Ligt het aan mij of....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Ligt het aan mij of....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 22:42

Ik zoek dus een bijrijder voor Regina...
Nu is Regina absoluut geen makkelijke merrie en heb ik nu na een jaar eindelijk het gevoel dat ik een beetje een band et haar heb opgebouwd en ze een beetje begint te lopen. Dit maakt het er niet echt makkelijker op om er nu mee te stoppen en haar aan iemand anders over te laten.

Ik weet dat ik zelf lang niet alles goed doe, en zeker veel fouten gemaakt heb het afgelopen jaar en misschien ben ik af en toe ook wel een beetje te voorzichtig met haar. Maar goed, er zijn nu een paar mensen wezen kijken.

De eerste durfde er niet op (Regina was toen ook extreem vervelend, maar ze kan vaker zo'n bui hebben), ze wilde eerst een tijdje longeren om haar te leren kennen voor ze erop ging, ik had me voorgenomen om haar nog een keer langs te laten komen (en er dan wel op te laten gaan). Maar ze belde op dat ze een ander rooster had en het dan niet meer zou redden.

Maandag is er weer iemand wezen kijken, die vrouw beviel me echt heel erg goed. Ze had een beetje dezelfde ideeën over één en ander als ik en reed zo met Regina weg OK dan! . Maar helaas vond ze haar te klein en ze wilde dressuur rijden en vond Regina (gelder) niet goed genoeg voor wat zij wilde. Ze wilde er nu wel aan beginnen, vond het een heel leuk beestje, maar vond het niet eerlijk tegenover het paard om er dan weer mee te stoppen als ze een betere vond. Daar kan ik me ook wel in vinden.

Nu kwam er vanavond weer iemand kijken, het was al niet echt mijn type mens, tuurlijk speelt dat mee, maar heb geprobeerd echt objectief te kijken naar hoe ze met het paard om ging. Ze was al erg voor hulpteugels (waar ik persoonlijk niet zo dol op ben) en vond dat Regina wel een spoortje kon gebruiken, klopt ze was niet super aan het been vandaag maar dat is meestal met veel overgangen rijden op te lossen. Ook had ik het idee dat ze te veel 'met haar handen reed'. Naar mijn idee (maar kan het helemaal fout hebben hoor) was ze meer bezig met Regina netjes te laten lopen dan de ontspanning erin te rijden. Ze liep uiteindelijk niet slecht, maar de manier waarop het bereikt was beviel mij niet zo erg. Hoewel ze geen grove fouten maakte of erg ruw reed absoluut niet, maar het was gewoon niet helemaal mijn manier. Ik heb gezegd dat ze nog van mij hoort, maar zit gewoon vreselijk te twijfelen. Ik heb er gewoon niet echt een goed gevoel over, maar kan ook niet echt zeggen wat ze fout deed. Ik weet wel dat ik nooit iemand zal vinden die echt op mijn manier rijd (die ook lang niet perfect is, integendeel), maar ik vind het gewoon zo moeilijk om haar uit handen te geven. Baal ook echt dat de tweede haar niet wilde rijden.
Ik heb er namelijk ook niets van gemerkt, toen ik er zelf weer opstapte dat zij er als laatste opgezeten had. Ben benieuwd of ik morgen iets aan Regina merk.

Ik moet gewoon iemand hebben die echt op basis van vertrouwen en vanuit de ontspanning met Regina aan het werk gaat. Maar het is zo moeilijk iemand te vinden, en ook bijna onmogelijk om te oordelen op die ene keer dat je iemand bezig ziet met haar....

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 22:51

Niet verder gaan dan met die derde, gewoon ff afwachten. Je komt heus wel iemand tegen net zoals de tweede, waar je dus een goed gevoel bij hebt. Je moet ff geduld hebben Knipoog

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 23:37

Inderdaad, niet doen, die derde, daar ga je spijt van krijgen. Het getuigd niet van respect voor het paard om gelijk overhulpmiddelen te beginnen als je niet eens weet wat voor paard je onder je kont hebt. Dat kun je van een keer rijden echt niet bepalen. Je zult zeker iets merken als je er weer opstapt, zoals jij beschrijft dat ze gereden heeft.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 07:37

Je bijrijder moet zowel je paard als jou liggen. Je moet tenslotte met haar kunnen werken en op haar kunnen vertrouwen. Zoals jij het nu opschrijft klink je helemaal niet enthousiast over haar. Niet doen, dus.
Als je er nu al geen goed gevoel over hebt, worden dat in de toekomst waarschijnlijk grotere ergernissen.

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 11:23

Ik kan me eigenlijk alleen maar aansluiten bij wat er al gezegd is. Het moet aan beide kanten klikken (eigenlijk drie kanten hier Knipoog ) Bij jou, je paard en de toekomstige bijrijd(st)er.

En dan kan je denk ik het beste naar iemand zoeken die meer op die tweede persoon lijkt.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 12:18

Dank voor alle reacties!
Het ligt hiet eigenlijk nog wat gecompliceerder allemaal. Ik rijd het paard nu voor iemand anders. Ik zal dus (op den duur) helemaal stoppen nemt haar en haar dus helemaal over laten nemen door de evt. bijrijder. Daarom ben ik ook nog enigzins verantwoordelijk voor wie er op het erf van de eigenaar komt.....
Ik heb inmiddels weer twee heel enthousiaste reacties gekregen, dus heb weer een beetje hoop....

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 21:27

ik sluit me ook aan bij de andere...kijk als jij je bijrijster niet echt mag komen er misschien snel misverstanden en dan moet je alsnog iemand anders zoeken.dan kan je beter nu een goede verzorgster aannemen.
sucses!