Mijn paard is ziek door toedoen van een ander!Wat vinden jul

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-01 21:56

Dit is echt een pechweek voor mijn paard. Maandag was hij zeer kreupel, vandaag kreeg hij koliek. De verzorgster van een ander paard zette namelijk mijn paard enkele uren van een weilanad met weinig gras (waar ze altijd staan) naar een weiland met heel veel gras! Ik ben zo boos en verdrietig! Ze weet dat ze iedere dag hooguit een uurtje op het weiland mogen met veel gras, maar ze is zo makkelijk, ze liet hem gewoon de halve dag staan! Ik heb haar al gebeld en ik was zoals gewoonlijk veels te soft en zei ik het haar niet echt kwalijk nam, maar diep van binnen doe ik het wel!
Ik heb inmiddels veel met hem gestapt en ook de DA geraadpleegd. Hij zei dat ik ieder uur een kwartier met hem moet stappen. Dit doe ik nu, maar nog steeds is die zweterig en heeft een zware ademhaling. Verder is die wel alert gelukkig, maar heeft niet echt heel veel eetlust. Ik ga zometeen maar weer kijken, maar vinden jullie ook niet dat je van een 15 jarig meisje wel wat meer verstand mag verwachten?! Het ergste vind ik nog dat het allemaal niet nodig is. Hij lijdt nu pijn alleen door nalatigheid van een ander. Ik hoop dat het weer goed komt met hem. Dit wordt iig een slapeloze nacht aangezien ik er ieder uur uitmoet. Gaaaap Jeetje ik hoop echt dat die niet teveel achteruit gaat, nadat amannie is overleden aan koliek ben ik zo bang. Ik wil niet nog een paard verliezen op jonge leeftijd. Pfoeh zeg dit lucht gelukkig wel een beetje op.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 21:58

He, 't is echt balen voor jou deze tijd! Sterkte...

Liefs Joleen

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 21:59

Citaat:
Op 2001-10-06 21:56, schreef Mirte:
, maar vinden jullie ook niet dat je van een 15 jarig meisje wel wat meer verstand mag verwachten?!


Nou, misschien niet meer verstand, maar ze kan zich toch wel gewoon aan de regels houden? Ik neem aan dat ze wel wist dat ze niet zo lang in dat volle weiland mocht... Verward Wel heel vervelend voor je zeg, nu dit allemaal zo snel achter elkaar gebeurd... Verdrietig

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 22:47

Ik heb je een PB-je gestuurd.
Heel veel sterkte iig Knipoog
groetjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 10:20

Hoi, heel veel beterschap voor je paardje, dat ie zich maar snel beter voelt.

Over dat meisje denk ik dat je van haar dus niet kunt verwachten altijd maar het verstandigste te doen. Haar paard is misschien minder gevoelig dan jouw paard en haar paard loopt misschien gewoon terwijl de jouw stilstond vanwege die kreupelheid.
Als dit meisje zich niet aan de afspraken kan houden, dan kun je misschien iemand anders vragen om je paard buiten te zetten. En als dat niet kan, doe je het zelf. Soms is het beter om dingen niet aan anderen over te laten.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 10:27

Ik vind het echt heel vervelend voor je!

Ik vind wel dat het altijd je eigen verantwoordelijkheid blijft als je haar hebt gevraagd om je paard in de wei te zetten.

Als je haar niets hebt gevraagd dan moet ze gewoon van je paard afblijven.

Ik zou Spirit nooit iets kwalijk nemen als er iets met Bolivia was. Het is mijn verantwoordelijkheid dat ik 2 dagen in de week mijn paard aan haar overlaat.

Maar het is wel echt balen voor je en ik hoop dat het snel beter gaat!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 12:13

Nadat ik de hele nacht in de weer was gaat het gelukkig nu weer aardig goed. Ben echt heel blij.

Ik zet altijd mijn paard zelf in de wei. Hij stond gisteren dus in zijn eigen wei en zij had hem op een ander weiland gezet.
In principe mogen de paarden iedere dag voordat we ze op stal zetten even een half uurtje op de volle wei. Ik heb het al zo vaak gezegd dat ze niet te lang mogen omdat het anders te veel wordt. Maar goed ik wist al dat ze weinig verantwoordelijkheids gevoel heeft en moet gewoon heel duidelijk zijn. Vanaf vandaag ga ik haar nog meer sturen, dat heeft ze duidelijk nodig. Ik bedoel ik mag toch verwachten dat je als 15 bijna 16 jarige met 8 jaar ervaring wel wat meer verantwoordelijkheid hebt. Nou ja ik ben nu weer blij dat het weer goed is en ik ben verder niet boos op haar geweest. Alleen even duidelijk. Het zit mij alleen nog een beetje dwars dat het er niet echt boeit hoe het nou met hem gaat. Maar goed zo is zij nou eenmaal.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 12:15

