slecht nieuws gehoord...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

slecht nieuws gehoord...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 17:01

ik hoorde vandaag op school dat een meisje bij mij van de basisschool overleden is,
vroeger was het best een goede vriendin van mij, maar na groep 8 zijn we uit elkaar gegroeid,
ze was volgens mij net 17 jaar en deed de verpleegsteropleiding,
ze had een bloedprop gehad, waarschijnlijk door het gebruik van de pil en sigaretten tegelijk,
ik was er stil van toen ik het hoorde, ze was enigst kind, en ik weet nog dat ze echt alles voor haar ouders betekende,

op dit soort momenten ga je echt over het leven nadenken, ze was pas 17, het hoort niet zo te zijn dat kinderen eerder dan hun ouders overlijden,
vind het zo raar, en kan het nog niet helemaal bevatten,

wat kan ons leven toch raar en snel eindigen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 17:04

... is een beetje stil ... soms gaan mensen veels te jong inderdaad... Veel sterkte voor jou, en haar familie. Jonge mensen zouden idd niet voor hun ouders moeten overlijden, lijkt me best moeilijk voor haar ouders...
Sterkte Ach gut

chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 17:06

Zulk nieuws is altijd een schok. Zo onwerkelijk allemaal. Ik ben al iets ouder dan jij en heb ook op jonge leeftijd al vrij veel jonge mensen verloren. Je gaat vaak dan anders tegen het leven aankijken. Geniet van iedere dag en haal uit het leven wat er in zit. Heel veel sterkte in ieder geval.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 17:09

ik voel me gewoon bijna schuldig omdat ik haar niet eerder heb opgezocht, als je naar de brugklas gaat dan stel je dat uit, en dan denk je, ow we zien elkaar later wel weer,
maar later is nu TE laat geworden...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 17:10

Trombose bedoel je? Maakt ook verder niet uit, het blijft vreselijk als mensen op zo'n jonge leeftijd gaan. Nog een heel leven voor je, en ineens is het afgelopen. Verdrietig

Een uur geleden kreeg ik te horen dat onze hoefsmid vannacht is overleden aan een hartstilstand. Hij was 49 jaar, was al vijf jaar onze vaste hoefsmid en gisteren heeft hij ons paard nog rondom beslagen. Ook onvoorstelbaar. Het leven zit vol verrassingen, maar je hoopt toch altijd dat dit soort verrassingen je bespaard blijven. Scheve mond

Heel veel sterkte Roos!

Niffie
Berichten: 460
Geregistreerd: 15-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 17:11

Ik heb het zelfde meegemaakt en weet dus precies hoe je je voelt. Heel erg veel sterkte

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 17:15

Heel veel sterkte.... Op zon moment besef je maar weer eens hoe waardevol het leven eigenlijk is en hoe snel het afgelopen kan zijn. Dus geniet van iedere dag, haal eruit wat erin zit!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:23

Gecondoleerd.
Is confronterend om zo dichtbij opeens mee te maken, dat het leven zo afgelopen kan zijn, zonder dat je het verwacht.
In mei dit jaar is mijn tante (39) ook door zo'n bloedprop zonder dat iemand het verwachtte overleden.
Je kan het idd in het begin niet bevatten, het dringt niet door, kan je je niet goed voorstellen dat het zo plotseling kan zijn afgelopen.
Wat *Tamara* idd zegt, geniet van iedere dag, haal eruit wat erin zit.
Morgen kan het over zijn..
Sterkte!

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:28

Echt erg zeg! Ik weet hoe je je voelt. Toen ik in de brugklas zat is mijn beste vriendin overleden. Verdrietig Heel veel sterkte hiermee...

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 16:07

bedankt voor de lieve reacties,
zijn zo te horen dus best veel mensen waarbij het van de een op de andere dag afgelopen is,
(is aan de andere kant weer mooi omdat die mensen weer geen pijn hebben vlak voor hun dood en niet bang zijn dat ze doodgaan)
ik denk altijd al bij mezelf, en nu helemaal:
een angstig mens zal angstig sterven, dus idd zoals andere ook zeggen, gewoon genieten van elke dag, want het kan je laatste zijn.

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:18

Waarschijnlijk heeft ze een longembolie gehad....
Mijn moeder heeft dat ook 2x achter elkaar gehad..., maar we hebben haar gelukkig nog in ons midden...

Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:21

Wat een klote nieuws! In elk geval gecondoleerd en veel sterkte. Had je haar wel nog gesproken of gezien voor haar overlijden? Groetjes M

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 16:23

ja, trombose, longembolie, bloedprop, ik heb het allemaal voorbij horen komen, maar weet nu nog niet precies wat het nou was,
het schijnt dat ze maandag is ingestort op school, woensdag hersendood is geraakt en dat ze vrijdag is overleden,
heel onwerkelijk nog allemaal,

gelukkig dat jij je moeder nog hebt flower,

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 16:25

ow, ik heb haar trouwens niet meer gezien na de basisschool, ik ben nu 16, dus is 4 jaar geleden, terwijl ze niet eens zo ver bij mij vandaan woonde,
had het er vandaag nog over met iemand die haar ook kende van de basisschool en die zei ook: stom dat het nu te laat is, terwijl je dus denkt elkaar gewoon weer een keer tegen te komen in de stad ofzo, echt raar

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 18:12

Ooow wat een poedersuiker! Ik heb zelf ook 1 en 2 jaar geleden 2 vriendinnen verloren en het is echt niet leuk.... Ik kan me voorstellen dat je je schuldig voelt...maarja jij kan er ook niks aan doen! Heel veel succes met het verwerken!