Paard kan niet tegen regen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Paard kan niet tegen regen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 16:23

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn, nou ja paarden zijn, die hier last van hebben.
Ik zal het even uitleggen:

Zodra het ook maar enigzins druppeld, dan begint het gekloot. Paardje lief stopt zijn kop tussen de benen, gaat stilstaan om met het hoofd aan zijn benen te schuren, om vervolgens weer als een idioot met het hoofd te schudden. Hij vergeet zelfs waar die loopt en dat er ook nog iemand op zit. Liefst stopt ie als je ervoor staat, zijn hoofd in je jas.

In het begin had ik zoiets van Onzin, paard van 1.65, bang van een regendruppel, dat kan niet. Dus veel naar buiten, longeren en in de molen zodra het ook maar iets regende.
Werkt dus niet.

Nu heb ik dus echter ontdekt dat ie alleen last van zijn ogen heeft, hij gaat ook flink aan t knipperen enz.
Hij heeft ook hoe langer hoe meer jeuk aan zijn ogen, ook als het drijgt te gaan regenen en dus de luchtvochtigheid omhoog gaat.
Maar nu heeft hij dus ook na die stortbui van afgelope week, 2 helemaal rode, ontstoke ogen.
Dus het is niet echt alleen maar aanstellerij.

Maar nou ben ik dus benieuwd of er nog meer paarden zijn die dit hebben.
En of er iemand een idee heeft waar dit aan ligt.

Groetjes [***]



Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 16:37

de rest maakt niets uit, maar die druppels op de randen van zijn oog, het onderste en bovenste ooglid zeg maar, dat dan die niet hebben. Als ik er met een natte spons overheen ga is er ook niks aan de hand.

Als ie in de wei staat dan gaat ie opzijn kop tussen zn benen zo ongeveer. En de hele tijd met de ogen langs het voorbeen.
Hij heeft nu echt last van zijn ogen want hij probeert afentoe zelfs met zijn achterbeen aan zijn oog te krabben.........

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 15:53

mallaslover schreef:
ieh vervelend!! als ik jouw was zou ik snel de dierenarts er naar laten kijken!


Die weet t nie, die moest kei hard lachen, had er nog nooit van gehoord!!!
En zoals de meeste uiteraard...........

Citaat:
ik zou jouw paardje met regen gewoon binnen houden,hij vind het gewoon echt niet fijn denk ik.

Tja dit word best lastig als je afhankelijk bent van een buitenbak.

Citaat:
Worden die ogen niet juist geirriteerd doordat hij er maar aan loopt te schuren en te rommelen ?

Hij heeft er ook last van met rijden en dan krijgt ie niet de kans om te jeuken.
De ontstoken ogen die hij nu heeft, zouden daar misschien wel aan kunnen liggen. Hier heb ik overigens gewoon een zalfje voor gehaald bij de Dierenarts.

Heb pas ergens gehoort dat het ook nog es met pollenallergie te maken kan hebben. Dus dat ben ik nou even aan het uitzoeken.

Verder heb ik nu een pluk haar weggebracht. Daar schijnen ze alles aan te kunnen zijn, wat hij te kort komt, gemoedstoestanden en de hele oliebol,(hey vreemd ik typte hier het engels woordje voor poep, wist niet dat dat oliebol was...) dus ik ben benieuwd.

Maar tips zijn altijd welkom!!!

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 20:45

nee, juist de veearts weet niet waar die het overheeft!!!
Heb er 3 stuks bij gehad, en alle 3 weten ze het niet, en vinden ze het maar raar.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-03 21:04

heb al een oogzalfje, het probleem is niet zo zeer dat zijn ogen ervan gaan onsteken, het is gewoon dat ie zo overgevoelig op de regen is. Die ontstoken ogen krijgt ie alleen van stortregen. En dat kan ik nog enigzins voorkomen.
De veearts is wel goed, maar geef ze is ongelijk, een paard wat niet tegen regen kan, klinkt toch als een lacherdje??

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 13:00

hij is inmiddels op allergien getest, en daar ligt t niet aan. HEb nu weer nieuwe oogdruppels, misschien dat dat helpt.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-03 10:24

Stephanie100 schreef:
Ik ken een paard dat dat deed omdat hij teveel 'betutteld' was. Ik weet niet hoe lang jij je paard al hebt maar misschien bij de vorige eigenaar. Het paard werd helemaal gek als het regende ook als ze erop zat.
Gewoon in de wei zetten tot die normaal doet heeft bij haar wel geholpen.


Is al geprobeert. stapmolen, longeren, rijden, gewoon op de wei. Maar dit helpt niet. HEt zijn echt de randen van de ogen die zeer gaan doen of irriteren. De veearts zegt dat dit gewoon aan het paard ligt, omdat ie zo gevoelig is. zou een heel eind kunnen kloppen.

Aan het betuttelen ligt t zeker niet. Hij heeft een lux leven, maar het is en blijft een paard en heeft dus naar mij te luisteren. Haha!

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-03 22:17

en wat deden ze er daar aan??


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, AmyJamess, anjali, DenieesB, denisesilver, Googlebot, HarmanyL, Linde_C, Patriesje, Renkle, Sydney_Zorro en 95 bezoekers