Barokke dag bij Tineke Bartels

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Barokke dag bij Tineke Bartels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-03 18:58

Vandaag naar de barokke dag bij Tineke Bartels geweest. Het was een uitleg met clinic over de barokke rassen als dressuurpaard.

Eerst Tineke bezig gezien op Wilmke een Friese hengst. Ze legde wat uit over over de rug rijden en reactie op het been. Toen kwamen er 2 Andalusiers. Bolero met Florence Luijks en de Grelo met Wemke ?. Was erg leuk Grelo weer in actie te zien was duidelijk te zien dat Cartuja op haar vader leek. Wat was hij wit geworden zeg. Tineke gaf deze mensen 'les' en haar uitleg was uiteraard erg duidelijk en vaak grappig.

Toen kwamen er 2 Friezen. De namen weet ik niet meer precies 1 hengst die ZZ reed en 1 meisje met een 4-jarige hengst die M reed. Scheve mond Die Fries die ZZ reed had echt ongelooflijk lange manen. Erg imponerend maar het was mij iets teveel. Het viel me op dat de ruiters erg met hun benen aan het werken waren en de ruiter die M reed kon erg goed in het ritme van de gangen met haar handen zagen. Was erg irritant om naar te kijken. Maar ja. Tineke hamerde er vooral op ze niks moesten doen omdat ze allebei teveel deden.

Na de lunch kwamen de Lippizaners aan de beurt.
Een zwarte 5-jarige hengst die Z reed en een merrie die ZZ licht reed. Wederom werd er gehamerd op weinig doen en een flitsende reactie op het been.

Toen kwamen er nog 2 Lusitano's. Een bruine en een schimel hengst. De schimmelhengst was erg beweeglijk en moeilijk te sluiten. En uiteraard weer het aan het been zijn verhaal.

Kortom veel geleerd en een erg leuke dag.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 19:30

Was de ZZ Fries niet Anton, die vind ik wel om te kwijlen hoor Haha!
het is alleen jammer dat je zijn hoofd niet meer ziet door het haar Scheve mond

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 19:51

Klinkt als een leerrijke ervaring! Was er graag bij geweest...

Is Bolero die bruine hengst van Den Vinkenburg? Als ja, dat vind ik echt zooooo'n prachtpaard... Kwijl

Grelo is idd ook erg leuk om in actie te zien, maar persoonlijk vind ik hem wat minder uitstraling hebben als hij NIET onder het zadel is. Maar zijn draf... OK dan!

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 19:53

Nee die heette Friso, ik ben ook geweest.
Heb de hele dag in de stand van de Lipizzaners gestaan en ik moet zeggen ik vond het een zeer leerzaam dagje! Ik had maar 3 en half uur geslapen van te voren, feestje en tja moest om voor 10 uur de stand opbouwen dus half 8 de wekker en om 4 uur pas in bed, dat deed toch wel ff zeer vanmorgen enne nu ook nog. Cool
Ik was als eerste op de Academy en na kennis gemaakt te hebben met Tineke en Imke (toch handig als je mensen kent die je kunnen voorstellen) de spullen halen en opbouwen. Imke hield nog de deur voor me open, gelukkig maar wat een gezeul toch altijd van te voren, ik probeer altijd dat zo weinig mogelijk mensen me kunnen zien stuntelen met die zooi Haha! . Maar ik vond de stand weer goed gelukt, vond je niet?
Heb tijdens de clinics natuurlijk gewoon lekker op de tribunes gezeten en genoten van de mooie paarden. Jammer dat er bij de videoproef besprekingen geen Lipizzaner tussen zat, maar goed.
Gave dag igg!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:08

Lisette schreef:
Toen kwamen er nog 2 Lusitano's. Een bruine en een schimel hengst. De schimmelhengst was erg beweeglijk en moeilijk te sluiten. En uiteraard weer het aan het been zijn verhaal.



Was die bruine hengst misschien Phoenix met Gaby Vegelin?

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:50

Andalusiers, Bolero schimmel die bij Soto vandaan komt,
en Grelo wel bekend denk ik zo

Friezen, Friso en Wolter V die 3/4 bloed als Wikke

Lipizzaners Perletta en de zwarte Neapolitano

Lusitano's Phoenix en een die ik als enige niet heb kunnen onthouden moeilijke naam! Die zat trouwens wel super vast op de achter hand, lijkt me niet lekker zitten.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 21:35

aaah Friso van de Oostwal, dat is ook een plaatje *LOL*

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 08:34

regine schreef:
Lusitano's Phoenix en een die ik als enige niet heb kunnen onthouden moeilijke naam! Die zat trouwens wel super vast op de achter hand, lijkt me niet lekker zitten.


Hoe was Phoenix en wat loopt 'ie nu?
Ben wel een beetje nieuwsgierig...
Ik heb 'm als 5-jarige nog een half jaar gereden. Toen was 'ie nog een beetje slap maar wel een heerlijk paard om te rijden! Leerde ontzettend makkelijk!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 08:49

regine schreef:
Andalusiers, Bolero schimmel die bij Soto vandaan komt,
en Grelo wel bekend denk ik zo

Friezen, Friso en Wolter V die 3/4 bloed als Wikke

Lipizzaners Perletta en de zwarte Neapolitano

Lusitano's Phoenix en een die ik als enige niet heb kunnen onthouden moeilijke naam! Die zat trouwens wel super vast op de achter hand, lijkt me niet lekker zitten.


