van heeft gaat die uit, geen pro's dus.