zeikwijven

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

zeikwijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 14:50

Naar aanleiding van het volgende een nieuw onderwerp:
Supertje"]
[quote="mango schreef:
met rijden moeten we 6 meter van de hoefslag af rijden want anders is Puckje bang want hij is weleens geschopt door andere paarden (?)


Pffft, nog zoiets herkenbaars... Haar paard is dan wel niet 'bang' maar volgens haar levensgevaarlijk af en toe, want hij gaat ervandoor (lees: galopeerd soms aan in een handgalopje) Als ze wil galoperen brult ze dus ook standaard 'Hoefslag vrij, ik ga galoperen!!!' En dan moet iedereen op de binnenhoefslag gaan stappen (=minimaal 5 meter van de hoefslag). Even stilstaan in de hoek mag ook niet, want stel je voor dat haar paard 'er vandoor' gaat, levensgevaarlijk... Ook wilde ze eerst niet samen met mij in de bak rijden (ik moest wachten tot ze klaar was), want Jordy rende weleens een stukje weg, en dan ging haar paard mee.
[/quote]

Ik heb dat ook meer dan eens meegemaakt (maar niet op mijn huidige stal meer gelukkig) dat er een vrouw die doodsbang is maar toch zo nodig moet paardrijden in de bak de hele boel loopt te regelen en te stieren. Haar angst verhaalt op de anderen aanwezigen in de rijbak zeg maar. Ze zijn ontzettend bang en je paard mag niet gek doen als zij er zijn want hun paard........ of je mag niet te hard galopperen, of je moet altijd uit hun buurt blijven (en dat is niet eenvoudig want je komt elkaar vroeg of laat altijd een keer tegen), of ze hebben altijd wel iets te zeveren. I.p.v. dat ze nou gewoon gaan rijden als er bijna niemand is in de bak!

het zijn zo'n verschrikkelijk flauwe tutten, eigenlijk horen ze helemaal niet op een paard te zitten, ze zijn gewoon te bang. en dat zou tot daaraan toe zijn, als ze er anderen nu maar niet meer lastig vallen he. Kennen jullie ook van die exemplaren?

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 14:58

heerlijk topic Desiree !!! ik zal het hele verhaal er effe bij zetten want
het blijft niet bij dit gezeik alleen maar :
hebben er dus ook eentje op stal

die borstelt haar paard zeker een uurtje of 2 voor het rijden en
2 uur na het rijden.

met rijden moeten we 6 meter van de hoefslag af rijden want anders is Puckje bang want hij is weleens geschopt door andere paarden (?)

Puckje moet ook altijd rennend door de stallen heen aan het halster met het baasje want de paarden kunnen bijten (hekken zijn dicht dus dat kan niet eens) ook heeft ze wel eens de muts van haar paard gewassen met BLEEKMIDDEL de rest van het paard iig de witte stukken worden daar ook mee gewassen (nu niet meer want de stalhouder vertelde dat het niet zo goed voor haar was)
ook heeft ze vriendschapsringen voor haar paardje en haar gekocht en ze zegt tegen iedereen dat ze ermee getrouwd is *zucht*

wat zijn wij blij als ze op vakantie is dat begrijp je zeker wel!!

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:00

tsja ik denkt dat je dat altijd wel houd op paardenstallen...
zelf ook in onze les als er een bepaald iemand (noem geen naam geen idee of die hier op bokt zit ) wil aan galoperen, standaard "hoefslag vrij!!" terwijl die makkelijk zat gewoon overal tussen door kan , maarja ....

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:00

Ben het helemaal met je eens, helemaal gestoord wordt je ervan, dat gekrijs als je eens een keer te dicht in de buurt komt.
Degene in het stukje van mij hierboven is ook onwijs bang, maar beweert bij hoog en laag van niet. Maar als haar paard een keer per ongeluk aangalopeert schreeuwt ze zo hard 'kijk uit!!!!' dat alle andere paarden met vier benen tegelijk van de grond los komen en jij zelf ook gelijk een hartverzakking hebt...
Het ergste is inderdaad dat ze, om het te verbergen maar doet of ze verkeerleidster is, en iedereen commando's geeft onder het mom van veiligheid.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:04

Haha, dat van die ringen vind ik wel heel grappig!!!

