Paard kopen als het niet mag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Paard kopen als het niet mag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 18:48

hallo
na heel wat topics hier gestard over een eigenpaard wil ik toch even mededelen dat ik van mijn vader nog maar 'even' moet wachten met het kopen van een paard. dit zegt hij al heeeeel lang en ik wacht dus al mijn hele leven!
dus heb ik nu de vraag:

zou ik een paard kopen van mijn eigen geld zonder te zeggen dat ik er 1 koop?

OF

weten jullie mischien hoe ik mijn vader over kan halen voor een eigen pony?

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 18:52

Ik zou er niet zo maar eentje kopen.... je moet je vader gewoon es een keer meenemen naar een paard dat je leuk vind ofzo.... mijn moeder was er eerst ook tegen maar die is nu ook om gelukkig Haha!

Dus maak je vader gek met pony's/paarden... en neem hem gewoon een dagje mee :d

Suc6

Samantha Lovers Splash

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 18:53

Ik zou hetzelfde doen als SpLaSh_, straks heb je een paard gekocht en moet je hem van je vader misschien weer verkopen. Schiet niemand iets mee op lijkt mij.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 18:56

maar mijn vader brengt me altijd weg naar dat paard wat ik dus wil gaan kopen en maakt dan ook wel foto's enzo maar hij wil nog steeds niet en overigens is hij ook bang voor paarden...
Laatst bijgewerkt door Somebitch op 13-10-03 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 18:56

Ja precies ! En je ouders vertrouwen je da helemaal niet meer ! Ik zou ze gewoon echt proberen over te halen !

Suc6

Samantha Lovers Splash

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 18:58

ik probeer het al jaren maar is me nog noooittt gelukt

mijn vader zei wel altijd ja als je een wei heb gevonden mag je een paard nu heb ik een wei + een paard gevonden is het weeeerr niet goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 19:00

Nee niet doen.
En na de aanschaf komen de kosten pas, hoe wil je dat doen?
En wat als je paard ziek is, ernstig ziek.
lees maar eens op bokt wat je moet betalen voor een DA.
dan staan je ouders echt niet achter je als ze eens moeten bijspringen in nood.
En dingen stiekem doen, yuk

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 19:03

jah maar ik wil zo graag een eigen paard....

en btw als ik dat paardje niet koop dan ben ik mijn verzorgpaard ook kwijt en dat wil ik gewoon niet (omdat ze in geldproblemen zit)

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 19:16

sorayalover1 schreef:
jah maar ik wil zo graag een eigen paard....

en btw als ik dat paardje niet koop dan ben ik mijn verzorgpaard ook kwijt en dat wil ik gewoon niet (omdat ze in geldproblemen zit)


Dan hoop ik dat jíj een rijk meisje bent.
Wei, bix, kuil, ontwormen, hoefsmid, inenten en indien nodig dierenartskosten.
Ik heb geen idee wat je wei kost maar reken daarbij nog maar eens zo'n 75 euro per maand aan standaardkosten.

Trouwens.....als je paard wat heeft en je kan de dierenartskosten niet betalen ? Een paar honderd euro is dan niks.
Lijkt me niet echt dat je dat een paard aan kan doen wel Verward
Ik zou eerlijk gezegd ook nooit en te nimmer een paard verkopen aan een 14 jarig meisje zonder dat er een ouder/verzorger bij betrokken is.

'T is geen konijn !

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 19:23

Het paard mag voor je achttiende geloof ik ook niet op jouw naam geschreven worden.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 19:23

de wei kost niet duur want zet hem daar neer bij dat baasje en dat is ook t baasje van mn verzorgpony maar anders moet ik heeeeeeeeeeel lang gaan w8e tot mn 18e en dan dus 4 jaar niet rijden of met paarden omgaan nee dat is lekker (sorry dat t er zo dom uitkomt en ik weet wel dat jullie gewoon je mening geeft enz daar heb ik immers om gevraagd maar ik wil t gewoon zo graag)

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 19:24

Absoluut niet stiekum doen. Hoe denk je het hele onderhoud en de aanschaf te gaan betalen? En hoe wil je dat allemaal voor je ouders verborgen houden?
NIET dus. Zoals hierboven al wordt gezegd, een paard is geen konijn dat je weggeeft als blijkt dat het toch niet zo leuk/gemakkelijk is als je dacht.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 19:24

Kais schreef:
Het paard mag voor je achttiende geloof ik ook niet op jouw naam geschreven worden.


een vriendin van mij had dat ook gewoon een keer zo gedaan en is dus toch gelukt blijkbaar

edit: ik wou eigenlijk dus dat paard kopen en dan als ik m gekocht heb pas tegen mn ouders zeggen..

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 19:42

dom dom dom..
je ouders kunnen altijd van je verwachten dat je het paard weer verkocht..

