Help voel me belazerd!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Help voel me belazerd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 09:19

Het is me allemaal wat,in mei een paardje gekocht helemaal klinish en rontg gekeurd!Paard van net 4 jaar!
Achteraf blijkt het paard van alles te mankeren!
Ik heb al eerder iets geplaatst en misschien als jullie dit lezen dat je zegt oja,dit komt me wel bekend voor!
Het hele verhaal kwam doordat hij niet lekker wilde buigen!
Wij zijn naar Wassenaar gegaan en het paard laten checken,daar kwam uit dat het paard zijn nekwervels asymetrish heeft staan,zijn linkerheup lager staat dan rechts
Meer spierspanning in de lendenwervels
in de linker galop overkruist aanspringen,of goed aanspringen en vervolgens overkruist gaan
Na zwaar longeren bij de buigproef links voor niet helemaal goed!
Wij hebben het paard weer mee naar huis genomen en twee dagen met rijden gefilmt,zodat de dierenarts het kon zien en bepalen of dit overeen zou kunnen komen met de klachten van het paard!
Gisteren ben ik opnieuw naar de kliniek geweesten hebben ze weer wat onderzoekjes gedaan
Linksvoor niet kreupel,na longeren de buigproef en linksvoor wel kreupel!
Bepaalde gedeeltes van de voet uitverdoofd maar blijft gevoelig,wel iets verbetering maar niet hoe het wezen moet!
Foto's gemaakt blijkt het paard ook nog eens verbening aan de hoefkraakbeenderen te hebben,tot nu toe nog niet in mate dat dit deze kreupelheid veroorzaakt maar het zit er dus wel!
Gelukkig had ik de rontgenfoto's bij me,het paard staat nu nog in de kliniek en de dierenarts gaat kijken of dit tijdens de keuring ook al aanwezig was,ik heb goede uitleg over de foto's gehad dus heb thuis gelijk mijn cd-rom gepakt waar alle foto's op staan
Wat blijkt .........hier zat het er ook al!
Bij de keuring heb ik ook bleod aflaten nemen,en waarschijnlijk zal dit onderzocht gaan worden op verdovende middelen!
Wat moet ik hier mee in godsnaam,ik heb dit paard als sportpaard gekocht,ik heb het gevoel dat ik in de maling genomen ben zowel met de verkoop als met de keuring!
Vanavond mag ik bellen naar de kliniek hoe het met het paard gaat en wat er uit de andere onderzoeken is gekomen,dus ik ben zeer benieuwd!
Ik baal hier ontzettend van zowel voor mijzelf als voor het dier,het is gewoon ontzettend gemeen,denk je een goed mooi (maar duur) sportpaard gekocht te hebben!


lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 12:25

Het is ook eigenlijk te gek voor woorden,maar goed ik zit dus wel effe mee!
Stel dat er inderdaad bute of iets dergelijks in zijn bloed gevonden wordt,dan zou ik het paard terug kunnen doen,maar wat dooet die vorige eigenaar er dan mee?
Weer in de verkoop,naar mijn idee is die man dit paard niet meer waard,dat arme dier verdient wel beter!
Natuurlijk wil ik mijn geld terug(was een hoop)maar wat gebeurd er weer met het paard,dit kan ik het dier toch niet aandoen?
Zullen er misschien instanties zijn die dit paard bij hem op kunnen eisen!
Natuurlijk heb ik er ook heel veel verdriet vanmaar wil er wel alles voor doen dat ik mijn geld terug krijg en dat het dier gewoon een goed leven kan krijgen die misschien eens af en toe een ritje wil maken,want ik denk dat het paard zelf nooit meer voor de sport gebruikt kan worden!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 14:09