Wij hebben niet zo zeer zo'n persoon, alleen wel ander soort personen waar ik me mateloos aan erger...maar dat is weer een ander soort type(die bijvoorbeeld de hele tijd door de bak heen schreeuw naar elkaar over de meest onzinnige dingen terwijl jij je wilt consentreren!)

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:04

ik vraag me af waarom iedereen van de hoefslag af moet en waarom gaat de ruiter niet zelf lekker op de binnenhoefslag rijden? zo kan ze zelf bepalen hoe dicht ze in de buurt komt van andere paarden Verward

of kunnen ze soms ook al niet sturen Haha! want ja dan is de hoefslag de makkelijkste oplossing natuurlijk Haha!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:07

Nee dat gaat niet, haar paard is namelijk te groot om op de binnenhoefslag te lopen, dan heeft hij niet genoeg ruimte.... En kan hij de bochten niet maken volgens haar.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:08

Idd hoe herkenbaar........ geweldig voorbeeld trouwens, heb echt giga medelij met jullie en vooral met dr paard......

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:09

Barb schreef:
ik vraag me af waarom iedereen van de hoefslag af moet en waarom gaat de ruiter niet zelf lekker op de binnenhoefslag rijden? zo kan ze zelf bepalen hoe dicht ze in de buurt komt van andere paarden Verward

of kunnen ze soms ook al niet sturen Haha! want ja dan is de hoefslag de makkelijkste oplossing natuurlijk Haha!


nou dan lopen de andere paarden (wij dus) te dicht in de buurt van Puckje
en dan gaat ze harder of schuin of wil ze er niet langs want ze is zooooo
bang van andere paarden....zucht...

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:23

nou ik zou ook bang worden van andere paarden als me baasje zo raar zou gaan doen als er eens 1 in de buurt komt...

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:31

Vippie schreef:
Idd hoe herkenbaar........ geweldig voorbeeld trouwens, heb echt giga medelij met jullie en vooral met dr paard......


ja die had een onstoken muts door al dat bleekmiddel wat ze erop smeerde helemaal gek dat kind!!!!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:41

Hahahahaa prachtig vind ik dit soort verhalen, ik zie het helemaal voor me Haha!
Wij hebben er geloof ik 1 staan, als ik aankom met Piropo dan gilt zij al naar haar dochter (die dat heel goed alleen aan kan) KIJK UIIITTTTTTT daar komt Piepppppp. Kom ik de binnenbak in met mijn paard loopt ze gelijk te stressen door haar andere dochter aan de kraag mee te sleuren,
ongelofelijk, en dat blijft ze doen, hihi een tijdje geleden viel haar dochter eraf omdat die pony gewoon schrok, ze stond aan de kant en sprong zonder te kijken over het hek van de bak.... tja en ik kwam net in middendraf over de lange zijde Scheve mond
Het is dat Piropo uit zichzelf opzij ging om haar te ontwijken want ik had de tijd niet meer om te reageren en zij dus ook niet...
Het maffe hiervan vind ik dus dat dit soort mensen zo bezig zijn met voorzichtigheid, angst noem het maar op maar dat ze dus ook zo enorm onvoorzichtig kunnen zijn...

Op onze vorige stal stond er een met een kruising Fjord Fries, dat dier was dus echt niet opgevoed, tenminste als ik met hem liep liep hij echt heel braaf mee Schijnheilig
Maar die plette haar gewoon tussen de muur en zichzelf als zij hem wilde opzadelen, ach zei ze dan, hij heeft niet zo'n zin vandaag, en dan kreeg hij nog maar wat eten (en hij was al veeeeeeeeel te dik)
Meelopen idem, hij sleurde haar mee of zij moest hem voorttrekken.. Dus als zij er niet was en ik moest hem binnenzetten had hij pech, hij liep naast me, plette me niet en wachtte keurig met in de box gaan Haha!
Dat is echt zo erg om dat soort mensen met bv paarden om te zien gaan.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:56

misschien ben ik dan ook zo'n tuttebel omdat ik altijd anderen waarschuw dat mijn ene paard naar andere paarden slaat en ik hen dus verwittig dat ze niet te dichtbij moeten komen. Met een rode strik rijden in haar staart helpt niet want blijkbaar kennen de meeste ruiters in mijn omgeving kennen de betekenis daar niet van, wat ik van bepaalde mensen toch niet had verwacht.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 15:56

