Paard overleden tijdens geboorte veulentje...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MooglyLover

Berichten: 22
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Monster

Paard overleden tijdens geboorte veulentje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 22:29

Hoihoi,

Ik heb een vriendin en die heeft een verzorgpaard, Omar. Op stal staan nog meer paarden waar ze ook wel eens mee werkt. In de zomervakantie was Emir zwanger. Emir zou moeten bevallen maar het gebeurde maar niet. Toen zijn ze naar een speciale kliniek met haar gegaan en toen is het veulentje geboren, Chita, maar is Emir helaas overleden. Huilen Verdrietig Daar had iedereen (baas, die vriendin en de andere verzorgsters) veel verdriet van! Chita is met de fles groot gebracht en wordt al heel groot en sterk... *LOL* Ze kan het goed vinden met de andere paarden (ze staat nu ergens anders op een weilandje, paarden op stal en zij ergens anders) en binnenkort komt ze bij hun op stal staan! ik ben blij voor mijn vriendin en het baasje dat het veulentje is blijven leven en het goed maakt!

Groetjes Cynthia

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:07

Wat erg dat dat paard is overleden.
Gelukkig leeft het veulentje nog.
Heel veel succes voor je vriendin en het baasje

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 10:09

Jeetje wat naar als je merrie overlijd als.. Dan wordt iets wat heel heel leuk en blij had moeten zijn wel ineens heel somber.. Maar gelukkig heeft het veulen het overleeft en gaat het goed met het diertje..
Heel veel sterkte voor de eigenaar en verzorgster..

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 14:31

Zeker verschrikkelijk,maar toch ook fijn te horen dat het veulen goed gaat!
Liefs Lundi-xx-

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 17:02

Dat lijkt mij echt zo erg....dat je ervoor kiest om je merrie te laten dekken en dat dan je merrie overlijdt door de bevalling.....ik zou het mijzelf nooit vergeven...maar ja...niemand kan natuurlijk daar wat aan doen.

Erg zeg!

MooglyLover

Berichten: 22
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-03 17:52

Ja ik vond het ook allemaal erg. Ik ben ook erg blij dat het veulen het goed maakt. Het veulen is echt een lieverd!! *LOL* Ze hebben nu ook nog een nieuwe pony... ook heel lief... Volgens mij hebben ze die genomen zodat ze niet meer zoveel aan Emir dachten...

Mist

Berichten: 9486
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 20:43

Wat zonde dat zo'n veulen zonder moeder opgroeid,
Weet je wat er precies gebeurd is ?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 22:20

Heel veel sterkte gewenst.

Ik weet wat ze meemaken.

Afgelopen mei is onze merrie overleden 2 weken na de bevalling. Ze was weer gedekt, en na het scannen bleek dat ze een wondje had aan de darmen, waardoor dat stukje darm afgestorven is en ze overleden is aan koliek... Haar veulen staat momenteel nog bij een pleegmoeder

En ja wij hebben ook een andere pony gekocht. Een merrie met veulen en weer gedekt.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 22:24

Hè getsi, wat verdrietig zeg Verdrietig ! Idd wel fijn dat het met het kleintje goed gaat en dat ze binnenkort weer naar stal komt!

MooglyLover

Berichten: 22
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-03 21:49

Het paard had ook iets aan zijn darmen, maar ik weet niet wat precies.
Hun hadden ook nog naar een pleegmama gezocht, maar niet gevonden, wel 1 gevonden maar die accepteerde het veulen niet Verdrietig Maar gelukkig maakt ze het goed en heeft ze al veel vriendjes *LOL*

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 23:30

Bij onze merrie is sectie verricht, de DA wilde weten wat er gebeurd was..

Bij de pleegmoeder ging het ook niet van harte, was meer van: jij hebt melk nodig en ik heb druk op de uier, dus toe maar...

Het schijnt zo te zijn dat fjorden makkelijker een weesveulen accepteren (als ze zelf hun veulen verloren hebben) dan andere rassen...
En ik heb eens gelezen over een fjordenmerrie (heeft in de strengen gestaan) die zonder zelf een veulen te hebben spontaan melk produceert en waakt over het weesveulen als een havik (dacht dat ze ergens in gelderland stond) als haar een veulen wordt aangeboden.

Als ons veulen thuis is al ik eens foto's proberen te maken (laatste keer dat ik met de digi foto's heb gemaakt bij mijn paardjes waren ze allemaal bewogen, was aan het trillen van de kou Verward )

MooglyLover

Berichten: 22
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 12:37

Ik hoop dat je foto's lukken... Cheese!

Dat is wel coowl, las een fjord heel plotseling melk gaat produceren als er een veulentje bij haar komt!! *LOL*

MooglyLover

Berichten: 22
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-03 12:37

Ik hoop dat je foto's lukken... Cheese!

Dat is wel coowl, als een fjord heel plotseling melk gaat produceren als er een veulentje bij haar komt!! *LOL*

MooglyLover

Berichten: 22
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-03 13:26

Ik ga straks naar Chita toe word echt lache!!! *LOL*