Meagan in Utrecht (kliniek)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Meagan in Utrecht (kliniek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 20:54

Vandaag was ik thuis aan het werk (ivm de stakingen naar Den Haag) en werd ineens opgebeld door mijn instructeur met de mededeling dat Meagan ernstig gewond was, dat ik met spoed moest komen, dat de veearts ook onderweg was en dat hij de trailer ging aankoppelen omdat we waarschijnlijk naar Utrecht moesten.

Ik ben halsoverkop het pand uitgerend, had nog de tegenwoordigheid van geest om transportbeschermers mee te nemen en vond het ook nodig om mijn schoenen eerst nog om te wisselen omdat degene die ik eerst aandeed niet echt stonden onder de broek die ik aanhad Verward

Aangekomen op stal bleek dat Meagan in de wei bovenop een paaltje terecht was gekomen. De paal is links in haar borst naar binnen gedrongen en had daar schade aangericht. Hoe dit alles is gebeurd weten we niet, niemand heeft precies gezien hoe en wat.
De veearts adviseerde om meteen naar Utrecht te rijden en zei wel dat de schade op het eerste gezicht meeviel.

Ondertussen was Wouter (Limo hier op Bokt) ook aangekomen en hebben we uiteindelijk onze eigen trailer gepakt omdat die een vooruitstap heeft aangezien Meagan nooit achteruit een trailer afdurft. Mijn instructeur is achter ons blijven rijden om te kijken of alles goed ging en is de hele behandeling inUtrecht ook bij haar gebleven. Ik was (zeker in het begin) te gespannen om haar op haar gemak te kunnen stellen dat merkte ik ook al nog thuis op stal.

In Utrecht werden we meteen geholpen en is de wond (doorsnede 20 à 25 cm) gespoeld en gehecht. Er hing namelijk een hele grote lap vel nog aan de wond en die hebben ze opnieuw gebruikt. Er bleken inderdaad geen spieren kapot te zijn, geen slagaders geraakt te zijn (dan was ze er niet meer geweest) en ook het bot was niet geraakt. Letterlijk door het oog van de naald dus. De belangrijkste vraag is nu of het vel dat ze gebruikt hebben goed blijft, of dat het afsterft. Dat bepaalt namelijk de tijd dat ze in Utrecht moet blijven ivm het schoonhouden van de wond.
Voorlopig ga ik er vanuit dat ze een week of twee moet blijven en at ze zeker tot de kerst helemaal is uitgeschakeld. De prognose is goed is me verteld, dus daar houd ik me aan vast.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:00

Jeetje, dat is effe schrikken voor jullie!!!! Ach gut
Gelukkig dat er geen hele bijzondere dingen zijn geraakt.
Ik hoop voor je dat ze snel opknapt en dat de wond mooi geneest.
Geef haar als je ga kijken maar een flinke knuffel van mij!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:14

nou dat is zeker schrikken, vreselijk zeg, heb dit ook vaker gehoord vooral bij veulens schijnt het nogal eens te gebeuren. Verward

Gelukkig maar dat het 'goed' gaat komen, ze heeft er in ieder geval levend vanaf gebracht.

goed dat je aan de beschermers dacht, vreemd dat je je schoenen nog ff ging verwisselen, maar ja wie wat wat stres en spanning kan doen, he

veel succes en dat je pard maar snel weer op mag knappen
gr. cissie

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:16

Jeetje joh, wat zul jij geschrokken zijn! Ik hoop echt dat ze voorspoedig geneest en dat jullie snel weer aan de slag kunnen. Sterkte en een knuf aan Meagan!

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:38

Jakkes wat een naar verhaal! Gelukkig dat het uiteindelijk nog zo goed is afgelopen en dat er geen echte vitale delen zijn geraakt.
Sterkte er maar mee en ik hoop dat die arme Meagan snel weer opknapt.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:43

Jeetje wat een naar verhaal zeg! Ik weet ook niet of ik nog zo relaxed ben als mij zoiets overkomt. Heet jou paard Meagan? Ik heet megan van mijn voornaam!Whaha groetjes en veel sterkte!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:48

jeetj 20 a 25 cm..een paaltje haar borst doorboord, wat klinkt dat vreselijk eng!
gelukkig dat er verder niks ernstigs geraakt is, nu maar hopen dat de wond mooi geneest
sterkte!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 21:49

Jeej, da's schrikken zeg! Sterkte en veel succes met het herstel.

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:00

Jeetje, dat is schrikken! Heel veel succes en ik hoop dat Meagan snel weer terug is in Gouda!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:08

Jeezz... wat een schrik, en gelukkig niets geraakt........Ik hoop dat ze snel en goed geneest.

Bij ons is vorig jaar ook een paard op een paal van een hek gekomen, met haar lies... ook net naast de slagader en rond de 25 cm groot was dat gat.. Dat is ook helemaal goed gekomen dus gaat het met Meagan ook helemaal goed komen!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:10

Je zult idd wel vreselijk geschrokken zijn. Gelukkig is het relatief goed afgelopen.... Sterkte!