Hnmmm... valt het ook onder 'piepen' als je mensen waarschuwt dat het misschien niet zo verstandig is om te dichtbij te komen met hun paard omdat jouw paard nog wel eens uit kan halen... ik hoop van niet anders ben ik ook zo'n muts... Haha! Maar ik ga er natuurlijk van uit dat dat alleen maar sociaal en aardig is...toch??? Schijnheilig

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 16:09

Nee, ik heb het echt expliciet over vrouwen die jou niet op jouw paard laten concentreren omdat ze continu de aandacht op zichzelf vestigen. Continu moet jij rekening houden met hen aanwezigheid, worden jou beperkingen opgelegd omdat zij (maar ze schuiven het af op hun paard) allemaal niet kunnen bolwerken tussen de oren. het komt er gewoon op neer dat ze bang zijn om er af te kletteren. Uiteindelijk leren ze nooit echt paardrijden, omdat ze niet rijden maar mauwen.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 16:36

mango schreef:
ook heeft ze vriendschapsringen voor haar paardje en haar gekocht en ze zegt tegen iedereen dat ze ermee getrouwd is *zucht*


Hey maar ehh, ik als deze week in de krant dat je idd met je huisdier kunt trouwen, dus zóóó vreemd is het niet, tis dat Dar een merrie is want anders Clown

Overginds hebben wij niet zulke personen op stal staan, want bij ons rijden niet zo veel mensen in de bak, sterker nog de helft van de tijd word er gewoon niet gereden Scheve mond

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 16:38

Desiree, dat is hem echt helemaal.

Als je iemand waarschuwd omdat je paard slaat, val je absoluut niet onder de catagorie die hier bedoeld wordt.
Er rijd hier ook iemand met een paard wat wel eens uit wil halen, wil ik best rekening mee houden, de bak is niet van mij alleen.

Maar het gaat dus om paarden waar helemaal niets mee aan de hand is, maar met de ruiter. Mensen die constant lopen te verkondigen dat hun paard levensgevaarlijk is, zodat ze zelf niet toe hoeven te geven dat ze bang zijn en een excuus hebben om te gaan mauwen.

Overigens heb ik het paard waar ik het over heb zelf ook een aantal keer gereden, beest is echt heel braaf, wil hooguit een keertje schrikken of als hij het moeilijk heeft in de draf een keer gaan galoperen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 16:43

sja, het zijn mensen zonder incasseringsvermogen, kunnen niet omgaan met het feit dat een paard een vluchtdier dus impulsief is. Een keer wegspringen of weg galopperen en hun hart klopt al in hun keel. Altijd denken ze direct aan ongelukken. springen en buitenrijden durven ze amper. En in de bak zeuren ze aan de kop van anderen. VRE-SE-LIJK! Je kunt ze er echt niet bij hebben in de bak. Ze zouden er beter aan doen om te stoppen met paardensport zodat ze het plezier van andere mensen niet bederven. En ze zullen nooit echt leren rijden. Nooit.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 21-10-03 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

simongek

Berichten: 5337
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 16:48

Zo'n ruiter hebben wij ook op de manege. Alleen maar gillen tegen die pony. Heeft altijd teugels als waslijnen en maar gillen dat hij zo gek is en ervandoor gaat. Gaat ook altijd stappen op de hoefslag net als jij in volle vaart aan komt galloperen. Of je bent net lekker aan het dressuren en komt zij in volle vaart over een hindernis van 20 cm crossen en maar gillen en schreeuwen tegen die pony dat hij normaal moet doen. Ik weet wel wie er normaal moet doen maar goed. Mijn paard word er helemaal hyper van.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 17:03

Wij hebben zo'n soort man op stal.. die zeikt niet hoor maar is gewoon levensgevaarlijk Scheve mond Hij heeft les voor mij en als ik dan aan het instappen ben met mijn paard moet ik uit eigen belang gaan slalommen en dekking zoeken omdat hij geen stuur op zijn paard heeft.. hij kan nog niet echt goed rijden en heeft een halstertouw om de hals van zijn paard geknoopt en dan moet hij aangaloperen en dan gaat hij helemaal schudden en roept hij hard: HUUUU ik schrik me dan helemaal de zenuwen en moet soms ook hard lachen.. maar het is best link en die knol is eigenlijk ook niet echt een brave knol dus het is echt uitkijken geblazen.

