Helaas nooit dressuurmuts

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Helaas nooit dressuurmuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 12:52

Gister voor de lol in de ruitersportzaak eens een leren rijlaars (Petrie) aangetrokken. Wat een ramp, voelde net alsof ik in het gips zat!!
Het stond wel erg chique trouwens, dat kan ik zeker niet ontkennen.
Maar ik kon er nauwelijks op lopen, laat staan dat ik ermee in het zadel zou kunnen komen of ermee zou kunnen rijden.
Ik vind rubber rijlaarzen al een ramp om te dragen, heb dan het gevoel dat ik mijn benen niet fijn kan bewegen Haha!
Gelukkig heb ik na 3 weken eindelijk mijn tot dan toe spoorloze chaps teruggevonden, dus op sokken rijden hoeft niet meer, maar laarzen??? Nee niks voor mij geloof ik

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 12:56

Ja, dat had ik ook de eerste keer dan ik mijn laarzen aanhad. Maar dat gaat eruit hoor. Als je je laarzen hebt ingelopen worden ze veeeeeeeel soepeler. Echt waar, eigenlijk zou je eens met laarzen moeten rijden die al ingelopen/gereden zijn. Dan merk je pas echt hoe een leren laars zit. In het begin is het even afzien, maar daarna,.......echt heerlijk gewoon.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 13:05

Als ze eenmaal ingelopen zijn zitten leren laarzen heerlijk *vindt ik dan*
Ook lekker warm met dit weer Tong uitsteken

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 13:11

ik heb ook altijd chaps om heb laatst mn rijlaarzen weer aangehad.
van die rubber flutdingen.
ik hou het maar bij chaps.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 13:19

Het is serieus pijn lijden om nieuwe leren laarzen in te lopen. Je kunt in het begin je been niet buigen en loopt echt rond als een houten klaas.
Als ze eenmaal zijn ingelopen (en je ze verder goed onderhoudt, in laarzenspanners zet als je er niet in rijdt en regelmatig poetst) gaan ze heel lang mee.

Toen ik nog dressuur reed had ik leren laarzen en chaps. Met leren laarzen lagen mijn benen stiller en was de houding van de voet gewoon veel beter...

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 13:27

O o o o...hoe moet dat nu nog goedkomen

Vind het wel wat hoor, om z'n schokkend bericht op Bokt te plaatsen, daar heb ik dan wel weer bewondering voor. Je durft iig wel Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 13:30

dat is normaal cody. Nieuwe rijlaarzen inrijden is nu eenmaal geen pretje. Vandaar dat ik pleit voor "ingereden" laarzen, dus 2e handse!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 13:32

Petrie? Mijn zusje praat jou wel om, die liep al vanaf de eerste dag zonder problemen op haar nieuwe Petries (nog niet eens op maat gemaakt, ze paste er zomaar in) en verkent er nu zelfs een hele cross op, liever dan op haar afgetrapte bergschoenen. Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 13:39

Cody schreef:
Gelukkig heb ik na 3 weken eindelijk mijn tot dan toe spoorloze chaps teruggevonden, dus op sokken rijden hoeft niet meer, maar laarzen??? Nee niks voor mij geloof ik

Wat een gekke zin heb ik hier neergezet...
Even ter verduidelijking Haha!
Met spoorloze chaps bedoel ik verdwenen chaps, maar rijd idd ook spoorloos *LOL*
En ik rijd normaal niet op sokken maar op schoenen, zo zie je maar, het valt allemaal best mee Schijnheilig

ALS ik ooit aan de leren rijlaars zou gaan zou ik idd tweedehands kopen denk ik, had nog nooit een nieuwe aangehad maar zal ook vast niet snel weer gebeuren
Snap nu de mensen wel die het waanzin vinden dat er in de paardensport nog met kleding en schoeisel gereden wordt die niet meer bij deze tijd past. *LOL* Ken geen andere sport waarbij de traditionele kleding of schoeisel je zo in de weg zit volgens mij.
Alleen om de laars uit te krijgen had ik al 2 mensen nodig Bloos

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 13:43

Ik ben het met je eens hoor, ik heb een aantal malen met (ingereden) leren rijlaarzen gereden, maar mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar mijn soepele leren chaps met schoenen eronder.

BTW ik rijd soms wel op sokken. Auto dan, geen paard. Djiez, dat voelt raar aan... Ziek

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 13:47

Ik heb de Cavallo Weltmeister en ze zitten echt heerlijk Ik heb ze nu 3 maanden en ik rij er zelfs auto mee (weet het is niet goed voor de laarzen Schijnheilig ). Toen ik ze net kocht leek he inderdaad wel of ik in het gips zat maar na 3 dagen kon ik er al mee rijden en na een weekje rijden zaten ze echt heerlijk. Ik heb wel blauwe plekken in mijn knieholtes gehad want ze zijn erg hoog gemaakt omdat ze natuurlijk ook weer inzakken.

Het is gewoon even wennen maar als je leren laarzen eenmaal hebt ingelopen dan zitten ze net als pantoffels en wil je niet meer anders Knipoog

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 13:50

Je hebt je opmerkelijke zin op tijd van een plaatsje in het
bloopertopic gered, Cody! Haha!

Toen ik mezelf nog het dragen van leren laarzen toestond
vond ik nieuwe laarzen ook een ramp, hoor.
Maar eenmaal ingelopen vergat ik ze uit te trekken als ik
naar bed ging, bij wijze van spreken... Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 14:00

Desiree schreef:
dat is normaal cody. Nieuwe rijlaarzen inrijden is nu eenmaal geen pretje. Vandaar dat ik pleit voor "ingereden" laarzen, dus 2e handse!