Die andere Lusitano had echt geen bespiering op de achterhand. Ik vond hem heel slap tonen. Volgens mij wel een heel lief paard had echt zo'n lief koppie.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 08:50

Nouvel"]
[quote="regine schreef:
Lusitano's Phoenix en een die ik als enige niet heb kunnen onthouden moeilijke naam! Die zat trouwens wel super vast op de achter hand, lijkt me niet lekker zitten.


Hoe was Phoenix en wat loopt 'ie nu?
Ben wel een beetje nieuwsgierig...
Ik heb 'm als 5-jarige nog een half jaar gereden. Toen was 'ie nog een beetje slap maar wel een heerlijk paard om te rijden! Leerde ontzettend makkelijk!
[/quote]

Phoenix was volgens mij net M2. Ik vond het een heel mooi paard.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 08:59

Lisette"]
[quote="Nouvel"][quote="regine schreef:
Lusitano's Phoenix en een die ik als enige niet heb kunnen onthouden moeilijke naam! Die zat trouwens wel super vast op de achter hand, lijkt me niet lekker zitten.


Hoe was Phoenix en wat loopt 'ie nu?
Ben wel een beetje nieuwsgierig...
Ik heb 'm als 5-jarige nog een half jaar gereden. Toen was 'ie nog een beetje slap maar wel een heerlijk paard om te rijden! Leerde ontzettend makkelijk!
[/quote]

Phoenix was volgens mij net M2. Ik vond het een heel mooi paard.
[/quote]

Oke, dank je!
Jullie hebben zeker niet toevallig een foto van hem gemaakt??

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 09:02


zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 09:29

Die Perlette, was die van de familie Nogarede? Zo ja, liep die nou eens wel regelmatig, die heb ik tot nu toe alleen nog maar met onregelmatig lopende paarden gezien.

Tineke en Imke zijn enorm leuk, ben er zelf een hele week geweest afgelopen zomer.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 09:37

Wie is de zwarte lipizzanerhengst van 5 jaar die Z rijd??

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 18:57

Perletta is inderdaad van de familie Nogarede, liep niet onregelmatig voor zover ik weet ?!?
De zwarte is Neapolitano XXIX van Gothjalpsen, niet goedgekeurd voor de dekdienst, ze hebben nog een andere zwarte een jongere hoop dat die wel goedgekeurd word, dat is echt een plaatje!

Die Lusitano was gewoon niet goed in de rug, daardoor had hij ook geen bespiering en kwam hij zo in opstand. Hij kon die oefeningen gewoon niet. Heb het er later met Tineke nog over gehad, mijn vorige paard was ook zo namelijk.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 20:48

Die mensen van die zwarte lippizanerhengst zaten bij ons aan tafel. De vrouw zei dat hij 1e was van NL. Beetje vreemd dan.

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 23:52

Heeft niemand mij herkend dan? ik dacht dat ik toch wel opviel met mijn camera.

Op verzoek een foto van de bruine lusitano van Gaby, ik dacht niet het Phoenix was maar een andere die ze nog niet zo lang geleden uit Portugal heeft geimporteerd, maar ik krijg nog een deelnemerslijst.

Afbeelding

en ik wist niet dat tineke ook al hogeschool dressuur onderwees:

Afbeelding

Van alle deelnemers staan de foto's nu op de site http://www.paardenfoto.nl

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 07:57

De zwarte van de fam gothjalpsen is volgens mij nog gewoon L2 dressuur? tenminste de laatste wedstrijd nog wel. Of heb ik een verkeerde voor me?

Ik heb begrepen dat perletta in de schouderbinnewaarts idd onregelmatig liep omdat hij vast zat in de schouder

Wat een ontzettend mooie foto's trouwens

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 10:22

Don_Marcello schreef:
Op verzoek een foto van de bruine lusitano van Gaby, ik dacht niet het Phoenix was maar een andere die ze nog niet zo lang geleden uit Portugal heeft geimporteerd, maar ik krijg nog een deelnemerslijst.


Bedankt!
wat een prachtige foto's!
Ik moet eerlijk zeggen, dat het hem zou kunnen zijn, maar dat ik het zo vanaf die foto ook niet zeker weet...
Hij had wel zo'n klein kolletje.
Maar ik wacht even af tot je de deelnemerslijst hebt! Haha!

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 12:18

Ik was ook van plan om te gaan, maar ik had wedstrijd die ik liever niet afwilde zeggen!! Ik heb mijn kaartje weg moeten geven!

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 14:00

Lisette schreef:
Die mensen van die zwarte lippizanerhengst zaten bij ons aan tafel. De vrouw zei dat hij 1e was van NL. Beetje vreemd dan.



Nee deze zwarte is niet goedgekeurd. Ze hebben wel een andere hengst Neapolitano, een schimmel die was de vorige hengstenkeuring 1e in zijn leeftijdscategorie.
De echte nr van Nederland is nog steeds Neapolitano Capriola de broer van mij merrie *LOL*