Soms waarschuw ik wel als ik weet dat mijn paard vervelend is en mensen te dicht op ons rijden.. bij aanspringen in galop kan hij nog wel eens een flinke bok geven Schijnheilig

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 17:04

Mag ik dan ook een punt aanhalen waar ik me aan geirriteerd heb.
Een meiske die niet op kinderleeftijd is om het zo maar te zeggen, maar nog wel op school Tong uitsteken
Heeft een hele chique pony maar dat beest zal en moet doen wat zij wil. Aan haar rijden kan het niet liggen dat er wel eens iets schort aan de comunicatie want dat beest doet het gewoon fout Verward
Krijg je dus acties als ineens een kei harde snuk in de mond zodat het beest van paniek op de rem gaat, waarbij hij ook nog eens flink geschopt word en met de zweep een klap op zijn hoofd krijgt. En dat alles omdat ze bv stelling vraagt wat niet lukt. Ten eerste erger ik me hier al dood aan en houd ik daarover mijn mond ook echt niet dicht en ten tweede is het zo ontzettend irri om met zo iemand in de bak te rijden omdat je niet aan ziet komen waneer ze weer zo'n actie heeft en je er dus doodleuk ineens bovenop knalt.
Is ze dan zo stom, waarschijnlijk wel, want ze is er door honderden al op aangesproken maar blijft volhouden dat dit de enige manier is om duidelijk te maken aan je paard wat je wil. Verdrietig

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:39

Die van Mango , die ken ik , weet meteen wie ze bedoeld *LOL*
Was als klein kind al zo erg , op zich best een goeie meid hoor maar alleen erg vermoeiend Tong uitsteken

Ik sta *godzijdank* maar met 1 ander pensionklant op stal ,
bovendien een fijn paarden-iemand en geen doos-met-paard.

Ik heb er altijd zo'n gloeiende hekel aan als mensen TE aanwezig zijn ,
dat je constant dat gebral en gerommel wat je niet KUNT negeren om je heen hebt Scheve mond

Op vorige stal had ik een stalgenoot die er maar heel kort gestaan heeft.

Aardige vrouw hoor , maar typisch het ERG aanwezige typ dat niet aan andermans welzijn denkt Boos!

De hele tijd te mutsen tegen dat paard , daar kan ik al erg slecht tegen.
Zo'n ongemanierd paard dat gewoon alleen maar even nodig heeft : NEE !.
En klaar. Omdat het eigenlijk een doodbraaf beestje is Lachen .

Maar dan krijg je hele verhalen , en elke keer weer "doe eens niet lieverd" , of het zeurende "neeeeeee-heeeeeeeej"

Paard telkens weer hetzelfde irritante gedrag laten vertonen ,
constant dat niets-uithalende gemiep aan moeten horen.

VEEL te veel stro en hooi geven , echt onzinnig....
Bovendien was bekend dat wij met z'n allen met die aanwezige voorraad moesten doen de hele winter , dus wij doen allemaal zuinig.

7 Beestjes van ons gebruiken allemaal samen op 1 dag evenveel als haar 2 paarden op 1 ochtend.... waardoor alles veels te snel opgaat.

Hondje mee , dat gewoon op het erf en in andermans weiland scheit ,
en tegen het hooi en stro aanpist.

Ze ziet het wel , maar lacht er vertederd om.

Het diertje liep dus elke keer , onder haar ogen notabene !!!
Vanaf het erf naar MIJN wei toe , wurmde zich onder het hek door en ging daar lekker een flinke hoop draaien.

Dus op andermans erf , en in de wei waar IK voor betaal...
dubbel schandalig dus ! Boos!

Heb het een paar keer gezegd dat dat hondje op moest zouten uit mijn wei. Eerst vriendelijk gevraagd , want ruzie daar hou ik niet van.

Kreeg ik een ongeinteresseerd : "........O, mjaja is goed......."
en volgende dag kom ik op stal , zie ik WEER dat poedersuiker-hondje door mijn wei scharrelen terwijl zij er vlakbij haar paard staat te poetsen Boos!

