Heerlijk gereden maar is ze misschien te zwaar?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jeanine

Berichten: 227
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Nederwetten

Heerlijk gereden maar is ze misschien te zwaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-03 22:54

Hoi Iedereen,
Ik heb van Getsie eerst effe gelongeerd en toen zag ik iets dat ik vorige week ook had opgemerkt, namelijk dat ze op de rechterhand niet vierkant loopt, ze heeft nu weer sinds 4 maanden geen ijzers meer en is nu dus 4 maanden drachtig, maar ze was al behoorlijk aan de zware kant voor dat ze drachtig werd vanwege de lekkere groene weide waar ze de hele zomer dag en nacht heeft gelopen. Op de linkerhand is er niets te zien en galoppeerd ze ook gewoon als een razende roelandia door de bak, maar op rechts lijkt het net of ze rechtsvoor niet helemaal zuiver is. Zou dit kunnen komen doordat ze te zwaar is?
Ze kan in de bossen wel heel goed vooruit alleen met terugkomen vannuit de rengalop doet ze een beetje vreemd, dan is het net of ze al haar gewicht op de voorhand gooit en dan probeerd af te remmen. Ze draaft in het bos ook niet graag. Het is of stappen of racen maar op de harde weg wil ze weer wel rustig draven maar hele kleine stukjes. Ik zit toch te denken om de veearts om advies te vragen en haar anders weer op ijzers te zetten of zo, hebben jullie nog tips???
Alvast bedankt!
Groetjes Jeanine

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 11:48

Ik zou het ook gewoon even aan de veearts vragen.. Daar zijn ze voor dus.. Misschien komt het inderdaad wel omdat ze te zwaar is... maar wat is lekkerder dan het zeker te weten...

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-03 13:15

Het zal waarschijnlijk niet aan de ijzers liggen, zeker als ze op het harde niet bijzonder gevoelig loopt. Maarre, heb je van de zomer nog iets met haar gedaan of heeft ze alleen maar geluierd? In dat laatste geval moet ze haar conditie en spieren weer helemaal opbouwen en dat kan af en toe spierpijn en dus onregelmatigheid te zien geven.

Het kan natuurlijk nooit kwaad om de veearts even te bellen.
Beter voor niks gebeld dan te laat gebeld.

Jeanine

Berichten: 227
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Nederwetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 20:03

Nee ik heb haar van de zomer wel gewoon in training gehouden dwz twee keer in de week beweging en de rest op de wei, maar zo heb ik het tot nu toe altijd gedaan en nog nooit problemen mee gehad. En ze loopt alleen op de steentjes gevoelig maar dat is normaal zo zonder ijzers. Ze zou toch niet weer een hoefzweer kunnen hebben he daar heeft ze al zo vaak last van gehad daar word ik echt niet goed van. Maar ja ik zal morgen de dap wel weer effe bellen om een afspraak te maken, zucht steun kreun.
Niet dat ik niet goed voor mijn paardje wil zorgen hoor maar ik word zo moe van ieder jaar die hoefzweren twee jaar geleden hadden we er 7 en de 8e zat boven de kroonrand daar zie je nu dus nog het litteken van he!!!
Die laatste zweer moest er uit groeien en toen maar hopen dat ze geeen hoornzuil zou ontwikkelen, en daar is de smid dus nu nog steeds bang voor, maar dat was rechts achter, de onderste helft van die hoef is ook nog steeds een beetje gespleten als litteken zeg maar van die hele toestand ze heeft namelijk toen twee weken in de kliniek gestaan en er was toen zelfs sprake van een operatie waarbij ze de hele buitenhoef er af zouden halen en dan met een hoefverband een jaar rondlopen in de kliniek, en ikke maar betalen. Tja life is a bitch.