Update over Amber (bontepracht van loontje)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Update over Amber (bontepracht van loontje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-03 22:57

Omdat jullie eigenlijk al een tijdje niets meer van ons gehoord hebben, zal ik eens vertellen hoe het nu met Amber, en dan vooral met het inrijden, gaat.

Op het moment is Am best heet als je net begint, maar na een paar rondjes pittige draf is het ergste er meestal uit. Dan beginnen we eigenlijk met het echte werk in stap. Daarin rijden we net zo lang wendingen, met af en toe een tempowisseling/overgang om haar aan het been te houden, om het lichaam lekker los te krijgen. Am reageert onwijs super op de hulpen, ze zwalkt niet meer zo met haar hoofd om haar evenwicht te bewaren, loopt netjes rechtuit... ook is ze heel goed aan je been, kan ze nette overgangen rijden behalve die van draf naar stap, want langzamer wil ze niet echt (daar doen we dan ong. een pas of 6, 7 over terwijl het halthouden wel heel goed gaat). Bij tempowiselingen moet ze altijd een half pasje nadenken over wat ik nou vraag, maar dan schiet ze echt van achter naar voren in middendraf weg. Terug komt ze ook heel netjes, niet te prompt en ook niet te langzaam.

Am ontspant heel snel op de buitenteugel en kan daardoor al netjes nageeflijk lopen. Wel moet je erop letten dat ze niet te hard stapt waardoor ze haar passen niet afmaakt, want anders heeft ze ook haar kont er niet onder en wil ze niet netjes ontspannen. Ze is erg elastisch, waardoor ze in de ene buiging na de andere kan lopen (bijv. bij achtjes rijden). Misschien dat het longeren met de goque daar ook mee helpt. Galopperen doen we nog niet zo vaak, maar af en toe en dat gaat gewoon goed. Te vaak willenw e dat nog niet doen.

Bij voltes moet je alleen wel opletten dat ze haar hoofd niet naar binnen kantelt en daardoor helemaal scheef houdt. En de wendingen moeten nog wat scherper, maar dat is de afwerking, het gaat nu eigenlijk nog wat meer om de basis, dat ze het begrijpt. En dat gaat meer dan goed! We zij supertrots op Amber, dat ze al zoveel kan en doet. Volgensmij kan ze ook erg goed springen (iig losspringen gaat echt super!), maar dat zien we volgend jaar allemaal nog wel.

Groetjes, Denise, Ilona en Amber.

P.S. Foto's zijn te vinden in dit topic: [HAW] Mijn bontepracht vandaag(12-10)onder't zadel(veel)

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 23:51

Heej fijn dat he tzo goed gaat, ik ha djullie vanmorgen alleen maar zien uitstappen, maar ik heb haar ook in haar staakperiode gezien:> Ze gaat voorruit en jij ook, nu nog je tenen naar binnen (niet dat ik niet als een pinquin rijd:P) schouders recht en hoofdje naar voren dan ben je toppie!! Haha tot snelzz kusss megan

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 23:52

PS die zin van pirates of the carribbean is volgens mij: You better start believe in ghost stories 'cause you're in one!

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 12:09

Megantjuh schreef:
PS die zin van pirates of the carribbean is volgens mij: You better start believe in ghost stories 'cause you're in one!


Nee ik heb het script van de film (meedere zelfs) en daar staat de film in.

Maar ff ontopic: ja ik moet zelf ook nog een hoop leren maar daarom heb ik nu les met Tjo, om het af te leren Knipoog