Ik al dat hele hek over de hele lengte dichtgemaakt zodat het vuile kreng er niet meer zo tussendoor kan floepen en ze hem toch wel in de gaten heeft voordat hij er is....*zucht*....

Nee hoor , gewoon doorgaan , en ook in de wei van nog iemand anders ,
en in het hooi en stro pissen want ze houdt het dier absoluut niet in de gaten , vind het allang best.

Beest gaat ook zo het erf af en de weg over om het hondje van overburen te tiranniseren...wordt bijna aangereden...of beest loopt in de bak te rennen , scheiten / graven whatever terwijl je daar rijdt.

Komt in de schuur en begint spullen uit je kast aan te vreten ,
neemt ze mee tot onder HAAR neus en gaat op het gemak liggen kauwen.
Nee hoor , zij ziet niks , totdat je het in de gaten hebt en haar erop aanspreekt , dan doet ze er heel even iets aan.

GRRRRRRRR...wordt er nu nog kwaad om !!!

DAT is erg *woeste blik* .

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 09:12

pmarena, dit had mijn verhaal kunnen zijn. bij ons liep ook zo'n bijrijdster, met een hond (en ja ik houd niet zo van honden), die heel schattig iedere keer in mijn stal moest plassen. Ik vind dat smerig en heb dat ook meerdere keren gezegd, maar daar werd schouderophalend op gereageerd. Heeeeeel irritant. De druppel was dat het lieve hondje mijn stalkat bijna opat... Ja zij moest niets van katten hebben, dus waarom zou ze haar hond daarvoor straffen.

En dan het gemuts met het paard, dat stemmetje continue.. aaaa lief paardje, vindt je dit lekker, vindt je dat fijn. Ik werd er helemaal naar van. Met rijden net zo, geen teugels op maat, want owee als het pijn doet. Galopje? Rengalop!!! want je mag niet bij een paard in de mond zitten.

Nou in mijn ogen is dat vragen om ongelukken....

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 09:19

oh bedoelen jullie van die mensen. Bij mijn instructeur hebben we daar op dit moment geen last van. Overal het algemeen weet iedereen daar dat mijn merrie slaat naar andere zodra ze te dich komen. Wanneer ik les heb vragen mensen toch wel of ik het erg vind dat ze ook rijden omdat ze vroeg weg moeten of zo. Wel hebben we vorig jaar eentje op stal gehad die een tijd altijd mijn les kwam verstoren door ook te gaan rijden. Vroeg het niet eens aan mij. Mijn merrie was toen in een hele lastige periode en het minste geruchtje of zo kon haar al doen blokkeren of wegspringen, steigeren. In die periode had ik liever niet dat er iemand bij reed dan. Zij reed dan toch telkens bij mij en bleef dan de rest van de avond aan de bar hangen ook al had ze best een uurtje later ook kunnen rijden (maar dan had ze moeten betalen voor een les). Gelukkig heb ik haar al een hele tijd niet meer gezien, zij mag voor mijn part best wegblijven. Ook andere ruiters klaagden over haar gedrag en ze was nog slordig bovendien. Wanneer haar paard meste in de gang ruimde ze het niet eens op.

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 09:58

Desiree schreef:
sja, het zijn mensen zonder incasseringsvermogen, kunnen niet omgaan met het feit dat een paard een vluchtdier dus impulsief is. Een keer wegspringen of weg galopperen en hun hart klopt al in hun keel. Altijd denken ze direct aan ongelukken. springen en buitenrijden durven ze amper. En in de bak zeuren ze aan de kop van anderen. VRE-SE-LIJK! Je kunt ze er echt niet bij hebben in de bak. Ze zouden er beter aan doen om te stoppen met paardensport zodat ze het plezier van andere mensen niet bederven. En ze zullen nooit echt leren rijden. Nooit.


Het kan ook andersom, dat andere mensen denken dat jij een gevaarlijk paard rijdt (omdat het toevallig een hengst is). Terwijl er niets aan de hand is. Paard kan af en toe wat opgewonden zijn, maar zit andere paarden echt niet in de weg. Maar ja, mensen zijn dan bang dat er dan wat kan gebeuren. Dus ik moest echt genoeg afstand houden hoor (alsof ik dat al niet deed) , anders...