Soms dan haat ik die knol echt even..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Soms dan haat ik die knol echt even..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-03 17:44

Ik word er zó ziek van. Soms dan is er niks aan de hand, dan kom ik naar de wei, gaat ze braaf mee en dan lekker rijden.. Maar op andere momenten kan ik haar wel wúrgen! Net zoals vandaag. Ik kwam bij de wei aan, en dan ziet ze mij en ze blijft gewoon meteen al op een afstandje staan kijken. Als ik dan dichterbij kom om haar een wortel te geven loopt ze weg. Als ik dan met een grote boog haar van voren weer die wortel probeer te geven gaat wegdraven.. Ik word er echt helemaal gek van! Ik ben gewoon 3 keer terug gelopen naar het 'zadelhuisje' en nog komt dat beest niet. Op het eind was ze gewoon op en neer aan het rennen, wat ik ook deed het hielp niet. Het helpt zowieso niet. Wil mevrouw in de wei blijven, dan blijft ze daar. En daar heb ik dan helemaal niets over te zeggen. Ik heb al zoveel geprobeerd, maar ze blíjft het gewoon doen. En altijd neem ik iets lekkers mee, en altijd even knuffelen en kriebelen. En dan krijgt ze weer zo'n periode dat ze niet meer de wei uit wilt komen. Vooral op de momenten dat ik juist graag wil rijden.. Het is zo frustrerend! En als ze dan 5 minuten bij mij vandaan zou staan, maar ik moet er gewoon een dik half uur voor fietsen Boos! . Had ik maar genoeg geld om zelf een paard te kopen, was ik van dat gezeik met dat beest af! (ze is wel lief, maar ze moet toch écht eens leren uit de wei te komen, aangezien we geen stallen hebben Scheve mond )

Sorry, ik moest het écht even van me af typen. Hoogstwaarschijnlijk is het een heel onsamenhangend verhaal geworden..

fiesta
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: aarle rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 17:50

heel herkenend!! Mijn haflinger heeft ook van die kuren! Maar ik heb het gevonden...als ze niet zelf wil komen, en weg gaat rennen...laat ik haar ook rennen, laat haar net zo lang draven of galoperen totdat ze in de gaten krijgt dat dat ook niet alles is...en op een gegeven moment komt ze uit zichzelf naar me toestappen en dan beloon ik haar ook goed!! Werkt prima...!

prompter

Berichten: 11087
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 17:56

Tsja, het is frustrerend, maar ik ben benieuwd: als het paard kon typen, wat ze dan over jóu op Bokt zou zetten Haha!? Zo van: dat mens komt alleen maar als ze wil rijden, nou, daar heb ik mooi geen zin in? Geef het diertje eens ongelijk Lachen.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 17:59

promptertje schreef:
Tsja, het is frustrerend, maar ik ben benieuwd: als het paard kon typen, wat ze dan over jóu op Bokt zou zetten Haha!? Zo van: dat mens komt alleen maar als ze wil rijden, nou, daar heb ik mooi geen zin in? Geef het diertje eens ongelijk Lachen.


hahaha goeie! Als paarden konden typen............ Clown

En inderdaad hoe meer jij wil dat ze komt, hoe harder ze weg zal rennen. Mooie geduld en 'loslaat' oefening Knipoog

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 18:23

soms loopt robin ook weg. Laatst waren er mensen die kwamen kijken. Ik naar het land (om robin te halen) Loopt dat rotknol weg!!!!!!!! Boos! dus nou ja.... ik er achteraan , blijft hij op een gegeven moment staan, en kijkt om van oh was jij er ook nog raar beest, ja dan kan ik boos worden Boos!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 18:34

Ik heb ook zo'n paard gereden, Kid. Die stond gewoon op stal, en ging elke dag even de wei in als ik met andere dingen bezig was. Lees, zijn strond opruimen, zijn tuig poetsen. En als ik hem dan op stal wil zetten om te voeren, komt die Piemel ook niet uit de wei hoor. Een keer was ik het zo beu (had al 45 min mijn best gedaan om hem eruit te krijgen Boos! ), toen heb ik hem laten staan! En het zou gaan regenen! Haha! Haha! Haha!
Naar huis gefietst (45 min) en 's avonds om 9 uur toch maar kijken of hij nu wel naar binnen wilde... WHAHAHAA hij was nat, stond zielig, onder de enige boom die in de wei stond, te kniezen. Toen hij me zag wilde die wel heel graag naar binnen. Kwam meteen naar het hek draven. Ik dacht bij mezelf "blijf jij nog maar ff buiten staan, ik voer eerst de rest, ga dan nog ff uit mijn neus peuteren en dan kijk ik wel of ik zin heb om jou eruit te halen" Haha!
Hij werd boos, wilde naar binnen! Hij heeft me nooit meer 45 min achter hem laten lopen! Knipoog

