Vandaag Veearts gehad bij mijn "wilde" hengst.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne_GTI

Berichten: 18201
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Vandaag Veearts gehad bij mijn "wilde" hengst.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-03 00:30

Mijn paarden moesten weer eens geent worden en stiek had ook een hoefzweer wat even los gehaald moest worden. Nou is Stiek dus een hengst maar dat merk je niet echt in de omgang en als een DA er niet op let heeft ie het dus niet in de gaten Haha! Ik zeg dus meestal niks als er wat moet gebeuren want anders komen ze meestal gelijk met een praam ed. aanzetten en dat is echt niet nodig, eerder bij die maffe merrie van mij.

Als eerste Stiek dus maar uit de stal geplukt en de beste man lekker laten wroeten in die hoef. Vervolgens even tanden na laten kijken en de haken eraf laten raspen. Toen ie bijna klaar was maar eens even verteld dat ie de hele tijd al met een "wilde" hengst bezig was. Zijn hele houding veranderde ineens compleet, hij was helemaal een beetje overdonderd geloof ik. Hij stond helemaal verbaasd te kijken over hoe braaf etc. hij wel niet was. (gewoon goed opgevoed Schijnheilig ) Humor.

Vervolgens was de merrie aan de beurt. Ik pak halster en een praam... Zie dierenarts vervolgens een beetje beteuterd kijken maar ik ken mijn pappenheimers dus een praam is geen overbodige luxe.. Maargoed, merrie praam opgedraaid en met de kont in een hoek geparkeerd en dierenarts aan de slag. Wat een mafkees is dat paard toch zeg. Madam zou er bijna bij gaan liggen om er onderuit te komen. Draak.

Maarja, zo zie je maar weer, een hengst kan superbraaf zijn en alle schijn tegen hebben en een merrie kan de grootste draak zijn terwijl je het niet verwacht. Ben benieuwd hoe het volgende week gaat als bij de merrie de wolfskies eruit moet. Tong uitsteken

prompter

Berichten: 11098
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 00:38

Zo gaat het bij mijn paarden ook!

Kiezen raspen? Mijn hengst staat braaf stil, vindt alles prima. Mijn merrie moet altijd naar de kliniek gebracht worden, waar ze een nacht moet blijven en slechts onder zware verdoving behandeld kan worden.

Mijn hengst is eigenlijk stukken makkelijker dan mijn merrie - zijn moeder, nota bene Lachen!
Laatst bijgewerkt door prompter op 11-10-03 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 00:38

Vertelde het ook vaak niet tegen de dierenartsen dat ik hengsten had.
Ik heb één keer gelachen met het inenten van een drie jarige in de wei. Alles was klaar hengst had ik vast aan een los touwtje, dierenarts stond hem te aaien tot ik vertelde dat ik hem mee nam naar de hengsten keuring opeens zoef Da weg. Helemaal bleek stond hij aan de andere kant van het hek.

Anne_GTI

Berichten: 18201
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-03 00:53

Lachen he, en elke keer trappen ze er weer in als er weer eens een nieuwe DA komt. Hengst wordt overigens eerder vervelend met praam als zonder dus... Dat merrietje is ook een draak hoor. Als het mevrouw niet aan staat haalt die echte alles uit de kast. Toen ik haar net had liet ze zich vallen als ik de buik wou poetsen. Zo'n hekel had ze daaraan. Met opvoelen is het ook al zo'n drama. Ze laat zich zakken in de opvoelbox waardoor de DA bijna de arm breekt en nog wel meer van zulke "geintjes". Overigens is het verder in de omgang wel een superlief paard maar zo gauw er lichamelijk wat bijzonders moet gebeuren kan ik er beter een halve spuit sedalin in drukken.