wel artrose geen artrose!??????

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-01 18:22

ik ben mijn paard 4 jaar geleden naar utrecht gegaan en daar werd artrose geconstateerd,ik moest vandaag naar de veearts dus dacht laat ik ze nog eens meenemen en aan hem laten zien.
nou dat was wel even schrikken,

ze had wel een 2/3 tje voor het linkervoorbeen van hem en wat 2 tjes en de rest 1tjes,en lichte vormvan spat in het rechterachterbeen.

maar utrecht zei dat ze wel naar de slacht kon en dat ze nog maar 20%kans als recreatiepaard had en dit is toch wel even wat anders,we gaan waarschijnlijk nogmaals foto's maken want ja er is wel iets niet in orde maar waarschijnlijk lang niet zo erg alsa dat ze in 1e instantie zeiden! Boos!

dus dan kan ze misschien wel nog op l/m niveau gereden worden das wel effies wat anders. Frusty

en hij zei dat die 2/3 ook nog behandelt kan worden in de vorm van inspuiten met een soort gelei en dan schuurt het minder,als het nou wel erger geworden is die artrose of spat dan zou hij haar ook gewoon lekker laten staan op het land maar anders zou je gewoon licht dressuurmatig/recreatief mee kunnen rijden! Haha!

nou ben benieuwd.

erg vaag vind ik het alemaal. Scheve mond\

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 19:01

Zo zie je maar weer. Ik ken ook zo'n verhaal van een paard dat al dood verklaard was in Utrecht en nu gewoon nog landelijk in de sport loopt met speciaal beslag. Ik ga ook vaak voor de second opinion bij zulk soort dingen. Naar welke arts ben je geweest?

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-01 19:09

dat weet ik helaas niet meer,neem aan dat je die in utrecht bedoeld,en ja deze veearts had het idd over speciaal beslag,zo zie je maar weer.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 21:58

Op zich natuurlijk erg goed nieuws! Ben benieuwd naar de nieuwe foto's. Artrose geeft op de foto na ongeveer 3 jaar vaak wel wat veranderingen te zien.

Hoe oud is je paard nu?

Groetjes, Manon

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 09:41

Bij de paardendrogist is een artikel toevallig in de aanbieding: MSM zwavel of zoiets. Schijnt heel goed tegen artrose te helpen, dat heb ik van iemand gehoord die het aan haar hond geeft. Ik zou het toch eens proberen als ik jou was.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 11:16

Ik word altijd helemaal vrolijk van dit soort berichten! Lachen

Het is een beetje vaag allemaal, maar wel fijn toch!! Maar ik ben ook wel benieuwd naar welke arts je bent geweest in Utrecht!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 12:01

Goh, wat schokkend nieuws! Wel positief zeg! Wat ga je nu doen?

Misschien is het juist wel HEEL goed geweest dat je dat paard een tijd lang met rust hebt gelaten, zou het paardenlichaam zichzelf hersteld kunnen hebben?

Vind het heel interessant, begrijp jij wel Knipoog , laat je ons nog weten hoe je ermee verder gaat?