1ste keer van mijn paard gestuiterd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

1ste keer van mijn paard gestuiterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 21:11

[VvdD] Kat in de wasmachine

Na dit verhaal.. Ziek Had ik nog wat vanavond..

Ik ging met Sandor rijden.. Gister had hij een vrije dag gehad.. Maar wel lekker op het land gestaan..Hij was wel wat ongedurig maar verder niets eigenlijk..
Toch voor mijn eigen gemoedsrust even aan de longe gedaan voor het rijden..Nou niks.. Dus ik erop..
Was redelijk braaf, maar gespannen. We hebben achterin de bak een donkere hoek.. Maar ook daar redelijk doorheen gereden. San was snel afgeleidt ivm dat we nog niet gek veel in het donker hadden gereden maar bleef redelijk braaf.. Tot........... Extreme duivel
Na wat gemedder toch maar besloten hem uit te rijden.. Morgen was er weer een dag.. Dus met lange teugel wat uit laten draven..
Kom linksachter in de hoek.. Hij schrikt.. bokt..ik uit balans.. geen contact met mijn teugels.. en Sandor 60 meter door de bak in volle galop.. In dit soort situatie gebruikt hij zijn front echt tegen me.. Rug strak en gaan... Hyper!
Mijn stalgenootje stond voor in de bak gelijk stil.. dus ik had gehoopt dat san bij haar wel zou stoppen.. Not.... dus met een scherpe bocht naar rechts ging miran toch zandhappen.. Gelukkig had ik me redelijk op mijn val kunnen voorbereiden en schoot alleen de kramp mijn kuiten in.
En de schrik in mijn benen.. dus na het wilhelmus bij elkaar gevloekt te hebben.. toch maar weer opgestapt.. Heel even in de ronte gereden en toen naar stal.. Stoom uit je oren
Wat een KKKKK..... (heel lelijk woord) bok.. Ik kan gelukkig nog wel lachen maar goed voor mijn zelfvertrouwen was dit niet..
Raar paard..

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...


MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 21:25

Ik ben er ook wel gelijk weer opgestapt.. heb hem ook wel even afgedwongen met mij bezig te zijn.. maar ik had geen zin meer om hem zwaar aan te gaan pakken.. San gebruikt het dan alleen maar tegen me.. en dat win ik op dat moment toch niet..Maar ik ken hem gelukkig nu goed genoeg dat hij dit nooit kwaadwillend zou doen..
Ach je bent jong en het is koud buiten haha..

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 21:39

Ben er ook bang voor.. Scheve mond
Gelukkig heb ik dusdanig veel vertrouwen opgebouwt dat dit me gelukkig niet al te veel van mijn stuk heeft gebracht.. maar leuk is anders..

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 21:54

nee hoor gelukkig niet.. beetje stijve rug..

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 22:27

Barb schreef:
hey Miran veel sterkte he met je rug en de komende spierpijn:(:)
bedankt Schijnheilig

Dat het nu donker is met rijden moet hij gewoon erg aan wennen.. Al die kabouters in die bak en in het land..dat verzin je niet.. Die blijven daar maar op die bakrand zitten.. Het is een vreslijk oud wijf.. Ik denk uiteindelijk dat San erger geschrokken is dan ik.. met z'on knellend vrouwtje op zijn rug
hooooo san, rustig san hooooo Tong uitsteken Haha!
Ach na 1 jaar.. en helemaal groen toen ik hem kocht.. mag ik alsnog mijn handjes dichtknijpen ..

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 09:17

Gelukkig valt de spierpijn mee..
Beetje stijve nek..Vanavond maar is kijken wat we met mijn draakje gaan doen..

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 09:42

Dees schreef:
Sterkte ermee, denk maar zo; je bent pas een echte ruiter als je ook zand hebt gehapt


Bedankt he Dees.. Bedankt voor de positieve benadering Knipoog Haha!

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 19:01

Ik ga zo naar draakje toe.. Ach gut Spierpijn is toch erger geworden vandaag dus weet nog niet of ik erop ga.. Eerst maar is lekker aan het werk zetten aan de longe denk ik..
Jullie horen nog van mij Pling

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...


MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-03 21:41

Vanavond eerst even aan de longe gedaan.. Ik was alleen op stal dus heb even rustig de tijd voor ons genomen.. Lekker een tijdje laten galoperen 2 kanten op.. hij was nog wel erg kijkerig.. maar lette wel meer op mij.. Nerd
Ik had wel mijn cap meegenomen naar de bak met het gevoel als hij braaf zou zijn ik er toch op zou stappen..
Nou na 20 minuutjes er toch opgestapt.. Even spanning bij hem en spanning bij mij.. Door mij waarschijnlijk ook bij hem.. >;) Nagelbijten / Gniffelen maar de boel opgepakt en toch even aan het werk gezet.. Jeetje wat kan nou zoiets je vertrouwen zijn aangetast zeg.. niet leuk..
Maar het is vanavond ook weer gegroeid.. Ik heb hem alleen niet meer aan een lange teugel uitgedraafd want daar was hij toch iets te gespannen voor en de donkere hoek in de bak heb ik ook maar even ontweken.. Gelukkig is onze bak 20x60 dus hou een goede 20 x 50 over.. Hij liet zich toch wel redelijk rondsturen dus na een kwartiertje vond ik het prachtig.. OK dan!
lekker rustig uitgestapt en lekker op stal gezet.. Zucht.. soms........ Scheve mond

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, dierenfan, Dries1990, gillian, Lizenlotte, meniekske, Rijsa, Tango1979, tienus63 en 118 bezoekers