Ik ben het met Manon eens. Jij bent er zelf verantwoordelijk voor. Volgens mij ben jij een "binnenvetter"het was beter voor je geweest als je haar op erop gewezen had. Nu denk je waarschijnlijk steeds"waarom heb ik er niets van gezegd". Bepaalde dingen kun je toch beter rechtstreeks zeggen.Ik hoop dat het nu weer wat beter met je paardje gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 12:17

hoi,

ik heb zelf weinig vertrouwen meer in verzorgsters en bijrijders. Voor mijn oude pony b ik al en enorme berg verzorgstertjes versleten in de 10 jaar dat ik hem heb. De laatse 2 hadden het ook behoorlijk verziekt . Vorrig jaar mei had ik mijn oude (niet dat hij verkocht is oud maar gewoon door zijn leeftijd oud 31 jaar) pony half weggeven aan een meisje we deelde zo de kosten en ze was er heel blij mee. Toen de mkz hier was heb ik rydar (mijn andre pony) mee genomen naar een manege en ben omdat er schapen op de boerderij stonden waar hij eerst stond niet meer daar geweest en dus ook niet bij mijn oude pony. Een maand of 2,5 verder kree ik een telefoontje dat ze hem niet meer wilde hebben en dat ik hem terug kreeg, nouja dat was de afspraak ook dus maakte ik me er niet druk om. Een week of 2 verder ben ik hem op gaan halen (omdat ik een plekje dichter bij huis had gevonden waar mijn andere pony ook al stond) HET WAS VERSCHRIKKELIJK het arme paardje helemaal verwaarloost , hij is altijd heel dik geweest toen niet meer brood mager, hij had een makkelijk te behandelende huidziekte (krijgt ie elk jaar we weten niet wat het is maar gaat met wassen van betaine shampo weer over) ze had er niets aan gedaan hij was op zijn hoofd helemaal kaal! Verder liep ie stok kreupel en had hij echt zoeen uitstraling op zijn gezichtje dat ie er geen zin meer in had. Zijn wintervacht was niet goed uitgevallen en zijn manen en staart zaten vol met klitten. Nou wat heb ik gejankt s'avonds! Nou een paar daagjes stond ie al op zijn nieuwe plekje en ging het weer wat beter met hem nog wel kreupel maar verder weer wat op geknapt. Komen er 2 meisjes aan om te vragn of ze hem mochten verzorgen ik denk nou ja vooruit ik ben er dan toch altijd bij dan kan het wel. Nou een maand later kregen ze ruzie dus 1 stopte er mee. Nouja geeft niet er was nog 1 meisje over een poosje later moest ik een paar daagjes weg en ad ik haar de verantwoording gegeven over skipper en rydar. Word ik opgebeld door de staleigenaaresse dat dat meisje stiekem aan het rijden was op skipper (terwijl hij nog steeds niet lekker liep) en dat ze andere meisjes er op liet rijden enzo. Nou je snapt wel hoe ik me voelde natuurlijk. Komt ze sávonds via msn op de computer . Zecht ze ja ik ben 2 dagen niet geweest geeft dat?? Ja TUURLIJK GEEFT DAT! ze zou er voor zorgen dat de stallen klaar zouden zijn en dat ze verzocht zouden worden. Nu moest destaleigenaarresse dat allemaal doen en dat is niet de afspraak geweest. Nou na dit allemaal heb ik ze meteen gezecht dat ze op kom rotten . Ik was zo kwaad! Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel
Ik geloof er niet meer zo in in verzorgstertjes .

groetjes debora Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 12:17

oeps is wel een erom verhaal geworden sorry!! Schijnheilig Schijnheilig *LOL*

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 13:50

Jeetje deborah dat kan ik mij heel goed voorstellen! Ik heb ook slechte ervaringen met verzorgsters en eigenlijk ben ik nog steeds op zoeken naar 'the one'. Hopelijk vind ik die ooit.

Wat jullie zeggen is ook wel een beetje waar, ik ben niet rechtstreeks genoeg. Nu een dag verder geef ik niet alleen haar de schuld maar ook mijzelf. Ik heb haar waarschijnlijk verkeerd ingeschat en ik ben niet duidelijk genoeg geweest. Het probleem bij mij is soms dat iets voor mij vanzelfsprekend is en dat ik dan ook verwacht dat een ander dat moet weten. Al vind ik nog steeds wel dat ze dit had moeten weten. Maar goed ze weet het nu voor het vervolg en ik weet dat ik duidelijker moet zijn. Gelukkig is het allemaal met een sisser afegelopen en dat is iets waar ik erg dankbaar voor ben. Ik besef maar weer al te goed hoe fijn het is om een gezond paardje in de wei te zien staan. Lachen

kaspa
Berichten: 29
Geregistreerd: 28-09-01
Woonplaats: Lissebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 12:16

hoi mirte, ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat je wat duidelijker en eerlijker moet zijn tegen bepaalde mensen als je ergend mee zit ( ja, ik weet het, ik moet dat ook doen) maar je hebt inmiddels wel gemerkt dat het gedrag van niet veranderd en dat ze geen gedachten kunnen lezen wat jij nou eigenlijk werkelijk vind. en over dat verantwoordelijkheidsgevoel, ik denk dat ze het nodig heeft dat men haar steeds aanspreekt over bepaalde zaken.
maar ik weet dat dat moeilijk is en dat je je snel een zeikerd voelt.
nou doei, groetjes Kaspa
ps. gelukkig is alles weer goed met Flame Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 12:23

stel in ieder geval dat het nooit meer mag gebeuren, en dat de rekening van de veearts anders naar haar toe gaat.