Eigen pony...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Eigen pony...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 19:49

Mijn moeder had toen ze het me voor het eerst vertelde dat we gingen verhuizen er ook bij verteld dat ik misschien een eigen pony krijg..Binnen 5 min wist heel Friesland dat natuurlijk en het lijkt wel of mijn familie niet wil dat ik een pony krijg man...Ik wil dolgraag een eigen Tinker maar mijn tante heeft toevallig een grote klier waar ik niet mee op kan schieten op haar manege staan dus die begint direct te zeiken over dat ik beter een warmbloed kan nemen en blablabla...Nou mijn moeder die geen verstand heeft van paarden gelooft dat meteen Boos! Nou heb ik op Ameland bij de Blinkert op Tinker Roy gereden en dat vond ik wel zo geweldig en mijn moeder vond het een prachtig en lief beest Nou zijn we bij een andere oom en tante die een lapje grond hebben met daarop een Shet en een geit..Die hebben nou zondag wel voor de 1000ste keer verteld dat het zoveel werk is en dat weet ik nou wel Boos! Ik ben niet debiel(nouja eigenlijk wel Tong uitsteken ) ofzo!) ....Ik heb er echt heel erg goed over na gedacht en zelfs een schema gemaakt en ik heb er echt ruim de tijd voor en werk voor. Mijn moeder verwachte toen ik een cavia kreeg ook niet dat ik zijn hok schoon zou maken maar dat vind ik juist leuk werk!!! Nou is een stal elke dag wel wat meer maar ik zelf denk dat ik het best zou redden. Mijn familie is er gewoon tegen dat ik een pony heb terwijl ze het zelf ook hebben en hun er niet zo lang over nagedacht hebben als ik...Sjeempie man!...Hebben jullie veel problemen nu jullie een eigen pony hebben?...Heb je genoeg tijd? (en nou bedoel ik vooral de mensen die nog op school zitten of hele dag werken)...En dat van mijn tante sloeg echt nergens op hea? Toevallig dat ik niet met die Tinker overweg kan maar er zijn meer Tinkers op de wereld en bij elk ras zit wel 1 waar je niet mee overweg kan of niet soms? Maare hebben jullie er dus genoeg tijd voor en hoelang heb je werk met stal uitmesten en drollen uit de wei scheppen enzo?

(Sorry voor het superlange verhaal maar moest het kwijt)

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 19:59

Wat jammer zeg dat ze zo reageren, het is veel werk, maar als jij denkt dat je het aankunt...
Heb je een verzorgpony of zo zodat ze kunnen zien dat je je best ervoor doet en tijd genoeg hebt?

Ik heb ook dat gezeik van kennissen/familie gehad dat het ooo zoveel werk is, en zoooo superveel geld kost enzo. Mn ouders vinden het nu wel meevallen allemaal, gelukkig en ik had bewezen dat ik het kan met een verzorgpony.

Ik heb tijd genoeg ervoor, alleen heb ik nou zo'n kloterooster dat ik van de winter óf moet spijbelen óf in het donker moet rijden...(en aangezien ons mam dat laatste niet wil hebben... Haha!) Drollen scheppen hoef ik niet elke dag, starlight staat gewoon de hele dag op de wei en die doet ons pap, dus vaak hoef ik maar 1x in de week de stal(uitloop) te doen. Rijden duurt zolang als wat je er zelf van maakt en voeren heb je zo gedaan.

Enne er zijn zeker ook lieve tinkers Haha! Doris is lief en best braaf (dat ik er 3 x vanaf gepleurd ben is mn eigen schuld) dus niet alle tinkers zijn gemeen en lomp.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 20:00

Ik had nog altijd tijd over met m'n pony.
Nu doe ik 4 keer zo lang over m'n huiswerk Tong uitsteken
Vroeger was het uit school, snel hw maken en dan hop naar m'n pony.
Nu denk ik oh, dat hw doe ik straks wel Gaaaap

Dan was ik ongeveer 2 1/2 uur daar. Inclusief rijden, stal uitmesten enz.

