Trailerprobleem overgehouden na het land

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Trailerprobleem overgehouden na het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 17:39

Degenen die ons wat langer kennen weten wellicht nog dat Kevin in de zomermaanden 24/7 op het land stond en dat dit geen succes was . Mager, ingevallen, geen conditie. Maar ook: zenuwachtig, onzeker, lastig bij de hoefsmid en moeilijk te laden.

Voordat hij naar het land ging laadde hij als een zonnetje. Bij het land kostte het veel tijd, uiteindelijk lukte het wel. Hij kwam er dan wel zeiknat en overspannen vanaf. Tot overmaat van ramp moesten we ook een van die keren stevig remmen waardoor hij uit balans raakte en op zn hoefbal heeft getrapt (niet ernstig, maar wel flinke schrik).

Goed. Kev kwam terug van het land. Werd weer dikker en ook qua gedrag werd hij weer ons vertrouwde paard Lachen . Hoefsmid ging ook weer zoals altijd (in slaap vallen op de rug van de hoefsmid Dromen). Wij waren er dus eigenlijk vanuit gegaan dat de trailer ook wel weer goed zou gaan.

Vandaag had ik wedstrijd. En jawel. Kev wilde met geen mogelijkheid de trailer op Huilen . Zo ongeveer op het tijdstip dat ik moest starten naar de wedstrijd gegaan om me af te melden. We hebben Kev verteld dat hij maar op zoek moest gaan naar een ander baasje Boos! . Zo om 9 uur 's ochtends op zondag lopen er echter weinig potentiele baasjes rond op de manege dus Kev is nog bij ons Haha! . Bij het uithalen van de vlechtjes keek hij trouwens weer wel op zn allerschattigst dus hij mag nog even blijven Ach gut .

Kev is vroeger altijd in een tweepaards vervoerd en meestal ook met een ander paard ernaast (terwijl wij hem in zn eentje vervoeren en in een anderhalf willen stoppen). Komende periode wil ik dus kijken of ik samen met een stalgenoot en een tweepaardstrailer wat buitenritten kan gaan maken. Dan zitten we in elk geval niet met de tijdsdruk van de wedstrijd en buitenritten zijn Kev's hobby Lachen .

Voorlopig maar even geen wedstrijdjes totdat we dit hebben opgelost. Overigens ligt het wedstrijdterrein op iets minder dan een uur rijden onder het zadel dus in uiterste nood kan ik ook nog rijdend heen Haha! . Is ie in elk geval goed losgereden Haha! .

Als doekje voor het bloeden hebben we trouwens wel van de trailerverhuur ons geld terug gekregen OK dan! . Deze meneer vond het erg zielig voor ons.


Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 17:51

Het zit blijkbaar in de lucht ofzo rondom Leiden Haha!.


Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-03 21:09

Bij Bakker was er ook een en al medeleven en begrip Lachen.

Iemand daar had dit ook gehad bij overgang van tweepaardstrailer naar anderhalfpaards dus daar kan het ook aan liggen.

Overigens is ie tot het land wel gewoon normaal in anderhalfpaards trailers gegaan Scheve mond.

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-03 23:21

We gaan in elk geval oefenen met een tweepaardstrailer. Eerst maar een paar keer er gewoon op zonder dat we gelijk gaan rijden. Dan een keer een rondje parkeerterrein en dan er weer uit.
Volgende stap wordt naar Meijendel of Noordwijkerhout en dan onder het zadel terug Lachen.

Mooie bezigheidstherapie voor deze winter Haha!.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 65 bezoekers