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 19:50

De kosten van een paard houden niet op bij de verkoop. Zoals al gezegd moet je over voldoende weiland beschikken,veearts,hoefsmid,eten,drinken, mest kwijtgeraken...

kost allemaal handen vol geld, en zonder de hulp van je ouders kan je dat onmogelijk betalen(of je moet een miljonairskind zijn)

En denk er ook eens aan dat een paard een levend wezen is. Je kan achter de rug van je ouders een paar schoenen kopen, maar een paard ligt even anders. Als ze er niet mee akkoord zijn(wat waarschijnlijk zal zijn) ben je er ook nog niet in 1 2 3 van af. Je moet ook iemand vinden je paard terug wil over kopen, en als je niemand die paarden goed verzorgt in een bepaalde tijd vind, wie weet war hij dan eindigt.

Hoe erg je het ook vind, NIET DOEN!!! Je haalt er alleen maar een hoop problemen mee op je hals. Als je echt wil blijven paardrijden, waarom kan je dan niet eens een kijkje nemen bij een manege in de buurt?

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 20:09

nou ik ben dus al bij allemaal maneges geweest en dat is dus echt NIKS voor mij ik voel me er daar gewoon niet thuis...

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 20:11

lekker onvolwassen van je!
dta kun je een pony toch niet aan doen?

zoek ajb een andere verzorgpony!

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 20:14

ik heb dus een verzorgpony!!! maar die gaat weg en ik zou graag dat paardje wat bij hem staat willen kopen ahh... please weten jullie dan ook geen tips?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 20:18

ik heb mn bericht al veranderd, las later pas dat je al een verzorgpony had....
tja het nadeel van verzorgponys is dat ze verkocht kunnen worden,
maja zie het van de zonnige kant, nu krijg je misschien meer ervaring met weer een andere verzorgpony....

en misschien kun je je vader zo gek krijgen dat jullie zo nu en dan nog eens bij je huidige verzorgpony gaan kijken....

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 20:21

de enige tip die ik voor je heb: probeer je ouders over te halen!
je krijgt er echt alleen maar problemen mee als je stiekum een paard gaat kopen.
Ik hoop dat je je ouders over kunt halen!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 20:22

Ik zou nooit nooit NOOIT een paard verkopen aan een meisje van 14 zonder dat haar ouders meekwamen en het ook een goed idee vonden. Ik kan alleen maar hopen dat de rest van paardenhoudend Nederland er het zelfde over denkt.

MoSt81
Berichten: 1469
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 20:22

Ik zou dat paard absoluut niet kopen zonder dat je ouders er vanaf weten. Hoe wil je dat betalen? Ik zou het erg knap vinden als je dat zou kunnen. Ik ben 22 en ik kan nog geen paard kopen.
Heb het er nog maar eens goed over met je ouders en als hun het echt niet willen houd het op. Hoe erg dat ook is voor jou. Ik weet hoe frustrerend het is als je ouders niet meewerken, maar ja. Het gaat niet alleen om heel veel geld maar ook om een heel grote verantwoordelijkheid. Wat als jij over een tijdje jongens en uitgaan leuker vind dan paarden? Wie zorgt er dan voor het paard? Een paard is niet iets wat je zomaar even koopt en verkoopt?
En hoe regel je dat met school?

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 20:22

ja maar ik zou gewoon niet weten hoe enz
en een nieuwe verzorgpony krijg ik niet meer ik heb zoveel geluk gehad met deze (er zijn hier haast maar weinig mensen die een verzorger nodig hebben)

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 20:25

Jargeau schreef:
Ik zou dat paard absoluut niet kopen zonder dat je ouders er vanaf weten. Hoe wil je dat betalen? Ik zou het erg knap vinden als je dat zou kunnen. Ik ben 22 en ik kan nog geen paard kopen.
Heb het er nog maar eens goed over met je ouders en als hun het echt niet willen houd het op. Hoe erg dat ook is voor jou. Ik weet hoe frustrerend het is als je ouders niet meewerken, maar ja. Het gaat niet alleen om heel veel geld maar ook om een heel grote verantwoordelijkheid. Wat als jij over een tijdje jongens en uitgaan leuker vind dan paarden? Wie zorgt er dan voor het paard? Een paard is niet iets wat je zomaar even koopt en verkoopt?
En hoe regel je dat met school?


met school en jongens enz is dat geen probleem k ga nu ook elke dag naar mn verzorg pony maar ik vind het gewoon zo erg dat die paardjes weg moeten en ik wil ook gewoon een paard voor mezelf waar ik ECHT alles mee kan doen enz
en ik weet ook wel dat het duur is enz. maar wat moet ik anders?
k zit gewoon te huilen omda mn verzorgpony weg moet (naja was eigenlijk mn bijrijdpaard maar dat vind ik t zelfde)

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 20:26

Niet doen dus, zoals de meesten al zeggen. Ik ken iemand die het gedaan heeft, maar zij is meerderjarig, had een wei, én geld opzij. Nu zijn haar ouders het er wel mee eens, maar zelf zou ik het nooit doen.