Tipje, ga gewoon bij verschillende paarden kijken.
Een tinker hoeft niet perse HET ras te zijn. Het moet gewoon klikken met je paardje.
Je moeder zal dan heus wel snappen dat jij met dat paardje het gelukkigst bent Lachen

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 20:03

xtostarlight schreef:
Wat jammer zeg dat ze zo reageren, het is veel werk, maar als jij denkt dat je het aankunt...
Heb je een verzorgpony of zo zodat ze kunnen zien dat je je best ervoor doet en tijd genoeg hebt?


Ja ik weet het helemaal zeker dat ik er genoeg tijd voor heb en anders maak ik dat...Ik heb nu in groep 8 al hardstikke veel huiswerk vergeleken andere groep 8en. En nu heb ik bijna altijd al vrij...Ik snap dat dat zometeen op de hogere school moeilijker word maar nu heb ik echt bergen tijd dus dat huiswerk erbij word geen probleem.

Ik heb 2 weken op een paard gepast in de vakantie en die mocht ik dan ook als 'mijn paard' beschouwen. Dat ging echt prima en toen moest ik ook stal uitmesten en dergeleke. Mijn moeder was meer dan tevreden dat ik het zo goed deed dus? ...Haha ze luisterd niet eens naar onze familie geloof ik... Haha!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 20:05

Feetje schreef:
Tipje, ga gewoon bij verschillende paarden kijken.
Een tinker hoeft niet perse HET ras te zijn. Het moet gewoon klikken met je paardje.
Je moeder zal dan heus wel snappen dat jij met dat paardje het gelukkigst bent Lachen


Mijn moeder valt alleen maar op Fjorden...Niet omdat ze mooi zijn ofzo maar omdat ze over het algemeen een stuk goedkoper zijn dan Tinkers...En ik vind Fjorden ook leuk maar ik weet niet ik heb vanaf mijn 6e(toen mijn oom en tante hun tinker kregen) ze al leuk gevonden. Zulke brede mooie besten...(*kwijlt toetsenbord onder* Tong uitsteken )

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 20:07

Ziet je moeder dan niet dat ze jou gelukkig kan maken met een Tink? Tong uitsteken

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 20:10

RodeoGirl"]
[quote="Feetje schreef:
Tipje, ga gewoon bij verschillende paarden kijken.
Een tinker hoeft niet perse HET ras te zijn. Het moet gewoon klikken met je paardje.
Je moeder zal dan heus wel snappen dat jij met dat paardje het gelukkigst bent Lachen


Mijn moeder valt alleen maar op Fjorden...Niet omdat ze mooi zijn ofzo maar omdat ze over het algemeen een stuk goedkoper zijn dan Tinkers...En ik vind Fjorden ook leuk maar ik weet niet ik heb vanaf mijn 6e(toen mijn oom en tante hun tinker kregen) ze al leuk gevonden. Zulke brede mooie besten...(*kwijlt toetsenbord onder* Tong uitsteken )
[/quote]

ik was ook helemaal haf en fjorden freak en het is uiteindelijk ook een draver geworden Haha!
En achteraf ben ik daar heel blij mee, dus naar andere paarden kijken kan altijd.

Of je zoekt zo'n leuke/brave/mooie tinker uit dat je moeder ook verliefd wordt Haha!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-03 20:18

xtostarlight schreef:
Of je zoekt zo'n leuke/brave/mooie tinker uit dat je moeder ook verliefd wordt Haha!


Nou ze vind ze iig mooi!
Ze vind Tinkers prachtige beesten alleen ze vind ze ietsje duur Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 23:00

Ik denk dat je familie je gewoon voor een fout willen behoeden, of voor iets wat in hun ogen fout kan gaan.
Ze bedoelen het vast niet kwaad, en tegenwoordig gebeurt het zo vaak dat een dier moet verkassen omdat er gewoon te licht overgedacht werd. *dat geldt zelfs voor cavia's...helaas.*
Ik kan er zelf ook niet lang genoeg over drammen.....maar ok, daar verval je snel in als je in een dierenwinkel werkt en net de vakantiedagen achter de rug hebt Boos!
Ondertussen natuurlijk wel rot dat jij je zo verheugt en dat de rest het zo naar beneden haalt.
Laat ze dan maar gewoon een poepie ruiken hoor.

