Auwie! Escala kreupel...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Auwie! Escala kreupel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 22:29

volgens mij zijn haar achterhoeven veel te erg afgesleten... arme puk loopt bijna op haar tere huidje... Ik heb ook in haar uitloop maar even voor het grootste deel een vieze laag stro en bagger laten liggen, in de hoop dat dat wat scheelt tot ik rubberen matten heb gevonden... Heb ook al de smid geprobeerd te bellen, maar helaas, onbereikbaar... misschien moet mijn meissie even tijdelijk op schoentjes lopen...

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 22:31

het zit je niet mee he de laatste tijd
jeetje zeg

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 22:33

Nee... zeg maar gerust dat het tegen zit de laatste tijd... ik begin het echt even goed zat te worden met paarden op deze manier... Verdrietig maar vooruit, Scaal en Clip blijven natuurlijk wel mijn lieve moppies...

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 22:39

Ik heb toevallig net 18 vierkante meter rubber overgenomen... Gedeelte ligt in de stal en het andere gedeelte leg ik in de achterste helft van de uitloop waar hij meestal (op het beton) staat. Hij redt het met zijn hoeven -net- maar bekappen is altijd alleen hoeven van binnen uitsnijden en niks van buiten eraf halen... Hopelijk kan ik ze nu ietsjes langer houden...

Succes met de matten... mischien even koeieboeren aflopen?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 22:43

Ik zou niet eens weten waar ik een koeienboer met matten kan vinden...weet er maar 1 en die heeft geen matten... dus tips zijn van harte welkom! Ik heb maar een kleine 9 m2 nodig... maar een vriendin/stalgenootje/bokker gaat ghaar collega morgen even om oude transportbanden vragen... *fingers crossed*

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 23:08

Tsja, dat probleem ken ik...

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 23:41

Misschien moet je smid er juist wel wat afhalen, ik heb jaren last gehad van zeer lage verzenen bij een paard. Sinds ik een andere smid heb voor m'n paard gaat het veel beter omdat hij nl. juist wel wat weghaalt aan de achterkant van de hoef. Ik weet niet of je paard gewoon de boel erg heeft afgesleten of idd ook lage verzenen heeft - in het tweede geval zou je misschien dit eens kunnen overleggen (als je logisch nadenkt snap je ook dat het niet anders kan).

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 07:32

Nee...dat zal niet het geval zijn helaas... heb mijn meis nu ruim 5 jaar en dit is voor het eerst dat haar achtervoetjes er zo raar bij staan (ze staat ook alleen maar in haar betonnen uitloopje) en ze echt op eieren loopt zeg maar...arme Scaal...

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 07:49

ik ken dat. Die van mij moet ook op ijzers. Maar idd, wat beter is dat moet. sterkte met wachten en succes met zoeken naar rubber.
PS hierop wachten verkort wel je andere wachttijd Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 08:20

mwah,als er nu zomaar ijzers onder geslagen worden,dan zal ze alleen maar pijn hebben,want als ze nu al op haar leven loopt,dan moeten die nageltjes door ook doorheen.Een oplossing is om tussen haar ijzertjes een rubberzooltje te doen. Dan zal ze geen last meer hebben! mijn paard heeft namelijk wel eens mee gemaakt dat ie door een smit te kort bekapt was.Nou die liep toch kreupel! Maar toen er een andere smit naar keek en een zooltje ertussen aanbracht :Voila!! Weer als een zonnetje! Hulde aanmijn smit!!

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 08:40

Nagels worden niet door het leven geslagen maar door de witte lijn, en die is gevoelloos.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 08:57

Escala is overigens ook net de prinses op de erwt... Haha! Wel handig want je merkt het meteen als er iets is... Ik denk idd dat het in haar geval prettig is om er een rubber zooltje tussen te hebben (hoewel ze toch wel een week of wat zal kreupelen als ik haar een beetje ken...) en ik vermoed dat de ijzers met ieder 2 nageltjes minder vast zullen worden gezet... De smid is gebeld en komt volgende week zaterdag en ik vraag vandaag even of ik een baal mot kan kopen om zolang in haar uitloopje te leggen... is toch wat prettiger voor madam's voetjes.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 09:00

Misschien kan je rubberen hoefschoenen proberen?