Wannabet's fantastische werelddierendag!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Wannabet's fantastische werelddierendag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:16

Zaterdag was D-Day! Wannabet moest naar de opfok.

Rond de klok van 1300 zou eerst de hoefsmid nog komen zodat hij netjes bekapt bij zijn nieuwe logeeradresje zou komen. Hij zelf vond het allemaal maar zozo, vorige week was al de ergste dag in zijn leven geweest, we hadden hem flink voor de gek gehouden. We haalden hem en zijn moeder naar binnen, en wandelde vlug weer de box uit met ma, terwijl hij binnen moest blijven. Na enkele dagen was hij dan toch maar bijgekomen, en zich er bij neer gelegd. Kwam de volgende ellende weer op zijn pad. En dat allemaal op werelddierendag, dan ga je toch wel een beetje aan je baasje twijfelen, dacht hij rond het middaguur nog Verdrietig .

Maar nadat de aardige meneer aan zijn hoefjes had gefrummeld, en hij toch maar besloten had dat stilstaan de enige optie was, met allemaal best standvastige en sterke tweebeners in de buurt, kwam het allerergste. Stond er een soort van box op wielen en daar moest hij in. NO WAY natuurlijk Boos! !! Dat was helaas een gedachte van enkele minuten, want twee meneren tilde hem zo bij zijn billen op, en er was geen enkele mogelijkheid meer tot ontsnappen.

Anderhalf uur moest hij in dat rare ding staan, en toen: EEN GROTE WEI MET VRIENDJES!!!! Haha! Haha! Lachen Blij wandelde hij de weiland in, om even kennis te maken met het andere grut. Zelf had ik verwacht dat de nodige klappen wel zouden vallen. Maar de heren maakte even kennis, en stonden al vlug met zijn drieen lekker te happen van het gras.

De dag begon rottig voor Wannabet, maar zelf denk ik dat hij nu er wel blij mee is. Hij stond best blij te zijn met zijn vriendjes toen ik wegreed.....................
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-10-03 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:24

youngster schreef:
Dat is idd wel heel erg fijn!! Ik hoop dat het met Wise Guy straks net zo soepel gaat!
Hoe heb je hem vervoert?


Hij was al een week van zijn moeder af, dus dat scheelt al. Maar verder gewoon in de trailer en met een touw aan de stang vastgezet. Niet te strak zodat hij wel kan kijken, maar niet te los.

Eigenlijk zoals je ieder paard vervoert Haha!

Wist het zelf ook niet zo goed, omdat ik nog nooit een veulentje vervoert had, maar een vriendje van mij doet het al jaren. En die had aangeraden dat als je de mogelijkheid hebt, hem toch eerst af te spenen en een week op stal te houden en dan te vervoeren. Als het niet anders kan moet je natuurlijk gelijk vervoeren, maar daar is de kans op ellende wel wat groter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:26

Sprintje schreef:
Ik hoorde al dat het goed was gegaan! Gelukkig maar! (ik kan me voorstellen dat je zelf toch ook wel wat zenuwen hebt gehad....Knipoog)


Ja had redelijk wat zenuwen, je hoort zoveel wildwest verhalen over wat er allemaal wel niet fout kan gaan.

Maar hij was echt superbraaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 14:44

Dees schreef:
Ogutties, arme Wannabet...

Wat heb je dat prachtig omschreven Pipo , maar wel 'leuk zijn ten koste van je arme veulentje'. Da's natuurlijk weer niet zo grappig.... Knipoog


Hij vind mij toch al niet zo heel tof Haha!

Rotmens haalt eerst je mama bij je weg, vervolgens krijg je zo'n homo ding aan je hoofd. Gelukkig niet meer die stomme rode kleur, maar redelijk stoer donkerblauw ( Nu hoorde ik dat ze moest kiezen uit zwart met glimmend neusriempje met rare woorden erop, maar gelukkig heeft ze die NIET genomen). Dan moet je wandelen met der, je voeten optillen en nog meer van die idiote onzin.

En dan zal ze mij waarschijnlijk nog wel voor L*L zetten op een een of ander raar praatprogramma op een beeldscherm.



HIj is het gewend Dees Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 10:15

saluut schreef:
Het leuke was ook nog dat de nieuwe vriendjes meteen onderdanig waren aan de veel kleinere Wannabet. En ja, toen ze hem toch niks meer deden, kon hij metteen even proberen of die stoere jaarling hengst perongeluk toch geen melk gaf......Haha! Helaas!


Zijn leeftijdsgenootje was een cm of 8 groter dan hij. En hij staat bij een jaarlinghengst. Een grote Haha!

Meneer is wel direct de baas. Natuurlijk leiderschap zullen ze dat wel noemen. Lekker hoor, heb ik weer. Heb die verwende draak weggebracht zodat hij eens flink opgevoed zou worden door soortgenoten, is ie de baas

Ben benieuwd als ie 3 is...................

Fitz inderdaad, lekker weertje.........maar bij slecht weer (echt slecht) dan gaan ze naar binnen, en hij heeft beschutting vanuit het bos.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ImkeTarek, Laj1, Luna_Rose, manonutjuh, miicchhellee, sterregoud en 134 bezoekers