Die gaan dan wel naar de voet staan van de persoon die ze ingelopen heeft.
Dan lijdt ik toch liever zelf pijn en heb schoenen die zich hebben aangepast aan MIJN voeten...

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 14:01

Haha! ik heb nu ideale leren rijlaarzen, met een rits, van rectiligne en ze zitten super, ik heb ook petries, maar die gebruik ik eigenlijk niet meer, gister had ik ze aan, ohh een ramp, ook al heb ik ze ingelopen.Gevoel dat mn benen verdwenen zijn, ik kan met die ook heel moeilijk mn benen stil houden.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 14:02

Ik heb de petrie Anky laars gekocht, maar om mijn maat een beetje te pakken te krijgen moest ik de Petrie Dressage even proberen.

Het was ook alsof ik in het gips zat.
Maar bij een kalfslederen laars heb je een schaft erin zitten, en die BLIJFT altijd stijf, bij een rund lederen laars is de schaft gewoon zacht.

Met mijn oude cavallo's had ik dat ook, zo stijf als het maar zijn kan, maar na 2 weken waren ze al soepel, en geen enkele laars zit zo fijn als een zelf ingelopen laars.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 14:03

ik moest de zin van spoorloze chaps ook even 2 keer lezen Lachen

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 14:04

Ik heb ook Petrie, het is lopen was zeker geen pretje(opstappen Haha! ) Maar het viel wel mee. Nu ben ik er hardstikke blij mee, echt super lekker lopen ze en ook erg mooi zijn ze Lachen En minder koude tenen in de winer Haha!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 14:17

Angeliek"]
Het was ook alsof ik in het gips zat.
Maar bij een kalfslederen laars heb je een schaft erin zitten, en die BLIJFT altijd stijf, bij een rund lederen laars is de schaft gewoon zacht.
[/quote]

Volgens mij is dat net andersom. Een kalfslederen laars is soepeler dan een rundslederen laars.

[quote="Ctal schreef:
ik heb nu ideale leren rijlaarzen, met een rits, van rectiligne en ze zitten super, ik heb ook petries, maar die gebruik ik eigenlijk niet meer, gister had ik ze aan, ohh een ramp, ook al heb ik ze ingelopen.Gevoel dat mn benen verdwenen zijn, ik kan met die ook heel moeilijk mn benen stil houden.


Ik heb ook Rectiligne kalfslederen laarzen met rits, heerlijke laarzen. Lekker soepel, geen stijf gedoe en ik voel tenminste wat ik doe met m'n benen. (Ik had voorheen rundslederen, die waren echt knoerhard)

Btw. ik begrijp echt niet wat jullie zeuren over inlopen Tong uitsteken die van mij zitten al sinds dag 1 echt super.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 14:21

Ik moet er even niet aan denken, normaal lopen kon ik niet met die nieuwe laarzen, laat staan opstappen.. en drijven hoef je met nieuwe leren laarzen ook even niet te doen...
Maar wat je eigenlijk moet doen is ze gewoon aantrekken en doorzetten, dan zijn ze zo ingelopen en zitten ze als gegoten.
Ik rijd er dagelijks mee, onderhoud ze goed na het rijden, zet er dus heel bewust geen laarzenspanners in omdat dat nou juist werd afgeraden (er zou teveel kracht op de stiksels komen te staan door die spanners)en ze zien er nog tiptop uit. OK dan!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 14:31

Vonnie84"]
[quote="Angeliek schreef:
Het was ook alsof ik in het gips zat.
Maar bij een kalfslederen laars heb je een schaft erin zitten, en die BLIJFT altijd stijf, bij een rund lederen laars is de schaft gewoon zacht.


Volgens mij is dat net andersom. Een kalfslederen laars is soepeler dan een rundslederen laars.

Ik bedoel dat de schaft bij kalfsleer hard is, en bij rundleer niet, dus dat dat bij kalfsleer niet soepel kan worden.
En dat dan ook niet in de bovenkant van je laars rimpeltjes kunnen komen, en dat alleen je voetstuk soepel kan worden, en je laars in kan zakken.
En bij een rundlederen laars, krijg je al heel snel rimpeltjes in het stuk net onder je knieholte.

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 15:34

Ligt er helemaal aan welke kalflederen Petrie laars je bedoelt.
Bv.de Petrie Excellent heeft geen harde buitenkant, de Petrie Dressage heeft wel een harde buitenkant.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 21:25

ik heb ook een keer leren laarzen gepast... mijn god wat een ramp zeg... ik liep er bij alsof ik m'n broek vol had.....

Geef mij ook maar gewoon mijn schoenen met chaps... of een spijkerbroek met westernlaarzen... Haha!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 21:37

marloes-joy schreef:
ik moest de zin van spoorloze chaps ook even 2 keer lezen Lachen


Ik moest 'm wel vaker dan 2 keer lezen en ik snapte 'm nog niet Blond
TOT ik de uitleg las *LOL*
Toen moest ik ook wel lachen Haha! Maar ik dacht aan het begin echt van 'wat bedoelt ze Verward' *LOL*

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 22:36

Breinaalden in je knieholtes, blauwe knieholtes, en zere enkels, dat hoort er allemaal bij als je er een beetje "snobbig"uit wil zien Tong uitsteken
Leren laarzen zitten heel erg fijn, maar dat inlopen is inderdaad een drama Boos!

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 00:24

Pff, ik heb mijn leren rijlaarzen na 2 weken pijnlijden door iemand anders laten inlopen Haha!
Had ze alleen aan bij wedstrijden, maar voelde me nog steeds een houten klaas. Heb ze maar weggegeven (ik had ze toch maar gekregen Bloos! )

Plastic of rubberen laarzen zitten mij ook voor geen meter trouwens. Ach, ik word ook nooit een dressuurmuts. Kan er toch niets van, dus ik blijf maar wat thuis hobbelen.