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:43

Ja dat was schikken he ik kwam net het erf stond er eeb trailer in de startblokken (met trailer) en die reed snel weg(voorzichtig) toen ik hoorde wat er was gebeurt schok ik wel even hoor jeetje gelukkig viel de schade wat inwendig betreft wel mee gezien de wond ze heeft echt een engeltje boven haar hoofd gehad
Oook namens me mamsje veel sterkte en geef haar een knuf Ach gut

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:50

Veel succes ermee!! Ach gut Wat een grote wond! Dat is echt wel schrikken.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:54

Zo ben ik mijn eerste pony kwijtgeraakt.Die stond met een andere pony op het land.Deze pony liet zich slecht pakken en zodoende vroeg de eigenaresse of ze mijn pony mocht gebruiken om haar pony jaloers te maken.Natuurlijk vond ik dat geen probleem.Ze zette mijn pony dan vast en ging haar poetsen.Uiteindelijk kwam haar pony dan ,uit nieuwschierigheid,wel.Een keer ging het mis:Mijn pony stond vast en is vermoedelijk geschrokken van een hond die voorbijkwam.Is gaan stijgeren en bovenop een paaltje geklapt.Helaas had mijn pony minder geluk dan de jouwe en waren haar organen geraakt.Eindelijk na een paar jaar hard werken op vrije dagen kon ik mijn eigen pony kopen.Helaas duurde dat geluk maar 3 maanden.Het is inmiddels zo'n 26 jaar geleden en ik denk er best nog wel eens aan.Het enige positieve van dit ongeluk is dat ik na een tijdje toch weer een andere pony wilde en dat ik Sound op het spoor kwam.Sound is er nu,na 26 jaar nog steeds, en van haar heb ik zoveel plezier gehad,en van haar kinderen,kleinkinderen en achterkleinkind,dat dit heel veel goed gemaakt heeft.Jouw paardje heeft inderdaad een engeltje op haar schouder gehad.

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:55

Dat is zeker behoorlijk schrikken!
Heel veel sterkte, en ik hoop dat ze snel weer naar huis mag!

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 23:10

Ik hoorde gister dat een pony die vorig jaar bij ons op stal stond pasgeleden op dezelfde manier is overleden. Zij is met losgooien door een paal doorboord. Echt vreselijk. De arme pony is maar 4 jaar geworden.

wat een geluk heeft jouw paard gehad zeg!

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 23:14

Ik weet precies wat je doormaakt op dat moment. Mijn paard is in mei met een grote snijwond in haar been naar Utrecht gebracht.
Bedenk een ding: dit is op dit moment de beste plek om te staan voor haar. Heel veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 00:18

Jemig wat een schrik zeg.
Zo te horen maakt Meagan een goede kans op volledig herstel, dat is dan het goede nieuws gelukkig.

Maar, was het een paaltje van het hek, of zwerven er daar nog loze paaltjes rond??

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 01:12

Jemig! Schrik me rot! Arme Meagan! Stuur je zo meteen nog PB'tje.... tsss... al kun je het beter over leuke nieuwe zadeltjes hebben:-(

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 08:14

Wat afschuwelijk!
Ik ken trouwens verschillende verhalen van paarden welke een balk/paal in de borst kregen (eentje kwam er zelfs boven de schouder weer uit) maar ze zijn allemaal super hersteld, wat dat betreft lijkt het of paarden veel kunnen hebben op die plek.
Heel veel sterkte iig voor jou en Meagan!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 09:02

Lovely schreef
Citaat:
Maar, was het een paaltje van het hek, of zwerven er daar nog loze paaltjes rond??


Nee, het is een paaltje van het hek. Hoe het precies gebeurt is weten we gewoon niet, er was niemand bij, maar we vermoeden dat Limo haar heeft willen dekken (ze is hengstig) en dat hij haar heeft opgejaagd. De hele zomer is er niets aan de hand geweest en is ze evengoed hengstig geweest, en nu dit.

Karina schreef
Citaat:
al kun je het beter over leuke nieuwe zadeltjes hebben:-(

Inderdaad... Mijn nieuwe Relvas gaat voor een aantal maanden de kast in. Mijn andere zadel zou ik gisteren ophalen bij de zadelmaker omdat dat opgevuld was. Dat heb ik voorlopig ook niet nodig. Maar het belangrijkste is dat ze er nog is en dat de prognose goed is.

Ondertussen ben ik niet zo nuchter als ik hier schrijvend misschien overkom... Heb geen oog dichtgedaan vannacht (Wout ook niet), zag steeds mijn hevig trillend stippelmeisje staan daar in die kliniek. Vanmiddag mag ik bellen hoe het gaat, vanavond ga ik naar haar toe.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 09:06

Jeetje Abby, dat is schrikken. Gelukkig is de prognose goed, dus ik hoop voor jou dat het vel nog normaal aan groeit, dan mag ze gauw weer mee naar huis.

Wat voor paaltjes zijn dat eigenlijk?

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 09:15

jeetje wat een verhaal.netals al de andere wens ik jou en je knollie sterkte.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 09:47

Jeetje wat een schrik en wat een rottige verwonding!
Gelukkig valt het dan relatief gezien nog mee als alles goed blijft gaan. Jullie waren er gelukkig snel bij, dus veel grotere kans dat de huid goed doorbloed blijft en niet afsterft.
Veel sterkte!!