Wat heb jij een mazzel gehad zeg,anders had je nu in het zelfde schuitje gezeten als ik!
Ik maak me niet alleen druk om het geld hoor,dat jullie dat niet gaan denken,echt net zo goed om het paard!
Ik baal er alleen wel van dat al mijn kosten nu gewoon ook nog eens doorlopen,bv de stalling van 310 euro per maand!
Voor het paard wil ik het allerbeste en wil ook proberen dat de oude eigenaar hem niet terug krijgt omdat ik bang ben dat het paard dan misschien in de handel terecht komt!
Voorlopig zal dit allemaal nog wel niet rond zijn!


lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 19:50

Ik heb vanavond terug gebelt naar de kliniek,en idd was de verbening aan het hoefkraakbeen al bij de verkoop aanwezig,alleen veroorzaakt dit nu niet de kreupelheid,dus word het niet gezien als een verborgen gebrek!
Toch had ik graag gehad dat de keuringsarts mij dit had medegedeeld,want dan had ik dit paard zeker laten staan!
Ze gaan nu verder met onderzoeken waar de kreupelheid vandaan komt,vandaag hebben ze het hoefgewricht uitverdoofd en verloor het paard wat gewrichtsvloeistof,helaas na het uitverdoven nog steeds kreupel!
Kroongewricht uitverdoofd,daarna was er wel iets verbetering maar nog niet zoals het hoort!
Morgen foto's van het kroongewricht,dus ben benieuwd wat daar uit zal komen!
Weet iemand iets waar ik rekening mee moet of kan houden?
Ik word er echt een beetje naar van,voorlopig ben ik er nog niet denk ik zomaar!
Als dit onderzoek van de kreupelheid voorbij is zit ik nog met de hals wervels,zijn boeg,zijn linkerheup die niet gelijk met de rechter staat,en de lendwervels die ongelijk bespierd zijn!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-03 22:20

Als ik heel eerlijk ben heeft het paard nog niet hard hoeven werken,het paard loopt nu op een beginnend L nivo,dus is normaal aangezien zijn leeftijd!
daarvan worden er 4 dagen in de week gereden 2 dagen gelongeerd en 1 dag per week is hij helemaal vrij!
dat wil zeggen alleen maar weidegang als het weer het toelaat of los in de paddock!
Ik baal gewoon dat ze mijn niet vertelt hebben dat het paard ook verbening aan het hoefkraakbeen had tijdens de keuring,als ik dat had geweten had ik hem echt niet genomen,juist omdat wij hem willen gebruiken voor de sport!
Maar ja dat is achteraf gepraat,ik wil het aller beste voor het paard op dit moment,een sportpaard zal het naar mijn mening niet meer kunnen worden,aangezien hij op deze leeftijd al zo veel mankeert!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-03 14:09

De verbening van het hoefkraakbeen heeft de keuringsarts over het hoofd gezien,dit is dus een fout van de kliniek die het paard gekeurd heeft!
Ik heb vanmorgen contact gehad met de verzekering,en mijn verhaal uitgelegt wat er gaande is,deze begrepenmij gelukkig heel goed,ik had tenslotte de kliniek via hun opgekregen om te keuren!
De behandelende arts op dit moment moet een algeheel verslag maken van wat het paard allemaal mankeert en per fax naar de verzekering sturen zodat de verzekering het maandagochtend gelijk in behandeling kan nemen!
Ik vind het ook naar voor de vorige eigenaar hij is tenslotte net als ik een leek,want ik kan zelf ook geen rontgenfoto's beoordelen!
Tot nu toe is de vorige eigenaar dus ook nog niet op de hoogte, omdat ik verder geen contact meer heb gehad na de koop van dit paard met de hun!
Nu afwachten wat de verzekering gaat doen maandag,en vanmiddag kan ik weer bellen naar de kliniek hoe het met mijn paard gaat!
Hopen dat ze wat meer weten nu!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amyz, friezenfan2, GoogleAdsense, laura_estee, Mjelleke, Noor17, pol013, sterregoud, SuperSuup en 125 bezoekers