Jippie eindelijk weer dressuurles.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-01 12:47

Merilyn kwam gisteravond mij en Leys plagen met een flinke dressuurles. Ik ben nogal kritisch met dressuurles omdat ik geen zin in schreeuw en scheld partyen heb. Ik ga me dan spannen en Leys reageert daar zeer heftig op wat dus niet ten goede komt van het rijden. Ik had iemand die me heel fijn les gaf alleen die kreeg een vriendje en ging samenwonen en besloot met alles te stoppen Verward. Dus ik had geen instructeur mee snif. Ik ben toen een keer in de 2 weken in de landelijke dressuur les mee gaan rijden dat ging redelijk maar echt tijd voor zware oefeningen en verbetering in mijn rijden was er niet.

Toen leys per 1 oktober weer terug kwam op ZH (na een halve vakantie van 2 mnd) hoorde ik dat die les vervallen is ivm te weinig deelneming. Ik balen dus. In deze 2 mnd had ik veel tijd in mijn dressuur gestoken omdat ik dat met springen nog tekort kom. Maare een goede instructeur in deze omgeving is moeilijk of zij lossen het voor je op of ze staan te schreeuwen enz.. Janna is een keer langs geweest en heeft me het nodige geleerd. Ik had bij Janna gelijk een goed gevoel maar helaas is een uur rijden voor een uurtje les net iets teveel. Dus nu maar op zoek naar een echte oplossing van dit probleem en die heb iknu dus gevonden Lovers.

Leys heeft al bijna een jaar problemen met zijn rechterachterbeen Ik heb die op de foto laten zetten en daar zat niets ook de diverse buigproeven waren goed. Hij maakt tijdens de stap/draf/galop te weinig buiging in het been. De DA zei toen al dat zijn achterhand sterker moest worden en dat ik meer van zijn achterhand moest gaan vragen. Tja en dan zonder dressuurles is dat wel een probleem. Leys is er niet kreupel op alleen nu met de chargementen kwam het probleem toch naar boven. Na een springles die echt vervelend ging door die problemen. Ik heb dus afgelopen woendag een kennis gebeld die paarden fysio is en die komt as woensdag kijken naar hem.

Merilyn had ook al eens aangeboden een keer te komen helpen en dat is dus gisteravond gebeurt. Omdat het de eerste keer was wilde ze leys eerst een beetje zien lopen en kijken hoe ik het aanpakte. Ze keek naar zijn beweging en corrigeerde me waar nodig was. Vroeg ook veel aan mij wat ik voelde.De eerste problemen kwamen al snel naar boven. Het rechterachterbeen kwam er idd niet goed onder en met teveel binnenteugel ging hij hem nog verder weg zetten. DUS AFBLIJVEN VAN DIE BINNENTEUGEL hihi. Ik weet van dat probleem alleen af en te maak ik daar een beetje spastische beweging in mijn hand DOM DOM. Ze praat veel en legt het allemaal duidelijk en goed uit zonder met teveel technische taal te komen. Ze vraagt ook regelmatig hoe ik de problemen oploste.
In de draf ging het op een gegeven moment super hij ging ontspannen en zette mooi zijn halsspier erop ook al was hij nog wat onrustig in de aanleuning maar hij werd niet boos of nijdig. Doorzitten ging geweldig hij was super aan het been en iedere pas voelde krachtig aan ik voelde een super actie vanuit zijn achterhand. En dit allemaal op de linkerhand die heel moeilijk is voor hem en mij. Ik was helemaal happy. Alleen vanuit de verzameling aanspringen in galop is errug moeilijk voor hem en mij. Het lukte me niet gelukkig blijft Merilyn dan errug rustig en proberen het gewoon opnieuw eerst weer goed draven en wachten op het goede moment pffff zucht. En later met iets meer lengte in de hals lukte het wel.

Daarna heeft ze ons nog even op de rechterkant geplaagd hier was hij heel onrustig hij drukte zich eruit en wilde niet mooi rond lopen. Maar hij had al zo hard gewerkt op de andere kant dat het niet zo heel raar was. Nog even een galop gedaan en ook daar waren een aantal dingen die beter konden. Al met al was ik dus super tevreden en errug blij er zit dus toch wel een beetje dressuur toekomst in mijn knollie hihi. Zo heet dat hij af en toe kan zijnhoe braaf is hij wanneer hij flink onder druk wordt gezet wat heeft hij toch een fijn karakter Haha!.

Met uitstappen en ook in de draf bleek het probleem been veel minder tot bijna weg te zijn. Het probleem zit dus in de rug denken we. Zijn rug was zo los op een gegeven moment dat hij het been veel meer boog en eronder zetten. Hopelijk kan de fysio wat vinden woensdag en daarbij een aantal tips geven om het op te lossen of verbeteren in het rijden.

En dus VOLGENDE WEEK WEER LES VAN MERILYN. Thanks en je kan super leuk les geven. Als je misschien tijd en zin hebt om as woensdag te komen om mee te kijken bij de fysio ? Graag 2 oren horen meer dan een *LOL*.
Ik mocht niet te positief zijn van merilyn zou de verlegen worden. Tja Merilyn de waarheid mag toch gezegt worden Party!!.

Pfff lang verhaal maar ik ben echt blij hopelijk worden nu mijn problemen opgelost zodat het springen ook veel beter gaat. Mmh vanavond heeft Karin les op Leys ben benieuwd hoe hij dan gaat ? .
Zal hij stijf of juist los zijn zijn Verward.

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 13:06

Leuk joh dat je eindelijk iemand gevonden, die op 'jouw' manier kan lesgeven zodat jullie alle 3 tevreden zijn aan het einde van de les!

