Lekker gelongeerd!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-01 21:03

Jaja wat liep Waldo lekker aan de longe vandaag. het is ook zo'n lekker ding Lovers Tegenwoordig kan ik m sneller aan de teugel rijden (als in een beetje door de hals, in vergelijking met sterrekijken van voorheen gaat dat al stukken beter) maar door die laatste knik knrijg ik m niet. Daar houdt ie zich nog te veel voor vast. Ik merk ook met het rijden dat als ik op dat punt ben aangeland (dus dat het net lekker begint te gaan) dat ie dan gaat stinkmoddern omdat het te moeilijk voor hem wordt. Ik kreeg hem gister aardig diep en ontspannen (wel met behulp van een slofteugel trouwens) maar dat kost me dus wel een uur. en pas de laatste 5 min is ie eindelijk een beetje op het goede punt.
Vandaag dus maar aan de longe gedaan met de pessoateugel op de laagste stand. Lekker voorwaarts (kost me trouwens best wat moeite om dat eruit te krijgen want hij is zo lui als het achterend van een varken) en... je kon zien dat ie zn rug los liet en diep en rond ging lopen, op een bepaald moment hing de pessoa zelfs een beetje los!!!! (dat gebeurt dus bijna nooit!) Alleen als ik hem heel erg voorwaarts wilde laten draven maakte ie het zichzelf makkelijk door te gaan galoperen (grr) want daar is ie dan net niet los genoeg voor en dat is m te moeilijk. En de galop gaat nog niet zo want daar drukt ie zn rug weg. Maar de draf begint erop te lijken!!!! Ik ben zo trots! Nu hopen dat ik het er met rijden ook zo uit kan krijgen!
Trouwens het is ook zo'n dondersteen want hij is perfect aan de stemhulpen, maar zodra ik even iets tegen iemand anders zeg die staat te kijken en mn aacndacht verslapt 1 seconde, dan valt meneer terug in stap (toch steeds liever lui dan moe Haha!)

Ik probeer een beetje via Jippies principe te rijden (echt zoveel mogelijk van achteruit, dwz zo voorwaarts mogelijk) net als aan de longe dus. Maar in de les moet ik m juist verzamelen. Zucht das wel eens vervelend als les en je eigen ding elkaar tegenspreekt. Maargoed. We klungelen lekker aan *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 21:27

Wat leuk om te lezen dat het werkt om hem veel meer voorwaarts te laten gaan en dat hij daar lekker in gaat ontspannen en zijn rug los laat. Ik kom over een tijdje nog wel weer bij Wallie kijken, want het is werkelijk zo'n lief en eerlijk paard.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-01 21:38

Hehe als je me nu toch achter de PC zou zien zittn (glim glim glunder glunder Lovers Lovers )
Issie ook, inderdaad. Een ongelovelijk lekkere knuffel *LOL* En afgelopen jacht was iemand aan het geinen ('heb je die ouwe zwarte rotbok weer bij je') dus ik weer heel trots 'yep het beste paard van stal en mijn lieveling' en toen zij hij tegen John dat ie blij moest zijn met zo'n verzorger als ik, 'je vind geen betere' Glunder glunder. Daar was John het ook mee eens Glunder *LOL*
Ik hoop dat ik m ooit nog eens helemaal lekker los en ontspannen kan hebben lopen.
Lovers Lovers Lovers