Na mijn vader nu ook Marc op Des!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 17:24

Weh! Ik raak echt mijn paardje kwijt Verdrietig Pling .
Ik had Marc gister een beetje opgejut: Mijn pa heeft al langer gereden dan dat jij ooit hebt gedaan, en Des was zo braaf.....

Vandaag weer naar Des. Ik heb dienst dus kunnen we niet te ver rijden, we blijven dus gewoon op het terrein (ik heb stille hoop, en het fototoestel in mijn tas zitten (die ligt natuurlijk in de auto Clown ). Na een tijdje, Des is heel braaf in stap, draf en galop, staan we wat te kleppen en Des lekker te grazen, zegt Marc: stap er maar af, dat vind Des veel fijner....

Ik denk: ik zal je krijgen, ik eraf en jij erop! Zo gezegd zo gedaan. Ik eraf gestapt, wat naast des blijven staan, en na een paar minuutjes (Marc was al heel sneaky links van des gaan staan) zei ik: He, nu kun je er ook opstappen. En ja hoor daar ging ie... Vrij soepeltjes ook nog (en ik zit altijd zo te stuntelen, hij is natuurlijk wel ruim 20cm langer als mij Cool ).

En daar gaat ie, gaat best fijn, ook bochtjes draaien gaat goed. De beugels zitten nog op mijn maat, hem dus veel te kort, hij zegt wat hobbelt dat, ik zeg: doe die beugels maar uit, laat de benen maar hangen, zit veel fijner!
Ik liep er wel telkens bij in de buurt. We rijden naar de auto (ik wil foto's!) Marc bij stal eraf, des loopt netjes de stal in. Zegt Marc: wil jij er niet meer op? mischien ik dan straks ook nog wel...

Dat laat ik me geen 2x zeggen, dus ik er maar weer op. Weer wat gestapt en gedraaft, stukkie galop. Wordt ik er weer zo'n beetje afgestuurd (ik wil weer!) Marc er dus weer op...

Op een gegeven moment gaat Des wel hard lopen. Ik heel onnozel: wat doe je met dat beest, ze loopt normaal nooit zo hard. Ja zegt Marc, ik wil in draf! Maar ze gaat niet. ik zeg: geef maar een stemcommando. Drrrraf! En daar gaan ze, natuurlijk behoorlijk stuiterend, dus Des maar weer in stap Clown . Marc heeft een paar keer in draf gezeten een kort stukje, maar Des gooit best hoog op, en als beginner is dat best moeilijk uitzitten. Iemand een handige tip?

Heb nu dus heel wat foto's van Marc op paard (stuk of 6) die volgen eind van de week wel. Mischien dat Marc er volgende week weer op wil, hij wil dan op het zandpad proberen te draven (is een lang stuk rechtuit, wat breder zodat ik ernaast kan blijven lopen. ik denk dat ik Des dan eerst maar heel langzaam laat draven (mischien aan halstertouw?) is dan wat makkelijker uit te zitten. Meteen leren lichtrijden lijkt mij niet zo'n strak plan. Mischien ook met de beugels uit een beter idee?

Ben nu wel een beetje heppie
Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 18:27

Nee ik zou niet met de beugels uit gaan draven, dan gaat ie klemmen met z'n knieen (gaat Des alsmaar harder, waarschijnlijk Clown )

Waarom niet meteen proberen licht te rijden?
Zet hem aan de longeerlijn, teugels in de knoop en laat hem het zadel vastpakken en staan-zit-staan-zit met behulp van de stijgbeugels. Als dat goed gaat teugels er weer bij pakken. Gaat dat goed dan los proberen.

Succes!
Leuk zeg dat je ze erop krijgt hihi... *LOL*

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 18:43

Tsja aan de longeerlijn is niet zo'n heel goed idee, daaraan heeft Des nogal de pest, en gaat dan bokken en steigeren (lijkt me helemaal niet fijn voor een beginner) Verward

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 18:49

Mmm tja dat wist ik niet. Dan een helper die mee rent met een halstertouw aan het bit en dat jij dan 'lesgeeft'? (of om beurten als er een moe word van het rennen ff wisselen *LOL* )

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 20:10

'k wou er idd maar zelf naast lopen. Kan ik ze het beste in de gaten houden. probleem is dat onze bak ontzettend nat is, en het dus onverantwoord is daarin te rijden.... Maar dan doen we het denk ik aan het touw op een recht, lang stuk.... Ben nou al moe van het rennen!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 10:46

Waarom niet meteen leren lichtrijden? Sommigen hebben het binnen 2 tellen door, ik heb er toen ik klein was ook nooit moeite voor hoeven doen. Een vriend van mij was ook 24 toen ik begon met rijden en die kon het ook na 1 les.
En als je dat eenmaal kan zit je een stuk relaxter.
Ik zou dat gewoon proberen. Wel cool zeg! SUcces

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 11:38

Mijn vriend is er ook pas 1 x op geweest en ik heb hem wel laten lichtrijden. Ik vond zijn gebonk op BOlivia niet zo leuk en zelf zit ik ook weinig door ivm haar rug.

Gewoon teugels opbinden, zadel vasthouden en tegen hem zeggen: staan/zitten etc.

Lukt vast wel!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 23:28

eeeeeven offtopic: hoe ging je menles vanavond Riëtte?
Volgende week kom ik denk ik wel even kijken, met de fiets wel te verstaan, dus dat wordt op en neer naar de manege, maar ik wil weleens een echte mini-meeting!