Leren laarzen inlopen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Leren laarzen inlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 19:31

Ik heb sinds 2 dagen nieuwe Petrie's (elite). Ben er best wel blij alleen ze doen zo verschrikkelijk PIJN! Ze zijn echt nog super hoog en prikken dus ongelovelijk in m'n knieholtes. Ik heb ze bij Huet gekocht, en die man zei dat ik ermee moest fietsen, dan werden ze wel soepeler. Nou ik heb een bobbeltje in allebei m'n knieholtes, maar fietsen lukt dus echt NIET! Ik kan m'n ene been dan wel op de trapper zetten (als die laag is) maar die andere niet.. Ik heb er alwel trappen mee gelopen (wat ook niet gaat eigenlijk) en gewoon stukken gelopen. Is het normaal dat het zo vreselijk pijn doet? Of zijn ze gewoon TE hoog? Ik dacht dat die man er wel aardig verstand van had, ik heb nl. nog nooit eerder leren rijlaarzen gehad. Hij zei dat ze nog 2 cm zakken en dat ie daarom geen maatje korter had genomen want dan zouden ze helemaal laag komen te zitten. Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie leren laarzen ingelopen waren? Deed het bij jullie ook zo pijn? Misschien ben ik wel een beetje voorbarig (heb ze pas 2 dagen Haha! ) maar ik denk niet dat m'n vader het in dank af zal nemen als ik ze niet draag, gezien het geld wat ie ervoor heeft betaald.. Scheve mond

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 19:35

Oops had eigenlijk bij Vraag Maar Raak gemoeten..

anke2002

Berichten: 810
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Sneek city

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 19:38

Bij mij deden ze de eerste week pijn, toen waren ze ook nog erg stug enzo. Maar na ongeveer 2 weken zaten ze al veel beter. En ze zakken inderdaad nog ongeveer 2 cm in, dus die man heeft wel gelijk. Ach joh, over een maand wil je niet meer anders! En fietsen heeft bij mij wel geholpen....

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 19:42

Maar ik kan echt niet bukken ofzo. Kon je zelfs de eerste week al fietsen?

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 19:48

Mij is dus verteld dat je er niet mee moet fietsen..
Trap lopen, dat heb ik best wel veel gedaan Schijnheilig In het begin waren ze bij mij dus ook te hoog en kun ik ook niet door me knien gaan maar het is eventjes doorbijten hoor. Argh ik weet nog wel hoe pijn dat deed. Maar nu heb ik er ontzettend veel plezier van Heb ook wel 2 maanden over het inlopen gedaan Ach gut Dus eventjes doorbijten OK dan!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 19:48

Ze doen echt pijn sowieso bij het inlopen... Dat ze te hoog zijn, was bij mij het begin ook zo. Ik heb er blokjes bijgekocht, die je dan in je laars legt, waardoor je voet wat hoger ligt. Nu, na een jaar (met 3 maand gebruik, heb lang niet gereden wegens geen paard) kan ik de blokjes eruit halen en komen ze niet meer te hoog, hoewel fietsen nog steeds moeilijk is.
Wie mooie laarzen wil, moet pijn lijden Knipoog
Nee, mopje, ze komen wel goed, ze zakken zeker nog een centimeter of twee, zeker als je ermee begint te rijden!

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 20:50

Oke oke, dat geeft me gelukkig een beetje hoop, jullie reacties! Wat voor merk laarzen hadden jullie dan? Van welk materiaal? Ik las net een topic van iemand op VMR die heeft dezelfde laarzen als ik en na 6 maanden nog steeds kapotte knieholtes, tot bloedens toe.. Scheve mond

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 20:54

Ik heb Petrie Perfect laarzen. Toen ik ze kocht waren ze nog duidelijk te hoog, maar ze zijn echt 2 cm ingezakt.
Heb er 1.5 week mee gelopen en ben toen gaan rijden.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 11:12

Nou, moet dan maar kijken of er ergens een Marathon hier in de buurt is Tong uitsteken

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 12:49

Ik heb er ook super lang over gedaan om mijn laarzen in te lopen. Ik rij ook maar 1 keer per week, dus dat scheelt ook wel. Maar ja, ik liep elke dag ermee naar de manege (20 minuten), en ik heb nog steeds dat ik niet echt gemakkelijk op mijn hurken kan zitten. En ik heb ze nu al bijna 3 jaar! Ach gut
Maak je dus maar geen zorgen, leren laarzen zitten in het begin niet lekker, maar als ze een beetje zijn ingelopen en je er mee rijdt, dan weet je weer waarom je ze gekocht hebt! Haha!

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 16:03

Traplopen schijnt ook te helpen. Pijnlijk, maar werkt wel.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 16:22

Ik heb ook drie weken geleden Petrie Elite's gekocht bij van Huet. Heb er weinig last van gehad....idd een beetje pijn in mijn knieholtes maar ik ben mezelf niet extra gaan pijnigen door ze in te gaan lopen hoor, ben er meteen mee gaan rijden en dat gaat steeds beter. Dus: gewoon even doorbijten

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 17:09

Je moet er gewoon mee gaan lopen fietsen gewoon alles en dan is het na een week twee weken over.
veel succes

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 17:43

Doorzetten Lachen Ik heb er ook 2 jaar geleden een paar gehad, en dat deed erg veel pijn, maar als je ze eenmaal hebt ingelopen zitten ze heerlijk!
In het begin zeiden ze ook tegen mij dat je moet gaan fietsen, maar dat lukte niet goed, dus ging ik allerlei andere dingen doen, zoals traplopen enzo, of als ik de hond uit ging laten.
veel succes Knipoog

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 18:47

Ik ging er ook mee fietsen elke dag half uurtje ofzo na het eten... En dan liep ik er ook trappen mee en na een paar dagen zaten ze al vele malen beter dus even doorzetten