Strandrit gemaakt in Egmond

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 20:33

Vandaag alweer een drukke paardendag. Eerst zijn Claudia en ik naar de stal gegaan waar we de boxen vast hebben uitgemest en de paarden in de wei hebben gedaan. Daarna zijn we naar Egmond gereden waar we 2 vriendinnen van Clau zouden ontmoeten.

Claudia en ik wilden heel graag op Fjorden rijden, maar de 3 fjorden die ze hadden waren al bezet! Verdrietig
Ik mocht toen op een roodschimmeltje van ongeveer Jur haar maat. Clau ging op een heel groot zwart paard. Wat ik wel jammer vond is dat de paarden in stands stonden en sommige paarden er slecht verzorgd uitzagen.

Om 14.00 uur vertrokken we. Eerst een heel stuk door het bos en de duinen en toen kwamen we op het strand. De paarden wisten het precies, we gingen galopperen. Ik dacht gewoon een rustig galopje, maar ze stormden weg in rengalop. Echt zo verschrikkelijk hard gingen we, maar het was gaaaaf!! Cool

Mijn paard begon heel hard en toen we bijna bij het punt waren waar we weer zouden draven werd hij rustiger. Claudia haar paard begon wat rustiger, maar Claudia vond het wel leuk om iedereen op het laatst nog even in te halen. }>
Even later gingen we nog een keer, en toen wat langer.


Heerlijk even uitwaaien aan het strand. Toen we terug kwamen was ik echt gebroken, het zadel zat ook niet echt lekker en het is toch een ander paard dat heel anders loopt.

Op de terugweg hebben we nog even gemacced en toen zijn we naar mijn stal gegaan, waar ik Jur heb gereden en Claudia Himeros (de ruin van mijn stalgenoot). En nu ben ik moe! Straks nog even de paarden afvoeren en tot die tijd relaxen! Party!!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 20:35

leuk joh!!!waren jullie bij een manege?zo ja, welke?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 21:38

Hahaha, weer een moeie Maartje dus! Is goed voor je meis!! Knipoog Ach ja, vaak is je eigen knollie toch goud waard! Jur of geen Jur.... *LOL* Maar leuk dat je het toch wel naar je zin hebt gehad vandaag!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 22:30

Ik ben kapot, heb net de paarden afgevoerd maar Jur stond met een beetje dikke benen dus ik meteen weer ongerust. Ik heb nog gestapt en coolinggel op haar benen gemasseerd. Morgen weer 2 paardendingen en nog mijn paarden doen dus het was dan een echt paardenweekend. Gelukkig heb ik wel vrij morgen.

Die manege heet trouwens manege Groot.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 09:50

toch wel een bekende manege.

hihi ik tik http://www.manegegroot.nl in en waarachtig hij doet het.

Lekker dat je even uitgewaaid hebt.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-01 10:57

Ja wij hadden het ook van internet! *LOL*

Ik was er zelf ook nog nooit geweest maar het is maar 20 miuten rijden dus lekker dichtbij!

Heeeerlijk even uitwaaien! Lachen

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 11:02

De paarden bij Groot zien er inderdaad niet zo fijn uit, de pony's gelukkig over het algemeen wel.

Maar je hebt dus wel een fijne rit gehad? Dat pakken ze je niet meer af Maartje!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 11:50

Ik dacht ook al meteen: Manege Groot!
Ze staan daar vrijwel allemaal in stands, en sommige paarden zien er echt vreselijk onverzorgd uit!
Maar dat roodschimmeltje vond ik wel mooi (was er laatst toevallig). Zo op t eerste gezicht.
Schijnheilig

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-01 12:19

Ja sommige paarden stonden met gruwelijk dikke benen en wonden en ik hou toch al niet van stands en zeker niet van die smalle! Verdrietig

Dat roodschimmeltje was inderdaad leuk, hij heet Banjer. Was erg geliefd daar begreep ik, alleen niet zo lief voor andere paarden! Ze waren allemaal bang voor hem. En hard dat ie ging! Cool

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 20:13

Hey op dat paard(Banjer ) heb ik toen ook een buiterit gemaakt.
Echt een heel leuk diertje ging nog ff fijn liggen rollen met mij eronder. Boos!
Maar het is echt een fijn paard om te rijden. Als jullie nog eens gaan.......