Wat voor de 1 veel werk en rotwerkjes zijn is voor de ander een makkie en gewoon leuk.

Over dat een tinker niet bij je past omdat je het er met 1 niet kan vinden is idd onzin.

Zelf werk ik fulltime, 6 dagen in de week, binnenkort gelukkig weer 5.
Uitmesten vindt ik een leuke klus omdat het resultaat altijd zo bevredigend is.
Ik zeg er eerlijk bij, ik ben weleens verschrikkelijk moe aan het eind van de dag, maar aan de andere kant nooit moe genoeg om thuis nog even op Bokt te verschijnen.
Het is werken en het is soms even doorbijten als het regent en vriest maar je krijgt er onwijs veel voor terug, en dat is dan uiteindelijk toch waar je het voor doet en volhoudt.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 04:20

Ik kan me jouw moeders zorgen wel voorstellen, maar aan de andere kant zijn er heel veel meiden van jouw leeftijd die een eigen pony hebben en makkelijk de verantwoordelijkheid aan kunnen.

Als je familie moeilijk blijft doen kan je altijd dit schooljaar gebruiken om na te denken over waar je je pony wilt stallen, waar je les wilt volgen, etc. Wanneer je dan echt op de middelbare school zit is het voor je moeder gelijk makkelijker om in te schatten of je de verantwoordelijkheid aan kunt.

Jammer dat je moeder geen Tinker wilt, maar misschien mag je wel een Tinker zonder papieren? Of snuffel eens wat advertenties door ... wie weet wat voor leuks je vindt! Lachen

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 12:44

Guinevere schreef:
Als je familie moeilijk blijft doen kan je altijd dit schooljaar gebruiken om na te denken over waar je je pony wilt stallen, waar je les wilt volgen, etc. Wanneer je dan echt op de middelbare school zit is het voor je moeder gelijk makkelijker om in te schatten of je de verantwoordelijkheid aan kunt.


De huizen die we tot nu toe bekeken hebben hebben allemaal een stal en een bak dus eigenlijk is de bedoeling dat ie bij huis komt...Het probleem is dat we nog niet verhuisd zijn dus we nog niet weten waar we kunnen lessen enzo...Als we verhuisd zijn duurt het nog heel lang voordat ik een pony/paard krijg maar je kan niet vroeg genoeg met een topic beginnen. Ik heb roosters van mijn nicht bekeken en zo en ik denk dat ik het best red...En het probleem was dat ik die pony 2 weken verzorgd heb in de vakantie dus het was logisch dat ik genoeg tijd had... Bedankt voor de tips!

MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:02

Ik doe ongeveer 2 uur over uitmesten, rijden enz..
Maar als hij aan huis komt te staan, heb je al minder tijd nodig omdat je dan sommige dingen tussendoor kan doen, en omdat je dan best in het donker kan uitmesten, je zit toch dicht bij huis !
Succes ermee iniedergeval!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:14

hoi,

Kun je niet eerst een verzorgpony nemen?, dan weet je een beetje hoeveel tijd het kost en kun je een beetje wennen aan het idee hoe het om een eigen pony te hebben.

HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:09

Heeft bij mij een stuk of 5 jaartjes geduurd voordat mijn familie het zag zitten, maar succes!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:34

ik snap je helemaal rodeogirl, ook al ben ik 32... Lachen Dat heb je inderdaad als volwassenen ergens niet helemaal achterstaan en zich niet kunnen verplaatsen in jouw gevoel en je drive om je eigen paardje te willen. Jij weet dat je je 110% zal inzetten maar misschien zijn ze bang ergens tijd in te moeten steken waar zij niet achterstaan. Lachen

succes!!

