naar asiel geweest

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 12:08

We zijn gister dus naar het asiel geweest om een jong katje op te halen/uit te zoeken.
We zochten een zo jong mogelijke poes want we wisten niet hoe onze andere poes erop zou reageren, en ze doen een jong poesje niet zo snel wat.
Toen we er kwamen was het er errug druk!
We zijn doorgelopen naar achteren naar de kooien waar poezen/katten zaten die in quarentine (hoe je het ook schrijft) zaten, dus om bij te komen van ziektes of uit te zoeken of ze ziektes hebben.
Daar zat een nestje van 3 jonge kittens en nog veel meer mooie poezen/katten.
Ik had ff gevraagd of dit de kattenw aren die je eventueel gelijk mee kon nemen, nee datw aren ze niet, je meost door het kantoortje lopen naar de kooien vand e katten die je mee mocht nemen.
We keken eerst rond bij de kooien en door het grote raam kon je een buitenverblijf zien (overdekt)
Daar zaten 3 zwarte katten, 2 helemaal zwart en 1tje met een witte 'band' om z'n nek. Op her raam waren foto's geplakt met beschrijvingen en hoe ze waren,wat hun achtergrond was, enz.
Er was eentje bij die we bijzonder mooi vonden en goed met andere katten kpn opschieten, datw as Floortje.
We vroegen of we ff bij haar mochten kijken, me meoder en ik gingen bij haar in het verblijf en ze kwam als enigste meteen bij ons! (de andere 2 sliepen), ze begon meteen te spinnen en kopjes te geven.
Toen wist ik al dat ik haar wel wou hebben!!!!!
We gingen naar het kantoortje om het te zeggen.
We konden haar meteen meenemen, ze had wel de niesziekte een keer gehad maarw as er al van genezen, ze is met 3 kittens aan komen lopen en was daar een errug goede moeder voor.
We moesten wel 95,- betalen, maarw e kregen een bon voor 300g. gratis voer van Eukanuba mee (dat gebruikten hun ook), een bon voor Sterrilisatie op hun kosten.
We kregen er allemaal papieren bij, hoe ze in heta siel terecht is gekomen, beschrijving, doosje met pipetjes wat je in hun nek moet smeren tegen vlooien, wormen en oormijd, papieren met voorwaarden enzovoorts.
In de auto was ze errug onrustig en hetw a ook SUPER warm.

Toen we eenmaal thuis waren klom ze meteen uit de vervoersbak en ging op het parket liggen te hijgen met dr tongetje naar buiten!
Toen hadden we wat brokjes met water voor haar klaar gezet en dat at ze meteen op.

Vanochtend kwam ze spinnend bij me, op de bank durft ze nog niet echt.

De andere kat van ons is bang en probeert de baas te zijn tegelijk. Vanochtend wou Floortje langs haar lopen en toen begon Pukkie (andere kat) te blazen, het zla wel goed komen want normaal vliegt Pukkie andere katten in de haren.

Het is een kewle Poes!!!!

-Maaike-

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 13:34

Wat leuk! Goed hoor dat je een poes uit het asiel gehaald heb, dat zouden meer mensen moeten doen.
Heel veel plezier met Floortje, ik hoop dat ze snel gewend is bij jullie en met de andere kat Lachen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 13:39

Gefeliciteerd met jullie geweldige aanwinst!
Er zitten duizenden katten in het asiel...op zoek naar een leuke geschikte baas.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 13:43

Goed van je zeg! Er zitten zoveel leuke, lieve, jonge en oude katten in het asiel.
Mijn zus heeft laatst ook 2 katten uit het asiel gehaald.
Als ik uit huis woon ga ik ook een, wat oudere, kat uit het asiel halen, maar dat duurt nog wel even.
Veel plezier met Floortje! Lovers

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 16:42

thnx allemaal,

Ze ligt op dit moment met haar luie kont languit op het kleed te slapen, hihi
Er waren veel mensen die een kat kwamen halen of naar eentje gingen kijken, maar wat mij daar zo missleijk maakte was dat er van die mensen tussen liepen die zeiden: nee die wil ik niet die ziet er niet mooi uit.
Mij maakte het nix uit hoe hij/zij eruit zag, als ie maar lief was maarja

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 18:45

ECHT TOPPIE GEWOON.
Party!! Party!!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-01 17:05

jaja, ben jij ook naar een asiel geweest voor een hond/kat/konijn (je onderschrift)

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 20:16

Nee ik ben niet geweest omdat we al bartsen van de dieren thuis.
Ben dus ook express niet geweest anders kom ik weer met van alles thuis. Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 21:25

ach wat lief een poesje! Ik mag er geen, snik*
Veel plezier ermee!!
Groetjes

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 21:28

wat lief mijn buurvrouw had een wat oudere dikke kater uit het asiel maar helaas is hij overleden.. overreden snik! het was een bijzondere kat.
dat even offtopic maar echt heel erg gaaf dat je een poes erbij heeft het komt denk ik wel goed, ik ken de situatie vanaf hier thuis en.. het gaat steeds beter

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-01 21:35

het gaat al beter, hihi ze worden brutaal tegen elkaar, d ene ligt op de stoel de andere eronder, Pukkie (op de stoel) grijpt haar kans, HANG, boven op Floortje, hihi, dat kon ze net niet hebben dus Pukkie kreeg een knal in haar lieve gezichtje, hahaha
Dat heeft ze nuw el afgeleerd, me moeder heeft gelijk vanmiddag een ding voor aan de kachelw aar ze op kunnen liggen en een krabpaal met eronder een vierkant ding waar ze in kunnen en erboven kunnen ze erop zitten, verwende nesten worden het, hihi

Maaike