Late veulenkeuring NRPS en Dorine

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Late veulenkeuring NRPS en Dorine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 11:45

Afgelopen zaterdag zijn we met Dorine en Lynn naar de late veulenkeuring van het NRPS in Ermelo geweest.
Als eerste was onze Dorine aan de beurt, hoe mooi wij haar ook vinden, de jury had toch enkele bemerkingen op haar en ze heeft dus een tweede premie in de wacht gesleept.
Ze hadden wat bemerkingen op haar beenwerk, was te dun en ze zette een geweldige onderhals op tijdens het lopen. Ook was onze ondernemende dame niet van plan ook maar een pas te draven en ze liet een rondje of 3-4 bokkende gallop zien. Later constateerde een van de jury leden dat ze toch wel kon draven als de beste, maar toen was het leed al geschied.
Op onze oude Lynn zijn we zo trots als een pauw. Omdat ze in juli hoog dragend was konden we niet met haar naar de premiekeuring in Hengelo (gld). We wilde haar nog één maal aanbieden voor een eventueel sterschap. Nu moeten jullie weten dat Lynn pas op 16 jarige leeftijd in het stamboek is opgenomen, toen we haar dat jaar kochten zat er een veulenboekpapier bij. Toen was lynn niet goed genoeg voor een eerste premie....... Lange discussie van de jury destijds.
Nu is ze beter gespierd en had ze onze kleine schat aan haar voet lopen, dus we wilde haar nog een kansje geven. Nu dat sterschap heeft ze niet gehaald, maar wel een dik verdiende EERSTE PREMIE, met een compliment van de jury omdat ze er nog zo goed uitziet en ze erg blij zijn dat er nog merries met conquistador bloed zijn.... Wees er maar zuinig op en een dekadvies voor volgend jaar hebben we ook gekregen.
Al met al toch een geslaagde dag, want ik ben er van overtuigd dat Dorine er ook wel komt.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 11:48

gefeliciteerd!
netjes hoor!
jammer van Dorine, volgend jaar beter!
Wat heb je als dekadvies gekregen?? Knipoog

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 11:52

Leuk joh.. Gefeliciteerd..
Wat leuk dat de jury dat zei over je merrie met Conquistador bloed. Bij mijn merrie zit dat er namelijk ook in..

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 11:55

We moeten iets meer beenwerk erin fokken volgens de jury, nou kon je inderdaad zien dat de andere veulentjes iets steviger beenwerk hadden dan onze Dorine. Volgens de jury moeten we de eerste jaargang van Harry Potter volgend jaar gaan belijken, hij dacht dat deze hengst met onze Lynn een geweldige match maakt..... Dus wij gaan van het voorjaar via de familie Houwen op zoek naar Harry Potter veulentjes. Lynn krijgt haar tweede Juravel veulen begin juli dus als alles meezit zijn er voor die tijd wel enige HP veulens te bewonderen.

Annash
Blogger

Berichten: 26477
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:02

super! gefeliciteerd!!!

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 13:37

He Youngster wat leuk dat jou paardje ook Conquistador bloed heeft, zijn ze bij het NRPS best gek op bleek afgelopen zaterdag.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:40

Hartelijk gefeliciteerd *LOL* alleen jammer van Dorine

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 13:54

Weet je eigenlijk maakt het me niet zoveel uit dat ze een 2e premie heeft, over een jaar of 3 als ze voor stamboekopname moet, dan zien we wel verder.......
Voor ons blijft ze het kleine wonder op 4 beeentjes, een 18 jarige moeder met haar eerste veulentje en dan zo'n prachtig merrietje wat wil je nog meer.

Jolan
Berichten: 374
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 18:32

Hey hanna, ik zou graag eens de dorine van jou zien. Ik ben benieuwd of ze echt op mijn vriendin lijkt. Qua karakter. Zo te lezen is wel net zo eigenwijs als Dorine. Groetjes Jolanda

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:38

ik wist helemaal niet dat er een veulen naar dorine was vernoemd
wat super zeg Lachen

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 08:38

Nou nog maar eens de uitleg over hoe Dorine aan haar naam komt.
Toen Cathy en ik op de terugweg van de avondwake in de auto zaten te praten over het kleine geluk dat in Lynn haar buik zat hebben we besloten om het veulen als het een merrietje was haar Dorine te noemen, als eerbetoon aan die kanjer die we gelukkig een heel klein beetje hebben gekend. Toen op 28 juli "Doortje"ter wereld kwam en ze ons met dat eigewijze smoeltje van haar aankeek wisten we het zeker, ze moest Dorine gaan heten. En ja Jolan ze lijkt kwa karkakter volgens mij ook op de echte Dorne, ze is eigewijs en volhoudend, wat wil je nog meer. En natuurlijk Jolan ben je welkom.

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 11:53

Er staat een foto en verhaaltje over Dorine en Lynn op de website van het NRPS in de jeugdrubriek......
www.nrps.nl klik aan jeugdrubriek en het eerste verhaaltje is Dorine Lynn en Cathy

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 15:31

Zijn er hier eigenlijk nog mensen in Ermelo geweest afgelopen zaterdag??
Er was een Friese keuring, een Arabische hengstenkeuring een sportdag van het NRPS enz.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:58

Ik was er wel, ook bij het NRPS Haha!

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 08:32

En Jantien, Dorine gezien?

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 09:59

Helaas, ik stond de hele ochtend bij het springen, heb het hele keuringsgebeuren gemist. Het eerste uur werd ik namelijk voor 1001 andere klusjes ingeschakeld Haha!

Maar heb je de foto's van Sandra Nieuwendijk en Paul van Oers gezien? In de serie die Sandra heeft gemaakt staat ook de keuring. Had jouw merrie hoofdstelnummer 15?
http://www.horses.nl/p&s/

ik sta zelf trouwens ook nog verstopt tussen de foto's van Paul van Oers Clown

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 10:00

Ja Lynn had nr. 15 en Dorine nr. 5

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 10:28

Dorine is te zien op de foto's van Paul van Oers eerst 5 of 6, ze is eigewijs en wil niet mooi opgesteld worden, Lynn staat op de tweede pagina van Sandra foto nr. 31 en 32 (de eerste 2)

lynn
Berichten: 357
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:26

he mam stoer dat je e.e.a. al op Bokt hebt gezet. Voor iedereen die wil weten hoe ik eruit zie, gaa naar: www.horses.nl/p&S/ de foto's van Paul van Oers over de IAN troffee en SUBLI CUP de foto's 2 t/m 7 die blonde dat ben ik en ie mooie pony (staat ook op de 2e pagina bij Sandra Nieuwendijk van bovenstaand evenement) die is van mij...... Wat vinden jullie van haar Cool