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 18:53

Frustrerend is dat hoor, ik zou er ook flink nijdig om worden.
Mijn eerste pony deed precies hetzelfde en ik prijs me nog elke dag gelukkig dat m'n huidige knollie dit trucje niet doet (of kent Tong uitsteken ).
Heb je al geprobeerd om je paard te negeren ?
Dus gewoon weglopen en er niet achteraan hollen ?
Bij sommige paarden werkt het, uit nieuwsgierigheid komen ze toch naar je toe.
In elk geval veel succes Knipoog

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:10

Ik zou er ook heel boos van kunnen worden Boos! . Ik breng voor geld twee paarden naar de wei en de ene is ook nooit te vangen Boos! , maar gelukkig heeft deze last van een flinke dosis verlatingsangst. Schijnheilig Haha!
En mijn paarden komen altijd zelf naar me toe en vaak hinniken ze ook Lovers . Dat krijg je als je ze zelf voert, ze niet verplicht op stal hoeven en maar vijf keer per week rijdt Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 20:19

des te grager je hem wil vangen des te sneller zal ie weglopen, je moet dit gedrag negeren! Ga desnoods iemand bellen, of doe alsof, of ga een ander dier(paard)aandacht geven, maar negeer hem zodra ie wegloopt, op den duur is de lol er nsel van af en kan je hem zo pakken zo heb ik het mn paard ook af geleert!

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 21:10

Bruun komt gelukkig altijd wel, die is altijd wel in voor een ritje.
Maar mijn eerste paard had ook deze kuren. Vaak!! Bah, ik heb er weleens 2 uur achteraan gelopen, genegeerd, eten meegenomen, halster naar gesmeten, opgejaagd tot ze zo moe was dat ze niet meer wou lopen, kortom alles geprobeerd. Ben weleens jankend het land uitgelopen.
Dat hielp ook niet trouwens Haha!

Later hebben we haar apart gezet. Toen was het wel over. Ze vond er alleen kennelijk niets aan, dus kwam ze wel. Als die mogelijkheid er voor jou is, is dat misschien het proberen waard.

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-03 22:08

promptertje schreef:
Tsja, het is frustrerend, maar ik ben benieuwd: als het paard kon typen, wat ze dan over jóu op Bokt zou zetten Haha!? Zo van: dat mens komt alleen maar als ze wil rijden, nou, daar heb ik mooi geen zin in? Geef het diertje eens ongelijk Lachen.

Opzich heb je natuurlijk wel gelijk.. Maar ik heb wel veel voor haar over. Ik ga toch mooi wel door de kou en regen voor haar! Dan mag ik toch wel even wat respect terug verwachten Bloos
Ik ga er trouwens ook heel vaak heen om haar gewoon een knuffel te geven, of even te poetsen. Als ik bijvoorbeeld te weinig tijd heb om te gaan rijden, dus de knol moe niet zeuren.

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-03 22:11

lis"]
Maar mijn eerste paard had ook deze kuren. Vaak!! Bah, ik heb er weleens 2 uur achteraan gelopen, genegeerd, eten meegenomen, halster naar gesmeten, opgejaagd tot ze zo moe was dat ze niet meer wou lopen, kortom alles geprobeerd. Ben weleens jankend het land uitgelopen.
Dat hielp ook niet trouwens Haha!
[/quote]
Heel herkenbaar!! Ik liep vandaag ook bijna te janken. En die knol bleef maar rennen Verdrietig

[quote="lis schreef:
Later hebben we haar apart gezet. Toen was het wel over. Ze vond er alleen kennelijk niets aan, dus kwam ze wel. Als die mogelijkheid er voor jou is, is dat misschien het proberen waard.

Opzich is die mogelijkheid er wel. Maar je raadt het al.. Bij haar kan dat dus NIET. Zodra ze alleen komt te staan in de wei (ookal zijn we even met de andere 2 weg) dan begint ze te rennen, hinniken, en vooral: weven. Gewoon bij het prikkeldraad. Ze blijft net zo lang weven (de manier waarop ze dat doet ziet er trouwens wel heel gaaf uit Kwijl ) tot je terugkomt.. Lijkt me ook niet echt prettig Scheve mond