xxMerle

Berichten: 99
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 10:12

halloww.. neej dat van je tante sloeg inderdaad nergens op ..!! ik zit nog op school en heb ook een eigen pony maar wel samen met een meisje dus hoef er niet ELke dag heen al zou ik dat best redden. maar ik werk nou ook dus nou word het wel een beetje moeilijk voor maandag dindsdag en woensndag want dan heb ik dus eigelijk niet zoveel tijd Maar als jij gewoon als je uit bent niet meer hoeft te werken enzo.. lukt het je wel en anders kan je altijd nog voor de dagen die je ECHT NIET kan vragen of de stal baas de sstal van je pony wil doen ofzo.. nou suc6! xxmerle

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 12:35

cissie schreef:
hoi,

Kun je niet eerst een verzorgpony nemen?, dan weet je een beetje hoeveel tijd het kost en kun je een beetje wennen aan het idee hoe het om een eigen pony te hebben.


Nou ik wil liever geen verzorgpony omdat ik over 2 maanden ga verhuizen en ik me altijd heel erg ga hechten aan een pony en ik weet nog goed hoe erg ik het vond toen mijn vorige verzorgpony weg ging...Maar ik heb het er met mijn mama over gehad en als we in Hoogezand komen krijg ik hoogstwaarschijnlijk eerst voor een half jaar een lease paard...Handig!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 12:37

Pellie schreef:
ik snap je helemaal rodeogirl, ook al ben ik 32... Lachen Dat heb je inderdaad als volwassenen ergens niet helemaal achterstaan en zich niet kunnen verplaatsen in jouw gevoel en je drive om je eigen paardje te willen. Jij weet dat je je 110% zal inzetten maar misschien zijn ze bang ergens tijd in te moeten steken waar zij niet achterstaan. Lachen

succes!!


Ja ze denken dat ik over 2 jaar niet meer van paarden hou maar van jongens...Dat zal echt nooit gebeuren hoor wante je kan het ook goed combineren dusse...Ze zeiden toen ik 9 was ook dat als ik 11 was ik me wel voor andere dingen ging intereseren...En ik ben nu 11 word in december 12 en? Pony's staan nog altijd op de 1e plaats!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 13:07

Een lease-paard/pony lijkt me al een veeeeeeeeel beter
plan dan een pony in z'n eentje bij huis!!

OK dan!

Millenium
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 13:26

mij ook! lijkt dat ook beter

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:26

RodeoGirl schreef:
Ja ze denken dat ik over 2 jaar niet meer van paarden hou maar van jongens...Dat zal echt nooit gebeuren hoor wante je kan het ook goed combineren dusse...Ze zeiden toen ik 9 was ook dat als ik 11 was ik me wel voor andere dingen ging intereseren...En ik ben nu 11 word in december 12 en? Pony's staan nog altijd op de 1e plaats!


Hi,hi... Dat zeggen ze allemaal op jouw leeftijd... Wacht eerst maar eens af... Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je dan maar geen pony mag tot je 15 of 16 bent. Dat zou wel erg sneu voor je zijn Knipoog
Maar een verzorgpony of leasepony is echt zo gek nog niet hoor!!!
Niet alle vrantwoordelijkheid, niet alle kosten en als je echt niet kunt dan is altijd de eigenaar er nog!

Ik wilde eigenlijk een tweede paard omdat Andrew misschien nooit meer gereden kan worden, maar nu ik paarden van anderen rijd, heb ik opnieuw ontdekt hoe makkelijk en fijn dat eigenlijk is! En goedkoop!!!
Eerst maar eens op deze manier proberen!

Wie weet vind je straks in Hoogezand wel een heel leuk verzorgpaard waar je heel veel mee mag! Kijk maar eens op Marktplaats bij verzorgers en tik groningen in als zoekprovincie...

miltonlover

Berichten: 762
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:43

wat jammer dat je tante zo reageerd.
maar leuk dat je een eige pony krijgt!!
inelk geval; het ligt heus niet aan het ras, maar aan zijn eigen karakter.
heus niet alle tinkers heeben het zelfde kakrakter, en ook niet alle arabier, of shetten....
maar er zit er heus wel een goede voor jou bij, hoor

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 20:43

joyce B"]
[quote="RodeoGirl schreef:
Ja ze denken dat ik over 2 jaar niet meer van paarden hou maar van jongens...Dat zal echt nooit gebeuren hoor wante je kan het ook goed combineren dusse...Ze zeiden toen ik 9 was ook dat als ik 11 was ik me wel voor andere dingen ging intereseren...En ik ben nu 11 word in december 12 en? Pony's staan nog altijd op de 1e plaats!


