dwarse haflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

dwarse haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 18:34

Laatste dagen gaat het niet echt goed met rijden op moonlight, mijn hafmerrie. ik heb 1x per week les (maar nu al 2 weken geen les gehad) er zat eerst echt een stijgende lijn in, maar nu wordt ze echt dwars.
ze valt steeds uit de galop, neem het bit vast en gaat trekken, en als ik haar wil laten nageven zet ze haar hoofd vast naar links of naar rechts....
we zitten echt een beetje vast. Ik pak haar wel aan, maar ze geeft niet bepaald op, en constant slaan als ze vervelend doetvind ik ook wat zielig (kom ik weer aan),

Nou ja ik hem morgen weer les, dan kan ik weer verder ......

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 19:29

erg jammer want moonlight is wel een leuke haffie ...
misschien komt het wat door het weer?!
maar goed in ieder geval maar succes morgen dan hoop dat het weer wat beter gaat ...

fiesta
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: aarle rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 19:39

haha, herkenbaar! Bij jou ging het eerst wel redelijk, mijn haf wil helemaal niet dressuren...bokt dan alleen maar! Maar ik les ook met een ander paard...gaat ook in stijgende lijn...dan staat het weer een keer stil, maar als ik rustig blijf en m´n geduld niet verlies...kan ik er ook aan blijven werken en komt die stijgende lijn wel weer.
Als het echt niet lukt ga eens een keer lekker het bos in, even helemaal wat anders! Werkt bij mij ook altijd wel goed.

succes ermee!!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-03 21:26

heb inderdaad gister een flinke buitenrit gemaakt....
nou ja morgenochtend heb ik les...

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 23:24

Ja dat ken ik Schijnheilig
Maar vandaag was mijn haffie heel erg braaf Lachen
Maar ze heeft best vaak van die buien dat ze aan een kant heel erg het bit vasthoudt hoewel het de laatste tijd wel wat beter gaat.
Als zij zo'n bui heeft rijd ik net zolang tot ze braaf haar best doet (niet dat ik heel vaak in de bak rij hoor Tong uitsteken)maar als ze dan zo vasthoudt aan een kant rijd ik de hele tijd volte's en maak ik veel overgangen en meestal word ze dan wat soepeler.Lang losrijden helpt bij mij ook Lachen
Misschien heb je dr wat aan of misschien deed je het zelf al zo Knipoog
Nouja in ieder geval veel succes OK dan!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-03 20:01

ik heb les gehad. moest oom idd veel overgangen rijden en volte's, en flink aanpakken...
volgens mn instructrice hadden alle paarden wel eens periodes dat het even wat minder ging.....