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-01 20:23

He wat toevallig zeg!! Lachen

Hij was wel wat lui maar toen we eenmaal op het strand waren, ging ie hard!! Wel gaaf!! Cool

claudia

Berichten: 681
Geregistreerd: 24-01-01
Woonplaats: Baarle Hertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 08:50

Moe.... ja dat waren we zeker Slapen Gisteren kon ik bijna niet zitten van de spierpijn Huilen Die zadels..vreselijk pijnlijk, maar het was super weer en we hebben genoten!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-01 08:51

Ik heb eigenlijk nauwelijks spierpijn gehad, ik had me al op het ergste voorbereid! *LOL*

Maar het was inderdaad heerlijk! Als alles goed gaat kan ik 28 oktober weer, maar dan met Jur!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 20:43

op welke reden jullie?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-01 10:10

Ik reed op Banjer en Clau...hoe heette jouw paard? Het was in ieder geval een grote zwarte. Met een soort stangbit met scharen eraan, in. Verdrietig

claudia

Berichten: 681
Geregistreerd: 24-01-01
Woonplaats: Baarle Hertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 11:18

Naomi... Lovers echt een fijn paard voor een strandrit! Groot is een beetje overdreven ze is denk ik 1.65 meter. Voor degene die zaterdag naar Jura gaan is er een groot paard te zien..."Himeros"

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-01 11:32

Echt waar? Ik dacht dat ie wel iets van 1.75 was ofzo! *LOL* Weet ook niet hoe ik daar bij kom! Verward

Ja Clau komt dit weekend bij mij en dan gaat ze weer op Himeros rijden (vanavond ook) dus misschien kunnen jullie haar nog zien rijden op de tank! Haha!

_________________
Life is too short to regret
all the things you haven't done or said *Judith*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jura op 2001-10-10 11:33 ]</font>

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 20:17

ik heb daar op fred(fjord) en bruno(haf) en katina(haf) gereden, en nee hoor, ik houdt echt niet van fjorden en haffies, hoe kom je erbij??hahaha Haha!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-01 11:18

Claudia en ik wilde ook op de Fjorden maar die waren al 'in gebruik' helaas! Het was weer eens iets anders dat op een 'gewoon' rijpaard, maar ja volgende keer beter! Lachen

Marcella1

Berichten: 327
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 13:08

Hee wat grappig , ik ga daar zaterdag heen met 3 vrienden. Ik zal Banjer wel onthouden. Misschien dat we die mee kunnen krijgen. Jullie horen wel hoe het geweest is.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-01 13:38

Ja ik zou echt Banjer proberen mee te krijgen, ik kan hem echt aanraden! Lachen

Laat je even weten hoe het is geweest?

claudia

Berichten: 681
Geregistreerd: 24-01-01
Woonplaats: Baarle Hertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 14:29

En als ik jou was zou ik lekker naomi nemen Lachen Lachen Met banjer is het onmogelijk om naast een ander paard te rijden, hij is erg dominant! Extreme duivel Naomi totaal niet!! Lachen

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-01 14:37

Hahaha ja Naomi was bang voor Banjer! }>
En dat terwijl Banjer veel kleiner is! *LOL*

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 15:37

Ha jullie hebben je weer lekker uitgeleefd zeg!!!

Waarom mocht ik eigenlijk niet mee??? Huilen

claudia

Berichten: 681
Geregistreerd: 24-01-01
Woonplaats: Baarle Hertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 17:06

oh...sorry barb Huilen als ik had geweten dat je mee wilde had je zeker meegekunt!