Hi,hi... Dat zeggen ze allemaal op jouw leeftijd... Wacht eerst maar eens af...
[/quote]

Natuurlijk zal het best gebeuren dat ik (van die nu nog poedersuiker Tong uitsteken ) leuk ga vinden maar hoeveel mensen van rond de 16-17 zitten er wel niet op bokt? Die zijn ook bijna allemaal met paarden bezig...Dat kan je best goed combineren denk ik...

Citaat:
Maar een verzorgpony of leasepony is echt zo gek nog niet hoor!!!
Niet alle vrantwoordelijkheid, niet alle kosten en als je echt niet kunt dan is altijd de eigenaar er nog!


Idd het is niet superduur maar het probleem is dat ik dan niet veel met die pony zou durven doen als je begrijpt wat ik bedoel...Ik ben in die dingen een enorme scheiterd...Als een pony bij mij loopt te klooien (achteruit lopen en weigeren enzo) dan reageer ik : ~~}> Beng! Beng! Beng! ~~}> Maar dat zou ik denk ik niet durven doen als de eigenaar erbij staat...

Citaat:
Ik wilde eigenlijk een tweede paard omdat Andrew misschien nooit meer gereden kan worden, maar nu ik paarden van anderen rijd, heb ik opnieuw ontdekt hoe makkelijk en fijn dat eigenlijk is! En goedkoop!!!
Eerst maar eens op deze manier proberen!


Ikke heb ook een tijd verschillende pony's gereden op de manege enzo maar ik heb eigenlijks liever 1 paard waar ik me aan ga hechten en waar ik dan elke keer verder mee kan komen...Ik weet dat veel verschillende paarden rijden beter is en vind het ook leuk om af en toe een ander te proberen maar heb toch liever 1 paard waar ik mee om kan gaan...

Citaat:
Wie weet vind je straks in Hoogezand wel een heel leuk verzorgpaard waar je heel veel mee mag! Kijk maar eens op Marktplaats bij verzorgers en tik groningen in als zoekprovincie...


Ja ik zal nou toch eens ff kijken...

(wat zeik ik eigenlijk veel in dit topic... (*zucht*) )

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 20:47

Er is echt niks te vinden in Groningen....(op marktplaats dan..)

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 20:58

Ik heb begrepen dat jullie binnenkort gaan verhuizen, wacht daar nog even op. En kijk dan verder. Misschien kun je je pony bij huis zetten, maar soms is het veel gezelliger ook voor je toekomstige pony om hem-haar op een stal te zetten met andere paarden en pony´s. Ik weet niet of je al eens een verzorgpony alleen verzorgd hebt, dus ook stallen uitmesten, land schoon houden en rijden en weet niet wie de eventuele dierenartskosten van je pony zal betalen. Ik zou als ik jou was dus nog even wachten tot jullie een nieuw huis hebben gevonden en dan daarna op zoek gaan naar een manege of stal, vraag daar eens rond en ga je verdiepen in het werk wat het met zich mee brengt. Ik dacht zelf ook dat zo´n twee uur per dag meer dan genoeg was, nou als je paard thuis staat is dat inderdaad de tijd die je bezig bent met de verzorging, het rijden moet dan nog gebeuren!
En ik snap best dat je tante niet wil dat je een Tinker wilt, Tinkers zijn erg eigengereide stoere paarden, voor een meisje van 11 jaar zijn veel Tinkers niet geschikt.
Ik hoop niet dat alle Tinkereigenaren over me heen vallen, ik vind alleen dat veel ´stoere´ paardenrassen wel eigenaren nodig hebben die stevig in de schoenen staan, anders kunnen dit heel vervelende paarden worden.