Leys zal denk ik wel een beetje spierpijn hebben vandaag, pech voor Karin 'grijnz' *LOL*

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 13:47

dan ken je die van mij nog niet!
Wow, die gaat mee als ik ergens anders heen ga. Alleen als ik iets te ver ga doettie t niet. Hij woont in A'foort en werkt in Utrecht, dus na z'n werk komt hij langs bij ons. Echt heel prima geregeld!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-01 14:03

Laui ik kan op zich wel instructeurs vinden alleen fl. 45 per half uur vindt ik een beetje overdreven ?? Vooral omdat ik dressuur moet hebben voormijn springen.

Party!!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 14:15

50 per uur... (3 woorder)

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 14:15

goe ddat je aan de dressur werkt en goed dat je voelt waar het mis gaat.

Enne dressuur is wel leuk hoor. Ga je nu ook dressuur met hem starten?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-01 14:29

hahah ik ga nog 2x dressuur starten en daarna neemt Karin het over. Met springen erbij wordt het dan wat veel voor Leys.

Ik heb altijd wel dressuur gerenden maar vond het proefjes rijden niet leuk. Het gewoon dressuur rijden is wel leuk maar proefjes blehhh hihi

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 15:10

Gaaf dat het zo lekker liep pris!!! Ik hoor het al wel weer.... Merilyn moet ook gauw een keer bij mij en Jurga langskomen. Haha! *grote hint* En ik geloof best dat Meer heel leuk les kan geven, ze gaf mij in de twee keer dat ik haar nu ontmoet heb ook echt een hele positieve indruk. Ga zo door Pris en Merilyn!!! *LOL*

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 17:05

heeey goed joh! fijn dat je nu iemand hebt gevonden. Hier in de buurt is het ook zo onwijs slecht met instructeurs Boos!

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 17:22

BLOOS Bloos Haha! . En ik ben blij dat je er wat aan hebt gehad. Ga zo door en ik kom graag terug.

een Haha! Merilyn

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-01 19:07

Hihi dat mag Merilyn er zit dus meer in de rare kromme knol van mij dan wat ik dacht Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 00:22

Toppie hoor. Wie weet heb je met deze manier van trainen (niet aan zijn snuitje mieren) die fysio wel helemaal niet nodig? Ga zo door het is meer dan duidelijk dat Leys en jij je er prettig bij voelen en daar gaat het om.
Als Leys lekker los was en zich goed ontspande en als jij het netjes afgebouwd hebt, dan zal het met de spierpijn wel meevallen denk ik.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-01 09:34

Nou volgens Karin was hij wel errug stijf *oeps* en heel zwaar op de hand. Hij heeft nog errug veel moeite om hoger ingesteld te lopen. Maar we moeten nu ff doorzetten zodat hij er doorheen komt. Ik weet dat hij het kan en hij wil ook wel.

De fysio komt vanavond ze zou toch komen voor een ander paard dus dan maakt het niet uit. Al kan ze alleen maar tips geven hoe dit te trainen dan ben ik allang blij. Jullie horen het morgen wel heb eigenlijk best kriebels ervan Verward bang dat ze allerlei rare dingen vindt . Scheve mond\

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 18:55

Wat goed...
het is altijd fijn als het even wat beter gaat!!1

ben benieuwd wat de fysio zegt!!!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 19:02

Gaaf!!!

Meertje, ik wil ook weer geplaagd worden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 19:05

die pris toch, ik betaal 56 gld voor halfuur, Schijnheilig

ALS je hem hoger wilt instellen moet hij eerst onderin netjes loslaten en echt doorduwen met zen achterbenen, Scheve mond\

suc6

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 19:21

s
Laatst bijgewerkt door janna op 08-04-22 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-01 19:27

Hahah ik een dressuurprikker hihi. Ik gewoon dressuur rijden wel leuk maar een proefje Misselijk . Ik ga me spannen en en doe alles verkeerd. Dus dat schiet niet op.

Nee een schreewerd hoef ik ook niet meer Boos! gewoon leuk les hebben dat wil ik Pling .

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 19:42

Heej, vervelend zeg dat Leysander problemen heeft.
Wist ik niet, maar dat is ook niet zo gek he Haha!

Fijn dat de les bij Merilyn je in ieder geval weer een positiever gevoel heeft gegeven en hopen dat de fysio dat vanavond kan bevestigen.

Succes, ben benieuwd!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-01 23:40

Hij heeft dit al een tijd en de ene keer is het slechter dan de andere keer.

Nu met zwaardere oefeningen kwam het weer naar boven en nu vertrouw ik het niet meer. Party!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 00:07

Wat die spierpijn betreft, ik geef Pablo tegenwoordig selenium/vitamine E (op aanraden van Zep) als hij hard gewerkt heeft, en zijn spierpijn is daardoor aanzienlijk minder geworden. Misschien iets voor Leys?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 00:39

Voor het geval Pris het niet weet: Selenium werkt heel goed voor de spieren, maar kan een paard ook pittiger maken. Aangezien Leys al geen slome is, wel een beetje oppassen met dit spul. Je kunt hem op de kernplaatsen ook goed helpen met massage van de spieren met liniment of spiergel.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 08:58

Dat effect heb ik bij Pablo niet gemerkt, die toch ook vrij heet is. Maar een gewaarschuwd ruiter telt voor twee Haha! Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-01 09:42

Leys heeft altijd al op Selenium/vitamine E en Lysine gestaan maar het is nu op en ik moet weer ff nieuwe bestellen.

Spul werkt super aangezien hij toch altijd fit is merkte ik er toch weinig van. Het heeft me vooral de eerste paar jaar goed geholpen. Ik moest nu gaan minderen want hij ging nu tegen hem werken Party!!.

Ik start zo een topic over de fysio van gister. Party!!