Fysio bij Leysander gisteravond.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-01 11:26

Zoals ik in mijn andere verslag al schreef ben ik niet blij met Leysander zijn rechterachterbeen. Hij zet hem er niet goed onder en maakt weinig buiging in de knie. Vorige jaar heb ik hierna laten kijken maar op de foto´s en de buigproeven wat niets te zien. Hij had qua bouw een slechte achterhand en weinig bespiering door dit te trainen zou het beter moeten gaan Scheve mond\.

Nu een jaar later ben ik eigenlijk nog steeds niet happy Verdrietig. Het been is niet beter geworden en juist af en toe slechter. Na een slechte springles was ik het zat Boos!. Ik heb een fysio die bij ons regelmatig op stal komt gebeld om eens te komen kijken. Zij kwam dus gisteravond. Haar vriend is volgend jaar afgestudeerd dierenarts dus hij was er ook bij en hij is tevens een goede ruiter.

Ze heeft zijn hele lichaam gevoeld en bekeken en op sommige plekken reageerde hij best fanatiek. De buigproeven waren ook goed alleen voor is hij wat gevoelig en dat klopt ook wel.
Leysander is een lang gelijnd paard daardoor heeft hij moeilijkheden tussen de achterste gedeelte en het middenstuk eigenlijk tussen de bekken en de rug hij reageerde daar dus erg fanatiek op. Als ze hem daar aanraakte wilde hij echt slaan. De rug was aan beide kanten even goed daar zaten geen problemen. Ze heeft verder ook zijn voor hand en nek/hals bekeken en dat was verder ook goed. Later heb ik hem gereden en daar was het probleem duidelijk zichtbaar. Vooral op de rechterkant was hij erg lastig en zwaar hij plaatst dat been dan ook buiten de massa maar kan doen ook geen goede stap kan maken. Later heeft die vriend er ook nog opgezeten en laten zien wat nu de bedoeling is.

Hij moet eerst lang en laag los gereden worden. Dit is heel lastig voor leys want hij maakt zich graag lang zodat hij op zijn voorhand kan lopen ipv op de achterhand. Om dit op te lossen moet hij terug in tempo tot bijna stap. Dat zal hij vast NIET leuk vinden want dat is probleem 2 *zucht*. Als hij los is mag hij wat hoger lopen maar niet TE hoog. Hij moet een beetje lang blijven in zijn lijf maar wel actief blijven. Verder heb ik oefening gekregen die ik in stal of buiten de stal tegen een wand moet doen liefst voor het rijden om de rug en hals eerst wat losser te maken Lovers.

Ze wil hem nu 5x gaan behandelen om dan te kijken of er verbeteringen zijn in zijn lichaam. Lessen kan ik gewoon blijven rijden als ik maar niet forceer en moet met veel rust rijden en zorgen dat hij actief van achteren blijft. Springen kan op zich ook gewoon als het maar niet te hoog. Hij bouwt dan weer spanning op die we er nu uit gaan halen. De Formido wedstrijd van 26 oktober kan ik dus wel op mijn buik schrijven maar als ik nu doorga op deze manier rij ik hem kapot. Hij accepteert een hoop en loopt gewoon door ook al wordt het moeilijk en je kan hem zo kapot rijden en dat is niet de bedoeling.

Het enige waar ik me zorgen om maak is het financieel gedeelte ik zit als niet ruim op dit moment en dan komen deze kosten er ook nog bij. Dus ik moet ff puzzelen hoe ik dat ga doen.

Nou lang verhaal weer maar we gaan het nu oplossen want ik heb er nu te lang mee gelopen arme leys.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS



UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-01 11:40

Het been is op de foto geweest want we waren bang voor OCD of zoiets. We hebben toen beide achterbenen erop gezet maar het was allemaal goed. Beter dan verwacht trouwens.
btw staat ook in dit en vorig topic Haha!.

En vooral na de les van afgelopen maandag is me duidelijk dat het niet in het been zit maar in zijn lijf. Want hij liep toen goed. Lovers .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-01 16:53

Ik baal er best wel van maar de wetenschap dat Leys zich kapot loopt met dat been schrik je wel even van.

BTW wat ook blij dat jij het ook gelijk zag een hoop mensen zien het gewoon niet. Dus ik dacht dat het een fobie van mij was maar gelukkig dus niet Haha! .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-01 12:37

Misschien is dit idd een optie ik wil eerst dit proberen vooral omdat ik erna de begeleiding van hun heb. Twee ogen zien meer als een Haha!.

Ik moet idd lang en laag beginnen alleen hij loopt dan zo errug op zijn voorhand dat dat lastig wordt. Maar zij zouden mij helpen en merilyn ook dus dan moet het lukken.

Nee allebei zijn voorvoeten zijn even plat Scheve mond\ mijn hoefsmid is daar vrij kitisch op dat ze gelijk zijn omdat leys gevoelig op de voorhand is. Gelukkig gaat dat steeds beter.
Ze zieden in het begin dat dat idd uit de voorhand moest komen ook ivm het landen op een kant. Maar dat gaat nu ook beter. En vooral met de chargementen merk ik dat zijn zijn rug heel vast zet en ook zijn nek. Dus vandaar dat ik het in het achterste gedeelte zoek.
Ze hebben al zijn spieren geprobeerd en op het stuk tussen de rug en bekken gaf he problemen de rest was goed. Ze gaan hem van achter naar voren behandelen dus ook later de nek Party!!. Ze nemen per behandeling de tijd en he bedrag blijft hetzelfde dus wat wil iknog meer Lovers .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amyz, criollo_yess, DDDara, FCSA, Hanneke_68, Jenn_Mellow, Vagabondo en 126 bezoekers